I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 28 januari 2011

Vår i luften?

000 002
Visst är det något i luften, lite vår…..
000 005
Inte lyser solen på vår klippa om vintern, nix, så visst är det nåt på gång.
000 009
Kvällssol på björkarna utanför huset. Det är också lite vår över det.
000 013
Och tittar man väldigt jättenoga så visst ser man lite, lite rosa ljus på mitt blåregn.
DSCN3302
Mina aurikler fick stå kvar i sin kruka även denna vinter, fast ända tills alldeles nyss var dom begravda under snön, men nu har dom kommit fram.
DSCN3304
Från verandan för en stund sedan, visst ser man det där speciella diset i luften, som bara finns om våren.

Trevlig fredag kväll.

Agneta!

25 kommentarer:

  1. Med gemensam tankekraft kanske vi kan frammana våren! - Jag tänker så det knakar!
    Passar på att önska dig en trevlig helg!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Så lite snö ni har mot oss!! ser härligt ut,när det ser ut som på bilderna här kallar jag det absolut vår :) Ha en fin helg/Saga

    SvaraRadera
  3. Jooo, visst är det lite vår ändå. Vi har suttit i nybygget och tittat ut över havet. Vackert flerfärgat i diset. Vi har mediterat och haft tid till eftertanke med goda gamla vänner.
    Kram från andra sidan :D

    SvaraRadera
  4. Ja visst är det vår på gång, det ser vi tydligt! Härliga bilder kram och ha en fin helg! /Vivi soltorp

    SvaraRadera
  5. Det trodde jag inte, att jag skulle få se dig skriva i januari: Att det är vår i luften!!!
    Det finns nog hopp om dig i alla fall...
    Visst är det ett speciellt ljus nu, som man inte har sett på länge! Och det är ljust mycket längre på eftermiddagarna! Härligt!
    Vi har visserligen haft minusgrader de två senaste dagarna, men soligt och klart!
    Bara februari kvar, sen är det vår!
    Och vårteckensutmaning!
    Ha en riktigt skön fredagskväll! Med "På spåret", kanske? Det ska jag i alla fall. Och smaska på krabba! Mmmmm!
    Fredagskram, Monica

    SvaraRadera
  6. Visst känner jag ochså att våren försöker visa sig lite grann.
    Här har vi haft plusgrader nu i två dagar och snön har verkligen krympt ihop.
    Så än finns det hopp.

    Ha en riktigt fin helg
    Kram/Gunilla

    SvaraRadera
  7. Har ni fått se solen idag, det var inte dåligt. Här har det varit jämngrått. Men de dagar den tittar fram så ser man att det är ett annat slags ljus nu. Det är på gång. Och när jag gick från jobbet halv fem var det ljust!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  8. Hurra, det finns hopp om våren i alla fall. Jag var ute och krafsade i snön under körsbärsträdet, för att se om det fanns några spår av snödropparna än... nope!

    SvaraRadera
  9. Helt klart vår i luften, åtminstone här ;-) KRAM!

    SvaraRadera
  10. Visst är det lite ljusare nu. Både på morgonen och på kvällen.

    SvaraRadera
  11. Helt klart, absolut vår i luften!! Ta bara och skicka hit lite till mig också är du snäll :)) Jättefina bilder!!

    Önskar dig en fin fredagkväll!!

    Kraaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. ...ikke snev av vår her:-)
    klem og god helg♥

    SvaraRadera
  13. Vår i luften hos dej, men inte här. Vi hade -19 grader när jag skulle iväg och handla idag. Alldeles för kallt och halt var det också.
    Om ett par månader kanske våren kommer hit. Det är bara att vänta och ha tålamod.
    Men dina bilder ser verkligen sköna ut.
    Önskar dej trevlig helg.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Jadu...längtar man riktigt efter våren kan man se den lite överallt. Men för varje dag kommer vi en dag närmare våren...helt underbart.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  15. Underbara bilder, klart det känns som vår i luften, jag känner det ända hit......
    Vi fortsätter att drömma så kommer den nog

    Kram Anna

    SvaraRadera
  16. Hej i sena fredagskvällen! Ja, visst är det vår i luften! Så härligt med ljuset som infunnit sig. Snart får man börja röra i pelargonierna!
    Ha en bra helg önskar jag dig!
    Carin

    SvaraRadera
  17. Åh äntligen hinner jag titta in på bloggarna igen, efter en hektisk vecka. Att titta in här är alltid en sån njutning, med dina vackra bilder. Turen till Strömstad gick bra, och solen strålade, blev en riktigt fin tur. Tog vägen hem över Trollhättan och var på 4 loppisar.
    Ha en riktigt mysig och skön helg!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  18. Lite vår i luften kände jag faktiskt igår trots att vi har mycket snö kvar. Det var plusgraderna som gjorde det, tror jag :)
    Ha en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Visst börjar det kännas att det är lite vår i luften alltid....Såå skönt!

    Ha en riktigt trevlig helg!
    Kraaam Therese

    SvaraRadera
  20. Nog har ni visst vår på kommande syns det. Här hos oss har vi tö i dag men annars är det fortfarande stora drivor med snö.
    Ditt blåregn måste vara väldigt vackert när det blommar. Blir lite avis att se när ni kan ha det vid väggen, här skulle det alldrig klara vintern. Jag har sett det på Madeira och det var jättevackert. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  21. I går kändes det faktiskt som en riktig vårdag :) droppade från taken och bara mys var det!
    Ha en bra dag!
    Kramen

    SvaraRadera
  22. Idag snöade lite här igen..
    Men de är ljust ända till 17.
    Så visst är våren på väg.
    Önskar dig en riktigt mysig Lördag
    Kramisar
    Sus

    SvaraRadera
  23. Ja, det har allt blivit lite skillnad på ljuset. Och det är så härligt!!
    Leia ser för skön ut vid matsäcken på er utflykt. Tala om låååång nos. De är för rara de små liven.
    Hoppas att du har en skön lördag!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  24. Ja den ligger nog och lurar bakom hörnet,,,hoppas jag.Kram

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta