I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 24 januari 2011

Hos Humlebacken: Tävling och Vårteckensutmaning.

Hos Humlebacken pågår en tävling januari ut. Man ska välja det hus man tycker bäst om bland KarlsonHus och visa en bild och tala om varför man skulle vilja bygga just det huset. Jättefina vinster är det från Hem och Hav. Gå in och titta på: http://humlebacken.blogg.se/2011/january/forenklade-regler.html

Själv har jag valt det hus som heter Hunnebo och som ser ut så här:

2368_6b730ee384738aac2116fb88f9cd25a295
“Det är väldigt svårt att välja bara ett hus av alla fina KarlsonHus. Till slut har jag dock fastnat för Hunnebo av den enkla anledningen att jag bor på västkusten och Hunnebo ligger på västkusten, så vad kan väl passa bättre då. Dessutom är ju huset underbart vacker och välproportionerligt. Så det huset skulle jag vilja bygga. Nästa gång!”

Det händer mer hos Humlebacken!

Den 1 mars startar Viveka sin Vårteckensutmaning och det har hon gjort flera säsonger nu.

250_127329401

Tidigare har det fungerat som så att man visar bilder en gång i veckan på sådant som man upplever som vårtecken, det har tidigare kunnat vara vad som helst, men mycket natur- och trädgårdsbilder har det blivit.

Det är kravlöst och roligt och om vi gör reklam för utmaningen redan nu så kommer säkert fler att vara med på det.

Man kan hämta logotyper hos Humlebacken och Viveka återkommer med reglerna lite längre fram.

Agneta!

11 kommentarer:

  1. Hej Agneta.
    Tack för en fin kommentar.
    I natt har jag surfat runt på din sida jättelänge, du är så skönt underhållande, så jag kunde inte sluta förrän jag läst allting från förra gången jag var här. Jag har läst om er stackars hund som blev mest pigg av choklad, verkade det som, och om din farmor, läckra texter.
    Samma för mig mina föräldrar fick sent barn så allting blir så krångligt att förklara.
    Sen om alla möjliga olika väder, och de helt magiska bilderna på frosten, vovvarna som står väldigt nära iskanten, oj,oj.
    Hustävlingen, jag orkar inte jag vinner aldrig nånting, men husen är underbara.
    Knyppling har jag också velat prova på, så jämnt och fint du gör.
    Mangeln gillar jag också.
    Pippi är jättegullig, så där gör de, ofta när man fotar, blundar
    Bilderna på valpen är jättesöta, efter att han borde varit trött, full av bus.
    Önskar dig en fin vecka.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  2. Det var ett fint hus du valde ut. Jag tycker också det är svårt att välja därför har jag inte gjort det.
    Men Vårteckensutmaningen ska jag vara med i, det tycker jag är så roligt, ut och leta vårtecken.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Hej Agneta! Ang örtagården så är det ju så att bor man i närheten , tja då besöker man det inte så ofta.... *ler* men det jag hört så är det en upplevelse att gå där, finns mkt plantor att köpa, Kerstin som har hand om det är väldigt duktig på allt om örter!
    Och skulle du/ni komma på besök dit, så bor jag bara ca 5 min där ifrån, så hör av dig, så fixar jag en fika! Hoppas Leia mår bra nu!? Kram Iréne

    SvaraRadera
  4. Hejsan!

    Ramlade in här hos dej av en slump och fastnade... Vilka ljuvliga sommar och vinterbilder du har... Fina hundar... Jag tror säkert jag med nyfikenhet kommer tillbaka..

    Önskar dej en riktigt skön måndag!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jo, Pete Townshend har nog slagit en och annan gitarr sönder och samman under sin karriär, men han har ju slutat med det på senare tid. Tommy var den första skivan min gubbe spelade för mig för ganska exakt 21 år sedan.
    Tänk att du sett The Who live på den gamla goda tiden när alla ursprungliga bandmedlemmar ännu var med. Det om något är avundsvärt!
    Kram
    Ingela

    SvaraRadera
  6. Fint hus du har valt! Ja, dom är ju fina allihop, det är svårt att välja!
    Ser att Vivi kommenterat - från Thailand...
    Ja, dom är där än, men mellandottern med familj kommer hem på onsdag. Skönt! Dom har beställt köttbullar, ha,ha!
    Lycka till med fikonmarmeladen, vår blev litet för söt, tycker jag, kanske ska man ta litet mindre socker och litet mer apelsin?
    Storkramen, Monica

    SvaraRadera
  7. Dom är fina - men jag tänker på ålderdomen - en plans tack - gärna ett sånt som finns i Snäckskalsdalen ;-)

    SvaraRadera
  8. Hej igen..
    angående min groddodling. Jag sköljer dem och ställer dem upp och ner i diskstället och lägger en handduk över.
    Jag vet att jag ska ta det lugnt, men det är svårt. Jag vill alltid vara i gång. Men just nu går det inte, orkar ingenting men lite frisk luft är alltid skönt att få.
    Kram och tack för din omtanke

    SvaraRadera
  9. Det huset skulle jag gärna vilja ha jag med. Mycket fint utanpå åtminstone.

    Så du bor i Smögen! Där har vi varit många gånger och vandrat på bryggan på kvällarna...

    SvaraRadera
  10. Tack söta du, för att du vill vara med och tävla, det är kul!! Fint hus har du valt också!

    kram!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta