I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 19 januari 2011

Sol idag också!

1  ons
I dag igen, strålande sol från klarblå himmel……3  ons
Allt blir så mycket lättare med lite sol och den står redan så mycket högre upp på himlen.
7  ons
Frost har vi men det tycker ju i alla fall jag om….
8  ons
Leia och jag på väg att hämta posten.
10  ons
Hallonsnåren på vägen nerför en av backarna.
14  ons
18  ons
Och björnbär.
22  ons
Stensöta.
24  ons
28  ons
Var ju tvungen att stanna och sniffa lite på timret och plötsligt föll fjällen från mina ögon och jag fick se alla fina mönster….läckra!
30  ons
Eklöv belysta av solen.
100 ons
Ett utfall av omgivningens humor……skylten kom dit eftersom vi inte har staket runt om helt och hållet och så för säkerhets skull så…..men kraniet hittade han i skogen och tyckte det blev en väldigt bra installation!
99  ons
Och så dagens utomhusjulkula!

Agneta!

15 kommentarer:

  1. Så fiiint ni har det!! Avundsjuk? Nädå, ha ha.

    SvaraRadera
  2. Hos oss syns varken stickor o strån i dag ,vad sägs om 30-40 cm snö,det är enormt ,ska visa bilder efter några timmar måste handla mat först.Tack för att det föll fjäll från dina ögon är dom inte fina på insidan trädstammarna,många fina bilder,kramis Nette

    SvaraRadera
  3. Jasså, det är där den har varit hela dagen. Här har det varit locket på hela dagen. Ha en skön kväll!/Merja

    SvaraRadera
  4. Jättefin dag!
    Gillar omgivningens humor ;D
    Kram

    SvaraRadera
  5. Sol, vad är det? Här snöar det som bäst :-( Dina bilder är underbara, förstår att Leia njuter av att gå och hämta posten med dig :-) KRAM!

    SvaraRadera
  6. Åh...vilka fina bilder du visar idag, kan sitta hur länge som helst och titta på dem, solen lyser, snön är borta och kortet med Leia på vägen är så fin.
    Vi har inte haft sol på länge nu, men jag längtar ut, snart, snart, snart ska jag börja lite smått, men jag känner mig inte tillräckligt stark ännu.
    Och så väntar jag på att mitt trasiga objektiv ska komma tillbaks efter lagningen. Men jag har tagit till den "gamla" kameran då länge, inget fel på den heller.
    Kram från mig!

    SvaraRadera
  7. Ja, det är nog hos er, som solen håller till; inte för att jag kan klandra den, så vackert som det är hos er! Vi hade litet sol på förmiddagen, men den försvann snabbt och nu vet jag vart...
    Omgivningens sinne för humor är helt i min stil - coooolt! HA-HA!
    Kvällskram, Monica

    SvaraRadera
  8. Härlig dag och underbara bilder! Kram Iréne

    SvaraRadera
  9. Jättefina bilder idag också :) Härligt med sol, det vill jag också ha hos mig!

    SvaraRadera
  10. Vilka helt underbara bilder. Solen gör alltid livet lättare. Ha en fin fin kväll/Gela

    SvaraRadera
  11. Visst blir man extra glad sådana dagar!

    Men vilken tur att du blev insläppt på min blogg igen då... ;D
    Ha en skön kväll!
    Kram

    SvaraRadera
  12. Fantastiskt vacker...kanske vi ska byta hus med varann ngr veckor ?! ;o)=

    SvaraRadera
  13. Flotte bilder! Det var sol i Telemark, også - men, kontortiden stjeler "soltiden".......nydelig måneskinn nå!

    Gro

    SvaraRadera
  14. Oj jösses! Vilka underbart vackra bilder!
    Jag är inte mycket för vintern men man kan inte säga annat än att den gör sig mycket bra på bild.

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta