I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 5 januari 2011

Chokladmarängkyssarna.

Scan.BMP
Receptet på Chokladmarängkyssarna jag gjorde till nyår blev lite efterfrågade så här kommer receptet. Få ingredienser och inga konstigheter och dom var lätta att göra.

Jag vispade dock äggvitorna och sockret tillsammans från början och det gick också bra. Då blev marängerna lite sega.

Lycka till!

Agneta!

p.s.  recept och bild är från Allt om Mat. d.s

28 kommentarer:

  1. Tack för receptet, det ser sött och gott ut.
    Ha en bra dag!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Tack för receptet.Ser så smarriga ut.Önskar dej en skön och mysig trettondagsafton njut och mys.Varm Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅ vad gott det ser ut!!!
    Du jag har något till dig på min blogg hoppas du blir glad. Kram Gela

    SvaraRadera
  4. Tack för receptet! Det måste jag prova. Kanske något till kalaset vi snart ska ha.
    Kram.

    SvaraRadera
  5. Dom ser verkligen proffsiga ut! men hur stora är dom? är det knäckformar eller bullformar eller mitt emellan?
    Mums, ser det ut i alla fall. Och jag älskar mörk choklad...
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  6. *suck* Synd att jag inte fick det i...november....typ. *snålvattnet rinner*

    SvaraRadera
  7. Ser smarrigt ut! Sockerbomb som måste provas. Mums!

    SvaraRadera
  8. hallå från finland! jag brukar också lida av det där efterhelgssyndromet du skrev om tidigare. så även i år. det är liksom platt fall efter all hype kring jul och nyår. igår gjorde jag inget annat än tittade på tv hela dagen (solsidan, hela säsong 1), idag har jag däremot jobbat, men det smakar trä det med ;)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  9. Nu gör jag ett nytt försök :-)

    Underbara Bohuslän!! Härligt att se att vintern kan vara vit och vacker även hos dig. Har själv anknytning till norra Bohuslän.

    Jättefina foton från dina omgivningar och dina blommor. Kudden är helt underbar. Yllebroderi?

    Jag återkommer till din fina sida!

    Ha en fin Trettondagsafton med katter och hundar!

    /YvvePyvve

    SvaraRadera
  10. Glömde ju skriva varför jag gjorde ett nytt försök. Jo, när jag skrev kommentaren till dig så la tangentbordet av. Helt otroligt. Det gick inte att få fram bokstäver. Så jag tog till knepet att starta om datorn. Det är vad killarna på IT alltid säger när det krånglar. Och det hjälpte :-)

    /YvvePyvve, igen.

    SvaraRadera
  11. Vilka smarriga "konfekter"=)

    Jisses vilket vackert mönster du ska brodera på kudden, men vilket jobb.

    Önskar dig en mysig trettonhelg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  12. Hejsan,
    De där såg alldeles förträffligt goda ut. Såg din broderade kudde i förra inlägget...sååååå fin, vad duktig du är på att brodera.
    Ha en trevlig
    Susanne

    SvaraRadera
  13. Så smarriga "kyssarna" ser ut, får ta och testa dem vid tillfälle!!
    Ha en skön trettondagshelg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  14. Nu måste jag ta tag i det där med att baka,ser
    ju så gott ut!:)
    Passar utmärkt till imorgon när barnen kommer på middag, för då kan de få något gått till kaffet oxå...:)
    KRAMAR och en härlig trettonhelg,Cia:)

    SvaraRadera
  15. Ser jättegoda ut. Vilken fin kudde du håller på med. Gillar mönstret.
    Kramar Ullis

    SvaraRadera
  16. De där kyssarna ser smarrig ut. Tack för receptet :)
    Ha en skön trettondagshelg!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Tack hjärtat för dina stöttande ord :) jag står emot rökandet än så länge :P men dem där marängkyssarna ser ut att vara oemotståndliga

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  18. Ser kjempe gode ut...skal vel strengt tatt ikke spise slikt i Januar....men pytt sann....

    SvaraRadera
  19. Mmm! De ser jättegoda ut, tack för receptet Agneta!

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  20. Mums, ser verkligen jättegoda ut! Tack för receptet! Och vilken himla fin kudde i förra inlägget!!!

    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  21. Mmm, dette ser godt ut!
    Har kopiert resepten til ein seinare anledning. Kan ikkje begynne på søtsaker så tidleg i januar, hehe.

    SvaraRadera
  22. Hi,hi...satt först med förstoringsglas för att läsa receptet.....sedan ramlade polleten ner & jag dubbelklickade. Vips SÅG jag läsa & nu blir det baka av.
    Ha det & må väl.

    SvaraRadera
  23. Har sparat receptet. Ser gott ut.
    Åh, vilken fin kudde du broderar.
    Var har du köpt materialet?
    Visst går man på halvfart nu-lite dimmig liksom...
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  24. Jag gillar det enkla som ser avancerat ut. Och dessa såg avancerade och goda ut.
    Me like!

    SvaraRadera
  25. Hej Agneta!! Nu var det längesen, saknar alla mina bloggisar här! Visst ska kameran snart se dagsljuset igen, lovar!
    Vi trivs jättegott, trots några missöden längs vägen..men inget som inte går att fixa.

    Nu Lets Dance, underbart!!
    Ha det gott! Kram

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta