I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

tisdag 4 januari 2011

Jag broderar!

BLOMSTERFROSSA_u_49ac154f53af9
Jag hade ju tråkigt igår men tack vare alla glada tillrop här på bloggen (tack så jättemycket, det hjälper att läsa alla empatiska kommentarer och få goda idéer och att andra också är trötta och känner leda) så tog jag mig i kragen och satte igång att göra något.

Först putsade jag silvret och det gjorde mig väldigt nöjd.

Sen satte jag igång att brodera på en kudde som jag köpt material till. Bilden ovan. Himmel vad det var svårt…..men roligt. Jag sydde och fick ta upp, sydde och fick ta upp, men kanske att jag fått in rätta takten nu.

Fast nu är det läggdags!

Agneta!

40 kommentarer:

  1. Wow Agneta, I am so impressed! Maybe you can show us some more detailed pictures of your work?

    SvaraRadera
  2. Oj vilken vacker kudde, om du lyckas med det är du en riktig fena på att brodera. Jag har lyckats brodera en julbonad en gång i tiden, och den hänger faktiskt fortfarande med...
    Kramar Pia

    SvaraRadera
  3. Wow, vilket prosjekt ;o)=
    Den var verkligen rå stilig den kudden!

    SvaraRadera
  4. Jösses, vilket projekt!! Energin kom fort...bodde du lite närmare skulle du få en hel låda med alster som liksom fastnat där i lådan...allt från juldukar till tavlor, några danska saker med så många j-drans färger att man knappt trodde det fanns så många i en färgpaletten!! Vad tänkte jag med när jag beställde dem?? Inte med huvudet i allafall!! så nu ligger de där, om de inte åker ut snart när jag har någon städiver, fast det inträffar ju inte alltför ofta, gudskelov!
    Ha en skön tisdag!!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Vilket tålamod du har Agneta! Det kommer att bli fint :DD
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Vad skönt att du kom igång med något. Vilken snygg kudde. Ofta är det så när man varit ifrån handarbetet ett tag att det tar en stund innan man hittar tekniken igen.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Vilket arbete, härliga färger, det blir man glad av. Bra att ha tråkigt ibland när det kommer kreativitet ur det. Ha det gott, kramar Birgitta

    SvaraRadera
  8. Kuddar har jag aldrig broderat. Ser verkligen avancerat ut så jag önskar dej lycka till. Men visst är det roligt o avslappnande att sitta med ett broderi.
    Önskar dej en skön dag. /Knatten

    SvaraRadera
  9. Vad roligt att brodera! Men du, det var inget lite avancerat mönster du har hittat... ;0) Kommer du att ha att göra ända till sommaren. :0)
    Jag hittade själv en massa broderigarner på rea så jag köpte en hel påse full. Kanske skulle ta och rita upp något mönster eftersom jag ändå bara tillbringar mesta tiden i soffan just nu, hmmm...

    Kram/ Anna

    SvaraRadera
  10. Hejsan

    Oj vilket jobb du har påbörjat. Men broderier är fint, mamma broderade mycket förr....

    SvaraRadera
  11. Oj, den ser avancerad ut! Kul att du kommit i gång. Kämpa på!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Åh, den var superfin...
    Vad duktig du är!
    Kan man lägga in en beställning....Fniss!

    Lycka till o Ha en bra vecka på det nya året!
    Kram Therese

    SvaraRadera
  13. Så vacker och så duktigt, det hade jag aldrig klarat av. Helt missat ditt inlägg om dubbar men då kan vi vara tanter tillsammans för så härligt att promenera igen det är det värt.

    Kram anna

    SvaraRadera
  14. ojojoj, vilket tålamod det måste krävas och skicklighet! Otroligt! Tack för kommentar hos mig kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  15. Jättebra jobbat om du får till den fina kudden. Ser en aning pilligt ut.
    Fördelen med att vara lite krasslig är att man kan sitta här dagarna i ända med datorn i knät och bara läsa bloggar, kommentera lite här och där, slänga in ett inlägg osv. Känns nästan lyxigt.
    Det här med att göra semmelbilden har jag ingen aning om hur man gör. Det var gubben som gjorde den förra vintern. Han älskar ju att pilla med sånt, det är liksom hans "pyssel". Du skulle se julkorten vi skickat ut i år. Tyvärr har jag inget kvar men gubben är en hejare på att få till det. Idag är jag inte ett dugg sugen på semla men dan är ju inte slut än.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  16. Så snygg kudde! Brodera är inte min grej kan jag meddela... Mina fingrar vill inte... Sticka går däremot alldeles utmärkt!

    SvaraRadera
  17. Fattar inte hur du orkar dona med så snygga saker!! Jag har inget tållamodd alls ;-) KRAM!!

    SvaraRadera
  18. Åhhh, jag vill också brodera! Varför är det så roligt, egentligen?
    Den där kudden ser förstås litet för avancerad ut för mig... Det får vara ganska stora stygn nu för tiden för mig!
    Och putsa silver!!! Har du prövat min (ja, egentligen dotter Sophias) metod?
    Man lägger Al-folie i botten av vasken, slår på vanligt salt (ganska mycket) och spolar i vatten. Sen lägger man ner silvret och efter en stund är det blankt och fint! Trolleri! Nej, någon kemisk reaktion (jag är organisk kemist och kan inte sånt...)!
    Hur som helst, skönt att du mår bättre!
    Bamsekramen, Monica

    SvaraRadera
  19. Vackert! Men ser inte ut att vara det lättaste precis... Skönt att hitta något att pyssla med, så att man kommer från ledan.
    Kram

    SvaraRadera
  20. Visst är det roligt att brodera! Jag håller oxå på att brodera! Tiden bara rusar iväg, men det är väl för att det är så skoj :)
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  21. Vilket vackert motiv. Nu har du ett projekt att bita i :)

    SvaraRadera
  22. Vad snyggt! Jag har aldrig broderat, borde kanske pröva på! Hälsn mimi

    SvaraRadera
  23. Jätte fin kudde. Vad roligt.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  24. Du tog dig verkligen ur rastlösheten med besked. Kanonfin kudde.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  25. Så vacker kudde! Längesen som jag broderade något liknande.
    Kram!

    SvaraRadera
  26. Nå fikk jeg vår - lengsel:-) Så fin pute med alle blomstene! Du er flink!

    Gro

    SvaraRadera
  27. Vilket präktigt projekt du inlett. Kommer säker att bli snyggt.
    Trevlig fortsättning på det nya året!
    Kram Monica

    SvaraRadera
  28. Hej Agneta!
    Vilken vacker kudde! Vad duktig du är som kan brodera sånt:)
    Själv gjorde jag en del korsstygnstavlor (väldigt enkla:)) för säkert 15 år sedan, en del hänger fortfarande på väggen hemma hos mor o far;)

    Ha en trevlig kväll!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  29. Hej igen" Skulle bara kolla om min nya bils har kommit in...
    Kram igen!

    SvaraRadera
  30. Sånt gillar jag! Vackert mönster!
    Ha en skön helg mitt i veckan! ♥

    SvaraRadera
  31. Å vilken kudde du har sytt, så fin! Härligt mönster! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  32. Wow! är det samma person som skrev det där "usch-vad-allt-är-trist-inlägget" härom
    dagen?? *ler*
    Snacka om energi! Vad duktig du är, det där hade jag inte klarat av.
    Kul att du blev inspirerad att börja.
    Kram Elle

    SvaraRadera
  33. Heja På!!! Hoppas Du inte tröttnar utan får Kudden klar....så kul men ett jätte jobb men bra kommer det att bli :)
    Ja jag har massor av halvfärdiga broderier ligger man kan ju undra varför och en del är det nästan inget kvar att göra på alls.Men lusten för det finns ej men lust att göra en massa annat har jag ändå tur kanske ja det är klart mycket som jag vill göra blir Mannen tvungen att hjälpa mej med så Vi får se hur det bli med de projekten.

    Kramar!

    SvaraRadera
  34. Den där kudden ser jättefin ut!!

    Jobba på!

    (vilken söt kattbild..*haha*..)

    Kram Mariette

    SvaraRadera
  35. Bra att ledan släppt taget!! Jag blir sååå avundsjuk, avundsjuk... en så vacker kudde! Jag vill också brodera!! Förstår att det är kul och rogivande. Jaa du, ibland är man less och bara travar runt. Igår var en sån dag för mig. Snön föll, det var mörkare än vanligt, alla böcker utlästa, inget kul i sikte. Då drabbades jag av en ommöbleringsidé, japp... så idag kommer två gamla bokhyllor ner från vinden, hoppas bara att de inte åker upp igen!?

    God fortsättning på året!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  36. Tala om tålamod! Oj, så avancerat det ser ut i mina ögon! KUl att du fann något att bita i...!

    Ja, den här tiden är ju som upplagd för tristess! Imorron är det helg igen, men sen blir det ingen helg förrän långfredagen!!!! Känn på den!
    Januari och kanske februari är transporttid för min del - det gäller att fylla den tiden med något kul! Man kanske skulle börjar.....brodera!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  37. Är kudden till försäljning?
    Blev störtkär i den!

    vänliga hälsningar
    från Thailand!

    SvaraRadera
  38. Men jisses, en sån vacker kudde du broderar! Himmelens duktig du är! Och snygga färger.
    Hulda

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta