I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 3 januari 2011

Jul- & Nyårs PPD.

funny-pictures-box-cats-are-bored
boredom2
Bilder lånade från nätet.
Jag tror att jag idag drabbats av PPD, (egentligen tror jag det står för Purified Protein Derivative som jag så klart inte riktigt vet vad det är), men för mig står det för “post performance depression” som drabbat mig efter allt kul runt jul och nyår.

Jag är trött och smått uttråkad, det är måndag, det är grått, det är trist, inget kul på gång, orken är borta…..

Men……det går väl över.

Agneta!

24 kommentarer:

  1. Nooooo, that's not right! Go make something, something creative, that will give you lots of energy!
    I bought one of those 'happy lights' a couple of months ago to help you with the daylight deprevation. (we have that here as well, although not as bad as in Sweden) And otherwise, it is probably wine o'clock at your end already, so I would say have one! ;-) Lycka till Agneta!

    SvaraRadera
  2. Nej det låter inte bra. Finns det inget som kan starta din kreativitet.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  3. Men du, även om vinter och vitt är fint, tänk på att vi går mot ljusare tider! Köp de där tulpanerna :)

    SvaraRadera
  4. Det går över ska du se ;o)=
    Âr inte det "LITE" bra o ha det tråkigt (brukar jag säga till barna när de tjatar om att de inte har nåt o göra), då växer det kreativitet ut av tråkigheten!!
    Kram med önsker om en bättre dag imorgon!

    SvaraRadera
  5. Ja men visst är det trist, skittrist faktiskt!! Har så attans mycket jag borde göra, men orken har inte kommit efter förkylningen, som fortfarande håller i sig, och lusten har definitivt försvunnit!! Tuggar på allt jag kommer över, fortsätter den här vintern så här kommer jag inte att kunna visa mig på en badstrand i sommar...
    Ha det så gott!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Men tänk nu är måndagen nästan slut,kram Nette

    SvaraRadera
  7. Håller med, jag har varit stenslut hela dagen idag, pust... Gäller att stå ut ett tag så vänder det - förhoppningsvis, haha. Jag har dessutom slut på ledigheten, buhu, så här är det jämmer och elände ;)

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  8. Visst.... såklart det går över;O) Vissa dagar är bara sådana och det kan bara bli bättre!!!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  9. Det är lite skönt med de tråkiga dagarna också, när man tänker igenom så trevligt man haft under helgerna. Jag har haft det jättemysigt med mina nära och kära, men det är bra när vardagen återvänder igen och man får rensa ut julen och ta emot den ljusare tiden och får fundera lite på vad som komma skall. Kramar och ha en fin början på det nya året. Birgitta

    SvaraRadera
  10. Man måste ha det lite tråkigt mellan varven för att orka med det roliga......Snart är måndagen slut och i morron en ny dag med nya möjligheter.Hoppas att det hjälper en smula.Ha en skön kväll.Kram Rita ♥

    SvaraRadera
  11. Vad skönt att läsa att jag inte är ensam, jag har gjort stallet lagat mat och lagt in en maskin tvätt. det är vad jag tvingat mig själv till idag. Hade stor lust att ligga kvar i sängen hela dagen;)

    SvaraRadera
  12. Det låter inte bra, hur ska vi kunna pigga upp dig.?! Du kanske ska sätta dig och titta på en komedi.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  13. ...eller hur var det Alfons Åbergs farmor sa; -det är bara bra att ha tråkigt ibland för då händer det något roligt sen...

    SvaraRadera
  14. Jaha, är det så det heter! Jag trodde jag var trött efter alla dessa middagsbjudningar och behöver vila en stund! Du ska se att allt är toppen i morgon! ♥

    SvaraRadera
  15. Jag förstår hur du känner det. Det är som en sorts antiklimax efter allt jul- och nyårs-firande! Tomt, liksom - jaha, var det inte mer?
    Och vad ska hända nu???
    Så känner nog alla från och till. Som om det skulle hjälpa...
    Det bästa är väl att prata med någon när och kär om det, väninna eller släkting...t.o.m. omgivningen kan duga, men min erfarenhet säger, att en kvinna lättare kan förstå!
    Ursäkta, omgivningen, inte illa ment!
    Skriv gärna ett mail, om du känner för det!
    Vi hörs!
    Stor, varm kram från din bloggpolare Monica!
    Och hälsa omgivningen!

    SvaraRadera
  16. Ska jag komma över? ;-) *kramar om*

    SvaraRadera
  17. Samma här...kan inte solen skina snart igen??
    Snart kommer ljusare tider..blommor..värme...det blir bättre!!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  18. Känner mig precis som tjejen som har huvudet i bordet. Huvudet är ekande tomt... Lustigt hur livet kan ändra sig helt plötsligt, från att man är glad till helt apatisk... Synd att vi inte vann storkovan, då kunde vi åkt till värmen och gottat oss och hittat lite energi! KRAM!!!

    SvaraRadera
  19. Huff og huff...satser på at det går fort over!!
    Varme tanker og klem♥

    SvaraRadera
  20. Jag tänkte också på Alfons när jag läste ditt inlägg. Snart kommer nåt roligt att hända ska du se!
    Jag tycker att det är så härligt just nu, när allt börjar bli ljusare och idag kom första frökatalogen och det är bara några veckor kvar så är januari slut och sen är februari kort månad med vintersemesterveckan och så är det ju redan mars och vår...!!!!!
    Eller hur?
    Kramar, Mona

    SvaraRadera
  21. Jag tror bloggarna har smittats av något virus.
    Ingenting verkar kul. Jag säger bara de - hitt på nått.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  22. vilket talande inlägg :)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Hejsan

    Skickar lite Skånsk värme så du kanske kan muntras upp i det gråa.......

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta