I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 26 januari 2011

Mitt nya hus!

1  nästa hus
Det här är mitt nästa hus……som jag skall köpa…….när jag blir snuskigt rik…..Frank Lloyd Wrights hus “Falling Water” i Pennsylvania, USA……
5   leafhouse-aerial
…….fast egentligen ligger det så här, vid ett korallfärgat hav i ett tropiskt land….
6   leafhouse-lead
……och taket har en ovanligt enkel konstruktion i form av ett löv……
8   hus
……fast egentligen ligger alltihopa i det här huset……
10  w
……eller i detta……
12   central park
……eller i detta……
15  egentligen
….och alltihopa ligger här……
20   byn
……som ligger i den här lilla byn….
24   ingågen
….och entrén ser ut så här…….
30  skrivbordet
…….och när man kommer in i den möblerbara hallen står mitt skrivbord där……
36  hallen
….och hallampan hänger strax intill….
40  matsalen
…..och i matsalen finns det mer fiberoptisk belysning……….
42   överallt
…..som kan ha en sån här lampskärm……
44   lampa
…….eller se ut så här…..kanske i köket………
50   egentligen
Fast egentligen är det ju ett sånt här hus jag drömmer om, ett riktigt, genuint timmerhus (fast det behöver kanske inte lilla på Skansen i Stockholm, som det här huset gör…….).
52   nöjd
Men allra mest nöjd och tacksam är jag allt att jag får bo i mitt alldeles egna hus i Snäckskalsdalen…..

Drömde och fantiserade lite gjorde
Agneta!

32 kommentarer:

  1. Vilken resa det blev med alla de vackra/udda husen, speciellt det med löven, men det som jag tänker på är en lotusblomma...
    Åhh så vackra bilder du har, våren/försommaren är min tid så jag bara drömmer mig iväg och hoppas att mina egna pioner som jag satte i fjol blommar lika vackert som dina.

    Ha en härlig dag

    SvaraRadera
  2. Du är en kul prick du=) Visst är det härligt att få drömma och flippa ut lite. Samtidigt har man ju en massa drömmar som inkluderar flera olika stilar, vilket gör att iaf jag skulle behöva ha många hus på många olika platser i världen.

    Ha en härlig solig dag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  3. Härligt med drömmar, det var ett originellt hus du vill bo i, det lövformade taket tyckte jag var läckert.
    Men tänker man efter har man det nog ganska bra där man bor.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Är det inte litet väl enkelt? Litet mer finess kunde man önska sig! Sådana där hus ser man ju varenda dag...
    Allvarligt talat: Finns alla de där skapelserna i verkligheten?
    Synd att maken, som är arkitekt, har pensionerat sig, annars kunde han ju få litet tips...
    Men kul att se dom, var det!
    Krakram, Monica

    SvaraRadera
  5. Visst är det helt underbart att drömma ibland. Härligt. Kram Gela

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga hus och grejer du hittat!

    SvaraRadera
  7. Fantisera om att bli snuskigt rik har aldrig jag gjort.
    Eller jo det har jag ju.
    Ofta.

    Längtar.

    Fast trivs också bra i det hus jag bor men längta och fantisera måste man ju också få göra ;)

    SvaraRadera
  8. Du är för go du, fast precis så kan jag känna mig ibland. Tycker man om mycket och olika stilar, så är det ju svårt att begränsa sig.

    Ps. Se bara till att båten ingår i köpet!/Kram

    SvaraRadera
  9. Om jag får välja vill jag fortfarande ha ert, eller ett på Santorini.

    SvaraRadera
  10. Vilka härliga hus du hittat :)

    SvaraRadera
  11. Drömma måste man få!
    Men visst skulle det vara härligt att ha ett sådant hus! :))
    Kramen på dig!

    SvaraRadera
  12. Hej! Drömma kan man alltid göra, men jag tror vi trivs bäst i våra gamla vanliga hus.
    Äntligen kom jag in och kunde kommentera hos dej. Igår var det stört omöjligt.
    Här har vi en strålande vacker vinterdag, men kallt.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  13. Men vilket härligt inlägg! Absolut något för mig också! Och så slutar resan i ens eget hem! För visst är det hemma där man har sin familj! Och jag såg att alla hus var det sommar på, så snart är vi där på riktigt, i alla drömhusen fast i vårt eget, om typ fyra månader.
    Hulda

    SvaraRadera
  14. oj ingen vanlig dröm precis...Kram

    SvaraRadera
  15. Underbara hus, men fy för att städa dem. Hoppas personal ingår.

    Härligt att drömma men visst är hemma alltid bäst.

    //Suzan

    SvaraRadera
  16. What a lovely collage you've made! Fun to think of all those different elements of living...
    I like your photo effects too! ;-)

    SvaraRadera
  17. Det är bra med livlig fantasi ,den åstadkommer mycket ,Kramis Nette

    SvaraRadera
  18. Massa fin ahus, men det som tilltalade mig mest var de sista...lite cottage stil!!

    HÂRLIGT o drömma sig bort o så landa på fötterna igen ;o)

    Klem Anna

    SvaraRadera
  19. Hihi, hemma är allt bäst.

    SvaraRadera
  20. Haha konstiga hus du hittat, Jag tror nog dit verkar bäst änså. Jag drömmer om ett alldeles vanlig lantligt hus. När jag blir äldre skulle jag kunna tänka mig en lägenhet i stan och ett torp på somrarna. Härligt ;)

    SvaraRadera
  21. Ja Hemma bäst och Du bor verkligen Bäst!

    Visst finns det underbara hus och det har Du verkligen hittat exempel på.
    Jag brukar kolla på kanal 8 där de har lite husbyggen i England.Folk som förverkligar sina drömmar det är så roligt att se fantastiska byggen och renoveringar allt från slott till gamla ruiner och hur de tampas med att pengar
    ska räcka.

    Om Vi vann pengar så skulle Vi bygga ett nytt hus på ett ställe som heter Frihetsjorden som ligger på våra marker där är det fridfull och svartån rinner där.

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  22. Så många lustiga och även vackra hus du hittat! Nu skulle jag nog som du föredra timmerhuset, kanske inte på Skansen, men i nå'n skogsglänta i Dalarna tex! Men jag älskar mitt paradis här och nu börjar det ta form som vi vill ha det, så jag tror jag stannar!
    Ha det så gott!
    Kram

    SvaraRadera
  23. oj vilka häftiga hus! kram Vivi soltorp

    SvaraRadera
  24. "Borta" bra ,men hemma bäst!:)
    Mycket härliga och speciella hus, m.m....
    Men ditt hus i Snäcksskalsdalen,kan inget av dem uppnå....!:)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  25. Nog för att man behöver förändringar, hihi... men jag tror nog allt att du passar bäst i Snäckskalsdalen din!!

    Kram till dig!:)
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  26. Det spelar nog ingen roll hur fint eller trevligt man bor, man drömmer nog lite iallafall. Att drömma kostar ju inget! *ler*

    Men hemma är nog bäst iallafall.
    Ha en fin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  27. Gu va fiiiiint du bor i alla dina hus!

    SvaraRadera
  28. Hej Agneta!
    Wow, vilka hus!! Men jag håller med dig, egen härd är guld värd:)

    Ha en bra dag!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  29. Vilken massa häftiga hus! Men visst är det skönt när man kan titta på sitt eget hus och veta att allra helst bor jag kvar här.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Vilket härligt inlägg! Roligt med så många lustiga och vackra husmodeller och ställen. Men visst är det väl så att man är som nöjdast där man är :).
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  31. Många spännande hus finns det! Det måste vara kul att vara arkitekt och få leva ut sina fantasier och drömmar ibland.

    TACK för din kommentar hos mina barn. De kommer bli överlyckliga på måndag när vi kikar på bloggen!!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta