I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

söndag 16 januari 2011

Halt.

Snö 2009 013
Igår kväll åkte vi på kalas och när vi for iväg var det nysnöat, nyplogat och så vackert, så vackert ute.
10005
Men under kvällen genomgick vädret alla faser i ett väder, utom möjligen blå himmel och sol. Vi hörde hur stormen tog i och sen började det smattra mot fönsterrutorna och när vi for hem var hela allting en enda stor is….
10004
….så idag får man ta det försiktigt….
10003
…på med alla broddar……
10006
…försöka gå som en pingvin (dom borde veta)…….
10002
10001
….och försöka tänka sig alla varningsskyltar!

Ta det försiktigt där ute, idag!

Agneta!

(alla bilder utom en från nätet)

23 kommentarer:

  1. Finns det något värre än denna halka!Man känner sig som en gammal tant när man är ute och går!Men det skulle nog vara mycket lättare om man skulle slappna av när man går! Men det törs man inte, då druttar man väl på baken! Och då blir det så pinsamt!!!!
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  2. Tur man har köpt broddar då, även om jag inte kunnat testa dem än. Här regnar det och är +4 grader ute idag, vet ej hur det är med halkan.
    Är så fruktansvärt trött på den här influensan eller lunginflammation eller vad det är för skräp jag har i kroppen. I morgon måste jag till en läkare, orkar inte med feber och hosta längre.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  3. Bra att vara förberedd när man tar sin promenad, jag går nuförtiden alltid med kängor med broddar på när det verkar bli halkväder och det har funkat bra hittills. Man måste vara rädd om sig så länge man har sig.

    Ha det bra och gå försiktigt, kramar Birgitta

    SvaraRadera
  4. Du är då för dråplig ,vi brukar säg ,man vet inte om man ska skratta eller gråta ,det är vad som kommer i mina tankar med ditt inlägg ,här är det sk snöstorm nu ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Ha, kul att du tar upp pingviner och deras vana vid ishalka, det gjorde dottern också härom dagen!
    Jo, litet som en pingvin går jag här också idag, det har visserligen regnat i natt och är 3 plusgrader idag, men vår väg är fortfarande glashal!
    Man kanske skulle prova sina nya broddar...
    Ha en fin söndag!
    Stor kram, Monica

    SvaraRadera
  6. Det har varit (är) knasväder här också...

    SvaraRadera
  7. Hahaha ja vad kul bilder! Ja man får gå som en pingvin....ta det lugnt! Ha en bra söndag! Kram Vivi

    SvaraRadera
  8. Å som det blåste! Isgator hos mig också och det tar hårt på snön. Lite synd är det för nu syns allt det fula i form av grus.
    Nu ser jag fram emot att få se en liten sol någon dag, det skulle sitta fint :D
    Kram från andra sidan // Gafflan

    SvaraRadera
  9. Asch, ni har verkligen både och väder där nere...
    Själv vet jag inte hur det ser ut här, ute alltså. Har bara målas o slappat INNE idag!!

    Kram

    SvaraRadera
  10. Märkliga tider vi lever i!!I gårkväll när jag la huvudet på kudden så snöade det stora vackra vita flingor, i morse när jag rattade till jobbet regnade det, och det gjorde att snön som kom under natten var någon dm modd som man skulle ta sig igenom. Inte kul!! Rusade in på jobbet med andan i halsen eftersom jag tyckte jag var lite sen, och vad ser jag då?? Jo vännerna jag jobbade med hade ställt fram kaffekanna och en mugg...så dagen började rätt bra ändå!
    Ha en skön eftermiddag!!
    Kram

    SvaraRadera
  11. Jaha. Då har vi 2 + grader och ett ihållande regn och med det då halt som sjutton :-( Ska det vara så här kan det lika bra bli vår, nu! KRAMAR till er alla!

    SvaraRadera
  12. Ja, det där regnet var ju ingen större nytta med... Vi slapp iallafall den värsta blåsten här. Har inte varit utanför dörren idag och tänker att fortsätta stanna inne. Har röjt bland gamla krukor men är inte riktigt klar. Har även fixat till köksfönstret. Ned åkte julgardinen. Äntligen!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Ja fy här har regnat hela dagen och fryser det på oj oj då vet jag inte vad jag ska mig till...Kram i halkan

    SvaraRadera
  14. Jodu jag fasar för att ta bilen till jobbet i morgon bitti. Sist det blev omslag och regn tog det tre gånger så lång tid att ta sig hem på kvällen, dvs 1 och 1/2 timme:-(

    Var rädd om dig, jag vill inte höra talas om några brutna handleder!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  15. Helt klart på sin plats med en varning, jag trippade runt lite förut ute. Man får verkligen passa sig och parera sladdarna under fötterna. Vilka häftiga bilder du hittat.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. Här har det regnat hela dagen.
    Ha en fin söndags kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  17. Hahha, det där med pingvingången fixar jag-har sån träningsvärk så det blir så i vilket fall som helst :)

    SvaraRadera
  18. Härlig bildkavalkad - mindre härligt väder.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  19. Här har vi sluppit det där eländiga och hala vädret hittills, men stor skada gör det, så bra med information! Ha en fin vecka! ♥

    SvaraRadera
  20. Bra tips det där med att gå som en pingvin :) har jag aldrig tänkt på att man ska göra

    Kramar Malin

    SvaraRadera
  21. Ja vi får väl halkan hit i morgon eller övermorgon kan jag tänka.
    Här har börjat snöa nu på kvällen och i morgon har de lovat plusgrader.
    Härliga bilder i ditt förra inlägg. Leia har vuxit så mycket. Väldigt fina rosor din man köpt.
    Ha det så bra! Kram, Mona

    SvaraRadera
  22. Supersnygg bild den översta!!!

    Men tanten som snubblar...när jag såg den viskade jag -"Ajjjj, som f..n", här för mej själv!

    Pissväder! Får man säga så?

    Kram, Jenny

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta