I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 21 januari 2011

Da capo.

101
Igår hade vi ytterligare en superdag så idag blir det bildkavalkad! I dag bryter inte solen igenom diset, men den finns där och den sitter märkbart i en högre och högre bana på himlen för var dag.
104
106
108
109
Våra bökande hundar (inte grisar alltså….).
110
Ljung, den får heta kristalljung.
111
Sten med rimfrost!
112
114
118122

Bilderna ovanför är från dagspromenaden, men det var så fint ute så jag bara kunde inte gå in utan tog en promenad när solen var på väg ner och dom bilderna kommer här nedanför.

130
131
132
134
140
142
144
DSCN3199

Sen på sena kvällen när det var dags för nattpromenaden, ja, då var månen helt fantastisk. Insvept i en rund regnbåge. Kan det vara det som kallas “halo”-fenomen?
150  halo

Agneta!

39 kommentarer:

  1. Vilka underbar bilder du bjuder hos på idag.
    Jag kan sitta länge och bara njuta av alla olika iskristaller som du har fotat.
    Kram:)

    SvaraRadera
  2. Vansinnigt vackra bilder, helt otroliga!! Vi har fortfarande grå-grå-grått och snorhalt :-( Men vad tänkte du på när du skrev rubriken? Da capo, mitt favoritgodis från FAZER!?!? *asg* Kramar och pepptack i massor, mailar dig under kväkken :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, kväLLen då alltså...*suck* :-)

    SvaraRadera
  4. Så uuuunderbara bilder !!!:)
    Du är en fantastisk fotograf, och jag njuter...!:)
    Man blir ju lite nyfiken på vad vovvarna, bökar efter....:):)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  5. Njuter som vanligt av att vara inne här på din blogg. Så vackra bilder. Härligt med knypplingen!!! Ha en riktigt fin fin helg/Gela

    SvaraRadera
  6. Bara så underbara bilder.Himla fint......Önskar dej en mysig dag .Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  7. Vilka bilder, du är en duktig fotograf. Sol, frost och vinter ger härliga motiv att fota. Jag skickade iväg mannen på promenad med hunden just nu, (kan inte jag gå får någon annan göra det.)
    Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  8. Vilken duktig fotograf du är :)
    Du bjuder alltid på så fina bilder!
    Och för att inte tala om söt vovvarna :))
    Kramen till dig!

    SvaraRadera
  9. Kristall-ljung - DET måste jag absolut skaffa...
    De första frostbilderna från promenaden med hundarna är såå vackra, men frågan är om dom i kvällssolen inte är ännu vackrare?
    (Fast det ser kallt ut!) Och månen - verkligt fint! Vi kunde se fullmånen här igår kväll också och visst är den ovanligt stor!
    Här är faktiskt en frostgrad idag och litet halvmulet; enligt prognosen ska det ligga runt nollan framöver. Inte bra, när det töar och fryser, då blir det halt.
    Men jag såg golfspelare idag och en hamlad pil, så det går mot vår!
    Varm fredagskram från din sydliga kompis Monica!

    SvaraRadera
  10. Finns bara ett ord för dina bilder UNDERBART! Ha nu en skön helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  11. Mycket vackert!
    Månens halo kallar jag "vädermåne" som jag kallar samma fenomen runt solen...ja fast då är det ju "vädersol"=omslag i vädret inom tre dygn :D
    Kram.

    SvaraRadera
  12. Men vilka bilder! Du är ju en superfotograf du. Men nu vill jag snart ha lite vårtecken...kan du fixa det?? ;-)

    SvaraRadera
  13. Så vackra bilder Agneta, så himla duktig du är med kameran.
    Känner igen det där med veterinärsbesök. Våra reagerar likadant. Ha en riktigt skön helg!/Kram Merja

    SvaraRadera
  14. Underbara bilder! Tack för de.

    SvaraRadera
  15. Vilka bilder! Visst är det bra att ha hund så att man kommer ut? Tänk så många stunder man skulle missa utan dem. Visst skulle man promenera ändå, men inte alls så ofta. Härligt med hund!
    Ha en bra helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Grattis på namnsdagen först och främst!! Å sen, vilka vackra bilder från en vacker dag!!Här har vi haft sol till lunchen idag, sen vart det ett grått töcken, så nu får vi se vad helgen har att bjuda på. ska jobba kvällarna så det gör inget om det är promenadväder!
    Ha en riktigt skön namnsdagsfredag!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vad mycket fina bilder
    jag hoppas på fint väder i helgen
    Ha en riktigt skön helg

    SvaraRadera
  18. Ljuvliga bilder! Det riktigt syns hur fint väder du har haft idag. Solen har lyst på mig med, tack och lov!
    Tack för manusförslaget, - jag har minsann varit svensk au pair på riktigt, så den rollen hade jag klarat av mer än väl!
    Ha det så gott i helgen, - hoppas solen fortsätter att lysa!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  19. Men du, så fint! Mönstret är verkligen på 40(!) sidor... inte en maska lämnas åt slumpen. Jag ser det lite som en träningssak att följa det här mönstret utan egna ändringar. Kan vara nyttigt ibland... ;-)
    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Härligt med dina bökande vänner ,så många vita saker du hittat ,det där med ring runt sol o måne så brukar min pappa säga att det ska bli sämre väder ,kram Nette

    SvaraRadera
  21. underbara bilder.
    Ha en fin fredags kväll.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  22. Hej i snölandet! Är så härligt att se din glädje över snölandskapet! Härliga bilder!
    Ha en bra helg!
    Carin

    SvaraRadera
  23. Vilka härliga bilder du har, och dina djur vilka sötisar.

    Jag blir imponerad att du lär dig knypla, jag tänkte lära mej en gång då min mormor levde men hann inte med det,,och insåg snabbt att det har jag inte tid med, tyvärr för det blir så vackert. Det glädjer mej att några lär sig det så det finns folk som kan,,för med min mormors genaration så förrsvann många som kunde detta.
    Ha en go helg kram Monica

    SvaraRadera
  24. Vilka Underbara bilder.Tänk vad Naturen bjuder oss på. Gratis också.

    Goa Vovvarna så kul de har tillsammans :)

    Trevlig Helg och Grattis på Namnsdagen!

    Kramar!

    SvaraRadera
  25. Vackert med snökristaller och fint fångat från promenaden! Önskar dig en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  26. Vilka underbara bilder du tar, jag älskar alla frostbilder ser så vackert ut. Här har Alvin badat i bäcken när vi var ute på promenad idag så det blev in i duschen för hu vad han såg u.

    Ha en härlig fredag kväll
    Kram Anna

    SvaraRadera
  27. Vilka vackra bilder!!! Jag blir rent lyrisk. Dom med iskristallerna är fantastiska.
    Ha en skön fredagskväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  28. Vilka bilder!!!!!!!!!!!


    Knyppla verkar svårt tycker jag, själv har jag precis kommit på att jag skulle vilja kunna virka. Vet att jag virkade en grytlapp i slöjden och virka det är väl som med att cykla, har man väl lärt si så....eller? ;D

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  29. Underbart vackra vinterbilder! I morgon ser det ut att kunna bli sol här hos oss. Då ska jag minsann ut och njuta!
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  30. Tusen tack för såå fina hälsningar hos mig, du är så go!! Det är en fröjd att titta in hos dig och se vad moder natur bjuder på! Magiska bilder! Vad fint du ser ut att ha det i din omgivning!

    kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  31. Åh, Vilka underbara o frostiga bilder, vackra som vykort!

    Jag gillar dina bökande vovvar stort!!
    Hundälskare som jag är....

    Trevlig helg vännen!
    Kraam Therese

    SvaraRadera
  32. Fantastiska bilder du bjuder på!
    Vovvarna är så himla söta!

    Önskar dig en glad lördag! Kram.

    SvaraRadera
  33. Älskar dina bilder, du är en så duktig fotograf också! Och knypplingen, hjälp, säger jag bara... nu har du väl tagit dig vatten över huvet?? Skulle jag aldrig ha tålamod till, vädur som jag är:) Lycka till, vi får väl följa utvecklingen?

    Fortsatt skön helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  34. WOW, Agneta!!! Vilka otroligt fina bilder du knäppt!!!
    Haha...du är ju ÄNNU "foto-nördigare" än jag på Dina promenader!?!?!?

    Tänk om vi två skulle gå ut och promenera någon gång.....vi hade väl ALDRIG kommit hem!??? *asgarv*
    Jo, förstås....när batterierna i kameran är slut och nyfikenheten tar över och man vill hem och kolla bilderna på datorn...((:

    Tack för att du delar med dej av alla fina! Roligt!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  35. Vilka fina bilder, den med grinden var ett superfoto! Ser att hundarna har fullt upp, mycket kul och böka fram.
    Trevlig helg
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  36. Helt otroliga vinterfoton. Någon av rimfrostbilderna borde du skicka in till någon fototävling, de var nästan för fina. Ha en mysig lördagkväll.

    SvaraRadera
  37. Ojoj vilka vackra bilder..
    Du har sagt nån gång att du inte kan virka vilket är jätte-enkelt i min mening.
    Nu är du allt snäppet värre när du börjat på knypplingskurs. Det gäller att man inte tar ett glas vin när man sitter och pillar med de där pinnarna. Det ser ju jättesvårt ut.
    Du måste ju bara visa ditt första alster sen.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  38. sanslöst vackra bilder, agneta!
    åh, nu blir jag ännu mer avundsjuk över er som fått vara unga på 60-talet, i synnerhet över er som bodde så nära england och övriga världen jämfört med oss här borta bakom allt välgjort.
    min gubbe var radioamatör och var bland de första i trakten som hörde all denna nya musik via de engelska (och svenska) piratradiostationerna.
    fin lördag kväll!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  39. Underbara frostiga bilder du bjuder på. Såg i ditt förra inlägg att du börjat "knyppelskola" verkar vara kul och resultatet kommer med all säkerhet bli en mycket vacker spets.
    Önskar dig en trevlig lördag kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta