I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 10 januari 2011

Måndag på riktigt & award.

Schon-wieder-Montag
Ja, nu är det måndag på riktigt, liksom. Det är allt ganska skönt ändå, även fast det är lite långt till Påsken i slutet av april.

regen-241676
Hos oss har det regnat hela helgen och nu har vi stor eller liknande. Det är inte så kul, men inte så mycket att göra åt.

Men vad gör det när jag fått en Award! Den har jag fått av Gela med bloggen Gelas hem och trädgård, där måste ni kika in om ni inte redan gjort det, en jättemysig blogg. Och ett av de vackraste husen har hon och hennes familj.

fr Gelas hem o trädgård 5 jan
Med bloggen följer att man skall berätta 3 saker om sig själv…….nu får jag tänka lite….

1. jag älskar vintern när det är riktigt kallt och massor med snö och rimfrost på träden och så ska vägarna vara osaltade

2. jag har hösnuva och det har jag haft sen jag var baby, det är nog därför jag inte ser fram emot vår och sommar lika mycket som alla andra

3. jag har i veckan för första gången i mitt liv haft ont i ryggen, det är tacksamt för jag är rätt gammal (rätt gammal, det ser inte klokt ut när jag skriver det, jag är ju gammal på riktigt, ju) och jag är redan bättre.

Och nu skall man skicka utmaningen vidare till 3 andra bloggare och det brukar jag ha svårt för, men jag gör ett försök den här gången. Jag prövar med en kontinental fördelning!

En award går till  Marjan med bloggen CowRoad. Marjan bor i USA.

Och så blir det en till Anna med bloggen Hem Kära Hem (eller Hjem Kära Hjem). Anna bor i Finnmarka längst upp i Norge.

Och så blir det en till Elle med bloggen Inredning Utredning. Elle bor i Tyskland.

Agneta!

25 kommentarer:

  1. Grattis till awarden!
    Här har det också regnat i helgen. Halt och isigt. Stannade mest innomhus och pysslade och läste.
    Glad måndag! Kram.

    SvaraRadera
  2. grattis till awarden, den är du väl värd!
    jag gillar ju inte vintern, men hellre några minusgrader än den snösörja vi nu drabbats av...
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  3. Ja, nu är helgerna slut och idag börjar mina barn skolan igen efter jullovet.
    Här regnar det också, blött och slaskigt, inte så roligt att ha djur då???!
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  4. Grattis till awarden!
    Tack för awarden!

    Kan veckan börja bättre?
    Jag har haft en fantastisk bloggsöndag och lovar att detta inte var sista kalaset hos mig. Hoppas du kommer fram genom snön nästa gång! *blink*

    Nu har skolorna börjat igen och de dagliga rutinerna. Det är nog bra så.
    Hos oss har det slutat regna, men hela dalen är inbäddad i en tjock dimma. Ska bli intressant att se vad det blir för väder idag.

    Önskar dig en fin vecka! Och tack igen! ♥
    Kram Elle

    SvaraRadera
  5. Idag har verkligheten kommit ifatt en igen :). Har precis skickat de minsta till skolan och har tittat igenom facit till helgernas kryss som var med i tidningen idag. Ibland är svaret så enkelt.....det gäller bara att komma på det.
    Ute är halt så man går inte ut om man inte måste, och jag måste inte idag...härligt.

    Grattis till din Award!
    Camilla

    SvaraRadera
  6. Grattis till awarden.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  7. Grattis till din award.Här är det bara så halt.Tur att man ska vara inne.Ha en fin måndag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Hej i regnvädret! Förstår att du blir less på vädergudarna. Här är vädret stadigare och det uppskattar man fastän det kan vara kallt. Men idag må är det -0,1, otroligt....Man undrar vart världen eller vädret är på väg...
    Ha en bra vecka!
    Carin

    SvaraRadera
  9. VA??? Har ni "stor eller liknande"? Det måste kännas konstigt! Eller?
    Skämt åsido, här är också grått och trist men framför allt HALT! Och det är INTE kul!
    Grattis till din nya award! Den är du värd många gånger om!
    Ha en fin vecka trots vädret!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  10. Gammal!? Vilket paller, som vi säger här. Idag har vi strålande sol, ett par minusgrader och halt som i ett smörpaket :-( Kram :-)

    SvaraRadera
  11. Grattis till Awarden!
    Här har det varit ett jädrans snö väder flera dagar :( men i dag vill nästan solen titta fram :)
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Tror inte ett dugg på att du är gammal, och när är man gammal förresten? Ibland känner man sig gammal och ibland nästan ung om man nu inte påminner sig om de där födelsedagarna förståss.
    Grattis till awarden.

    SvaraRadera
  13. Grattis!! Det kan behövas lite uppmuntran efter regnet då...fast jag tyckte det var välkommet, snön försvinner lite fortare. Däremot fick vi isgata istället, och det var väl väntat, men svårt att ta sig fram t.o.m. med bil. Så även om jag skulle behöva göra en riktig långpromenad hoppar jag över det idag, tror de har annat för sig på akuten än att lappa ihop gamla kärringer som ger sig ut och drattar omkull. Kanske ska mota ut julen istället...
    Ha en skön måndag!!
    Kram

    SvaraRadera
  14. Oj, jösses! Nu blev jag riktigt paff...tatt på sengen kan man säga!! Gu va skoj att lilla jag med minn lilla blogg får en award!!
    Tusen, tusen tack ska du ha ;O)=

    SvaraRadera
  15. Men guri alltså, jag blev så glad över min award att jag glömde o grattulera dig till DIN award! Massa Grattis till dig!!

    SvaraRadera
  16. Ja visst har Vi vårväder även här. Känns så iallafall för det har varit kallt länge nu.
    Grattis till Awarden.

    Tur att ryggvärken inte varade längre.

    Ha det gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  17. Grattis till din Award, den är du väl värd! Här är det ishalt på trottoarerna och plusgrader så nu är det dubbar som gäller när man går ut!!

    Önskar dig en finfin kväll.

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  18. Stoort grattis till awarden! Du förtjänar den verkligen! Vad roligt att få läsa lite om dig och alltid kul att få lite tips på nya intressanta bloggar!

    Gammal som gatan? Ähhh - det tror jag då alls inte!! Men roligt skrivet, haha!!

    Och du, jag tog dig på orden - stannade hemma idag med rinnande näsa, hihi.

    kraaaam aka

    SvaraRadera
  19. Grattis, Grattis!

    Usch....har du hö-snuva????
    Fy fasen...kan inte vara så lustigt att möta våren då alla gånger.

    Tur inte jag har det, för vi odlar ju vall (som blir till hö), och då dammar det och ryker torra gräsfrön här när vi kör in det i ladan och när sedan torkfläktarna står på i cirka 14 dagar och blåser i det...

    Men jag gissar att du nyser lite ändå, med tanke på din stora fina trädgård!
    Attjjooo!
    Kram, Jenny

    SvaraRadera
  20. Måndag på riktigt ja. I mörker och is och slask. Det är visserligen långt till påsk, men det brukar gå fortare än man anar. Som tur är.
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  21. Jag tror jag gillar kylan och snön bättre för som det är nu, isigt och plusgrader, är vintern vintern ful.
    Kram

    SvaraRadera
  22. Ja, vi designar allt vi tillverkar här hemma, själva.:-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  23. Hej Agnetha!
    Att det börjar bli som vanligt igen,är både för och nackdelar,tycker jag.Fort har det gått i alla fall,men alla helger.
    Här har det också regnat,och det är riktigt halt nu.
    Ha en finfin vecka.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  24. GRATTIS till Awarden!:)

    "Vanlig" måndag igen...Full rulle...hihi

    Gillar oxå vintern.......Fast lite för mkt snö i år...:)
    Vet hur det är med den där hösnuvan,har själv det snuvigt på sommaren...:)
    Har liiiite ont i ryggen,och är liiiite gammal..hihi
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta