I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 13 januari 2011

Humlebacken/KarlsonHus/Hem & Hav–tävling!

 

Nu bör man absolut gå in på Humlebackens blogg för  Viveka har en riktigt rolig tävling på gång.

Man skall rösta på vilket av KarlsonHusen man skulle vilja bygga och tala om varför, plocka in lite länkar på sin blogg och sen kan man vinna väldigt finfina grejer!

Allt nedanför har jag kopierat av direkt från KarlsonHus’ hemsida, men gå in på Humlebackens blogg, där finns spelreglerna!

Jag håller på att fila på min motivering för fullt. Det går inte så bra hittills. 

Humlebackens bloggtävling

Nu har du chansen att vinna fina priser från Newport, Lexington och Kate W! Delta i Humlebackens bloggtävling och välj ditt favorit-KarlsonHus. Du kopierar bilderna till din blogg genom att högerklicka på dem. Vill du veta mer om husen, klicka på bilderna. Tävlingsreglerna hittar du på Humlebackens blogg. Lycka till!

Alla bilder och texten precis ovanför är hämtade direkt från KarlsonHus’ hemsida.

Agneta!

18 kommentarer:

  1. I LOVE those Karlson houses!!! We used to live in a house in Sigtuna that looked just liked the Glasmastarevillan only a bit smaller: Lovely! :)

    SvaraRadera
  2. Men - du har ju inte valt något hus...
    Kramar!

    SvaraRadera
  3. Ja, det var många hus att välja på. Någon måste ju vara drömvillan även för mig. Nu är det midnatt så det får anstå till i morgon, jag måste komma med en bra motivering också.
    Ha en bra morgondag.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  4. Oj där fanns väldigt många fina hus. Undrar vilket man skulle ta. Tittar bara! :o)

    SvaraRadera
  5. Oj, vilken grej!!
    Det är bara ngr dagar sen jag vaar inne på Karlsson husen o drömde mig bort..så nu ska jag som du, finslipa lite!!

    SvaraRadera
  6. Fantastiskt vilka fina hus.
    Jag måste verkligen gå in och titta.

    Ha en fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  7. Det låter spännande och så många fina hus.
    Ha en bra fredag.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  8. Detta verkar spännande, men hur i hela friden ska man kunna välja ut ETT hus av alla dessa skönheter - får nog fundera i helgen...
    Tack för din omtanke, orken återvänder så sakta med hjälp av promenader och lite vardagslyx ;))
    Jag gillar din tanke om "efterjulentrött" - så är det nog kanske.
    Ha en riktigt härlig helg!
    Kram Allis

    SvaraRadera
  9. Men åh..vilka hus...jag dreglar!!
    Tack för tipset ska in och tävla!
    Ha en mysig helg!
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Fantastiska hus! Jag skulle defnitivt ta Lusthuset Torsjö.

    SvaraRadera
  11. Mycket hus, många hus. Lite pengar, blir inget hus!
    Ha en trevlig fredag!
    ;)

    SvaraRadera
  12. Verkligen helt uuunderbara hus! Jag har dreglat många gånger över designen, superfina! Skulle inte ha något emot att bygga ett sånt hus, men nu bor jag jag där jag bor, men vem vet, i framtiden så kanske... :)

    Kul att du vill vara med i min utlottning!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  13. Hej Agneta!
    Karlssonhusen är heelt fantastiska!! Min favorit är det röda "Stora Lusthuset Bergvik", tänk att flytta in i ett sånt, suck!

    Ha en trevlig helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  14. Egentligen kunde man nog ha vilket som helst av dom husen för nytt är ju nytt, där behöver man inte fundera på renovering. Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  15. Så mycket fint, det svåra är att välja - och att motivera. Håller på och funderar jag med.
    Trevlig helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  16. Skulle gärna mysa i Glasmästarevillan med lite kakor och té..

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta