I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 4 mars 2010

Julduken.



Äntligen, äntligen åker den in i linneskåpet. Julduken. Nytvättad, nymanglad och nystruken.

När vi flyttade hit fick jag för mig att jag skulle brodera en julgransmatta. Och det gjorde jag. Men när den var klar tyckte jag att den mer liknade en julduk. Och så fick det bli. Detta är numera julduken (bestämd form, eftersom det är den enda vi har i just den kategorin).
Som vanligt när jag skall göra något hade jag svårt att hålla mig till ett mönster eller liknande, det blev på fri hand det mesta, förutom granarna och kulorna. Och till julgransmatta har vi istället ett gammlat fat som jag en gång för många år sen "stal" mitt framför näsan på mina undrande föräldrar. Inte så farligt som det låter, de gav det gärna till mig, som föräldrar pläga göra emellanåt!


3 kommentarer:

  1. JÄTTEFIN duk! Så duktig du är! Konstnärlig! Det är inte jag. Alls!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig julduk och så vackert originell och personlig!!!
    I ditt förra inlägg tjusas jag av dina vackra tulpanbilder - jag ser att du också gillar motljus - en favorit för mej!
    TACK för fin kommentar hos mej!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. Deb ser helt underbar ut, vilket mönster utgick du från?
    Hälsar
    /Malin

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta