I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

söndag 30 juni 2013

Regntunga skyar.

1130630
Det regnade preciiiis hela dagen igår. Och så var det kallt också. Igår kväll hade vi bara 8 grader! Inga tropiska nätter, här inte!

 

3130630   4130630
Vår fjord och vår badbrygga! Lagom inbjudande.

 

5130630 6130630 7130630
Först la sig Leia i min säng, sen kom Pippi. Men då var det bara plats på regnöverdraget, så då gick omgivningen ut och la en liten fäll under henne. Sen låg dom där nästan hela dagen!

 

10130630
Blåklockorna behöver sol! Och det behöver mina Blomman för dagen också!

Blev en månad sen med allt i år, men om det blir sol och värme borde det väl gå!

Nätet för klättring har jag spikat upp, så det är bara att klättra på!

9130630

 

 

11130630
Regnet gjorde att en snigelfamilj, måste det ha varit, för dom var både stora och små, åt upp mina tre nyplanterade stjärnflockor!

Jag kan erkänna att det i samband med detta begicks dåd av grym art.

 

12130630
Självklart växer våtarven så det knakar i det här vädret.

Och här har vi en benägenhet att lägga rens så att solen bränner det och sen är det nån som tar skräpet när den går runt och tittar i trädgården och så åker det med till tippen.

Men i det här vädret fortsätter det ju att gro där det ligger på stolen!

Agneta!

19 kommentarer:

  1. Jag vill ha soool! Men nej här regnar det i dag men så tittar solen fram och man tror att regnet var förbi, men så kommer en skur igen. Men man får ju fixat inomhus förstås. Men så där kallt har vi nog inte haft om nätterna.
    I väntan på solen, ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  2. Sniglarna får skylla sig själva, så går
    det när man smaskar i sig blomplantor!
    Din säng är väldigt poppis, gissar att dom
    ligger där idag också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  3. Hu, låter som ett trist väder, här har vi haft någorlunda sol men visst är det ganska svalt i luften. Mina pumpaplantor väntar också på den där riktiga värmen!

    Så mysigt sätt att spendera en blöt dag på iaf:)!
    Usch, sniglar, plockar varje kväll, märkligt hur många de kan bli!

    Hoppas du snart får värme och sol, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Vad trist med regn, hoppas ni får sol snart.
    Vi har haft tur och har haft jätte fint väder.
    Vad mysigt det ser ut där hunden och katten ligger och myser.
    Tack för din goa kommentar hos mig.
    Ha en skön söndag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  5. Hoppas att de blir mer sol idag då. Det ser så mysigt ut nere vid badbryggan även om solen inte lyser.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  6. Ja, jisses vad det regnar och ogräset frodas .
    Mysigt du har gjort till djuren :)
    Hoppas att det gick bra till slut med rapportering om igelkottarna,
    jag har tyvärr inte fått anledning att själv lämna in någon
    rapport eftersom jag inte sett någon igelkott :(

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Hua hua vad ruggigt det är !!! Men 8 grader...det borde inte vara tillåtet i slutet på juni. Här var 14 imorse. Igår hade idrottsföreningen jubileum med tältfest. Stackare. Vi höll oss hemma. Idag har vi eldat brasa och myst med.........-kommer på bloggen.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Ja fy sjutton, har ni så kallt? Låter alldeles hemst i mina öron, fattas bara att det kommer hit. Vi har också regn men tropisk fuktig varm luft omkring 20+ på dagen och ca 15 på natten. Så fort jordgubbarna börjat mogna så då börjar skurarna komma, så är det varje år. Det ser så himla bra ut i landet från början och sen så får man slänga hälften.

    SvaraRadera
  9. Det regnade här också, utom sen på kvällen. Då var det jätteskönt! Idag är det verkligen omväxlande ösregn, solsken!

    SvaraRadera
  10. Dåd av grym art får begås i samband med sniglar! Det till och med anbefalles.
    Stjärnflockor, som är så fina! Men dom kan nog komma igen, tror du inte det?

    Vi hade ju också regn igår, men det klarnade upp så småningom och blev en fin kväll, dock ingen värme.
    Och idag har vi soligt, svalt och halv storm!

    Regnöverdrag på utesängen... betyder det att du sover där även när det regnar?
    Så gulligt av Omgivningen att lägga en fäll under Pippi!

    Nu blir det nog sommar nästa vecka, eller?
    Storkram, Monica

    SvaraRadera
  11. ja det är bara att vänta på bättre tider, men vi kanske väntar förgäves. Ska denna sommar regna bort den också? Läste just på SMHI:s sida att det fanns en liten tendens till högtryck framöver. Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  12. Fy för sniglar som frodas och förökar sig i regnväder.
    Ja och ingen riktig värme har det varit här på västkusten, men det borde svänga snart så du får fart på dina blommor. Folktomt var det i Lysekil när vi var ner en sväng dit här om dagen. Så mysigt dom har det i sängen!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Samma väder här. Rätt som, det regnar så kommer det en skur...
    Men ibland skiner faktiskt solen.
    Här finns det inga sniglar, men en och annan geting(3 trappor upp med balkong)
    Ha en skön vecka.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Ja i går var inget vidare väder! Var i Hunnebo hos lilla mamma...men helt plötsligt tittade solen fram..men då var det ju kväll!
    I dag eller nu på eftermiddagen har varit ett ljuvligt väder här..men är tyvärr bara en stund!
    Ja ja..nog om detta...! Ser ljuvligt ut..i sängen...skulle kunna tänka mej att "knött" där ett tag..fniss...
    Önskar dej en fortsatt skön söndag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. Nu har jag suttit här en lång stund och tittat på alla vackra bilder, läst din underbara text...bara sitter och småler åt att du kalla mannen för omgivningen, helt underbart. Och din Leia...underbara vovve, jag saknar min gamla Joy, min undebara glada gamla goldenflicka. Men efter tre Golden Retriever så blev det en Shetland Sheepdog, som jag hade som barn. Men man kan ju inte fylla hela huset med hundar...även om jag ibland skulle vilja det. Jag har ju redan tre stycken. Men kanske...om gud vill och jag har hälsan...att det blir en till golden ;)
    Kram

    SvaraRadera
  16. Känns som det är regnigt och kallt i hela Sverige, inte alls kul! Sniglar är inte heller kul, varken de med hus/skal eller de mer mördande... Har nog alla sorter hos mig:-) Som vanligt har du ändå en fantastisk miljö omkring dig, oavsett regn eller sol!

    kram louise

    SvaraRadera
  17. Ja regnet får det att växa både här och där. Här har vi haft 23 grader idag efter en regnig natt, så då trivs alla växter. Djuren ser ut att trivas gott i din utebädd =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  18. Va! 8 gr varmt, inte klokt! Vi hade betydligt varmare 13 gr,hi hi inte illa va!
    Nää ta och lägg dig jämte katterna hunden om de är kvar där, annars din 'gube'.
    Snart vänder det.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  19. Men fy så kallt!
    Tycker att du ska gå och lägga dig där med Leia och Pippi ;-) / Venus

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta