I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 9 februari 2011

Växthusbild, Vårteckensutmaning, Knyppling, Awards.

1 vansta tävling

Vansta trädgård, http://www.vanstatradgard.se/ som säljer dom fantastiska Hartley Botanic’s växthus har utlyst en tävling!

Det gäller att skicka in sin vackraste växthusbild och man kan vinna rosor från David Austin. Tävlingen pågår t o m maj månad ut!

Tävlingsbidragen skall skicka till Berenike på Vansta trädgård.
2 vansta
3 vansta
Dom har ganska snygga växthus, eller hur, rena drömmarna…….

 

5 humlebacken
Och så påminner vi om Humlebackens Vårteckensutmaning som startar den 28 februari! Gå in på Humlebackens blogg och titta!

8 knyppling
Idag är det onsdag, då är det skoldags för mig. Knyppelskolan.
10  knyppel
Jag har nu sytt fast en bit av min sista spets, den med uddkant, på en liten duk, som jag fållat med hålsöm.
11 knyppel
12 knyppel
Jag vet väl kanske inte riktigt vad jag skall ha dessa smådukar till, men jag kom på att jag kan ha dom i brödkorgar, kanske. Här har vi dock lite dåligt med bröd, armodet har trängt sig på, det fick bli kottar i stället!

fr Izors blogg Carina Sjölund      fr paradiset bergamon
För ett bra tag sedan fick jag 2 awards, den till vänster från Carina med den jättefina bloggen Izors blogg och jag tackar så jättemycket för den.

Man skall berätta 7 saker om sig själv.

1.Ta upp närmsta bok och slå upp sidan 18, rad fyra vad står där?
I 2§ lagen om förvärv av hyresfastigheter anges samtliga fall då förvärvstillstånd inte behövs...

2.Vad var det senaste du såg på tv?
Jakten på lyckan, i går kväll

3.Bortsett från datorn, vad gör du just nu?
Är på väg att gå ut med vovvarna

4.När var du senast utomhus, och vad gjorde du då?
I morse, jag hackade is utanför dörren

5.Vad har du på dig?
fritidsbyxor och skjorta

6.Vilken var den senaste filmen du såg?
The Kids Are All Right

7.Skulle du överväga att flytta utomlands?
Nja, det vete tusan, jag trivs så bra här på mitt berg

Awarden till höger fick jag från Rigmor med den underbara bloggen Paradiset Bergamon och jag tackar minst lika mycket för den. Inga förpliktelser följer med den.

Att jag inte nämnt Awardsen tidigare beror på att utmärkelserna legat i den dator som för tredje gången på kort tid varit på reparation och den kom tillbaka i går kväll, tack och lov.

Nu skall ju dessa Awards skickas vidare men som vanligt gör jag inte det, för jag kan helt enkelt inte, utan jag ger dom till alla som tittar in här! Fast det vet jag att ingen gör, eller……

DSCN3527DSCN3528
Avslutar med körsbärsknoppar!

Agneta!

24 kommentarer:

  1. Grattis och grattis till att ha gjort en sådan fin spets!

    SvaraRadera
  2. Växthusbilder det har jag inga.
    Vårteckenutmaningen den får jag hoppa på.

    Vad duktig du är som går kurs i knyppling.
    jag tycker när jag ser en knyppeldyna att det är ju en otrolig masssa trådar och träpinnar som man skall hålla rätt på.
    Men träning ger ju färdighet och fantastiskt fint blir det.
    Lycka till med ditt handarbete.

    Grattis till awarderna och många trevliga svar fick jag läsa ochså.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  3. Måste erkänna, den lilla duken var riktigt fin!! Passar väl bra under små fina "silversaker" på gamla bord och byrån, jättefin är den! För att inte tala om växthuset....men det är väl bara en dröm, va!? Soliga kramar :-)

    SvaraRadera
  4. Roligt att läsa vad du svarade på frågorna :)
    Kramen♥

    SvaraRadera
  5. Jag tar utmaningen till höger;) väldigt fin duk tycker jag.

    SvaraRadera
  6. Hej Agneta!
    Vilken fin duk du gjort:)

    Kul utmaning du fick!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  7. Milde himmel, vilken fin duk du har gjort! Så otroligt prydlig! Den kommer att bli alldeles underbar i brödkorgen! Vad du kan!
    Hmm, det är visst fler än jag som tjuvstartar litet med vårtecknen! Men det är svårt att låta bli!
    Idag har vi rena vårvädret här, 8,3° varmt, solsken och bara litet vind! Så underbart! Men det ska visst bli kallare igen... vi får väl se! Det blir ju inte så långvarigt i så fall!
    Hoppas att du har det bra uppe på ditt älskade berg, här kommer massor av kramar från söder!
    Monica

    SvaraRadera
  8. Den tävlingen kan jag inte vara med i, för jag har ingen fin växthusbild.
    Ska bli roligt att titta på dina vårteckenbilder hos Viveka, du har ju börjat lite redan nu.

    Vad söt den lilla duken blev med din knypplade spets runt om, hade du läxa av knyppelfröken att göra klart den?!

    Det är så intressant med awarden för man lär känna sina bloggvänner lite mer genom dom.

    Härligt att ta in lite fruktgrenar och sätta i vatten, alla längtar efter VÅREN!

    Kram!

    SvaraRadera
  9. Åh, så söt duk du gjort med den vackra spetsen. Den blir fin i brödkorgen :)
    Vilka ljuvliga små knoppar. Vi går mot ljusare tider och det känns härligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. vilken söt duk och vilket tålamod du har!

    för övrigt tror jag att jag ska sluta besöka din blogg, för jag blir bara så avundsjuk över de sanslöst vackra vyerna på dina bilder (som i förra inlägget). alternativt kunde du ju fota något fult i stället...

    kram
    ingela

    SvaraRadera
  11. Du måste skicka in en bild och tävla!

    SvaraRadera
  12. Härligt med vårtecken, men här ska det komma mer snö...

    Tog dock in några syrenkvistar idag, men jättestora knoppar!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  13. Hur kan det vara möjligt med körsbärsknoppar redan? Ja e avundsjuk, så avundsjuk......

    SvaraRadera
  14. Du kommer att ha stor chans i fototävlingen med dina fantastiska trädgårdsbilder.
    Kram

    SvaraRadera
  15. Lycka till i tävlingen, jag håller tummarna för dig.
    Och tack för "knoppbilderna" nu vill jag ha vår.

    SvaraRadera
  16. Blev ett tag väldigt avundsjuk på dej då jag trodde att det var ditt stora fina växthus. Tänk att ha ett så stort växthus, kunna sätta in en stol och ett litet bord och sitta där mitt ibland tomater och annat och dricka kaffe. Wow!
    Jag gissar att körsbärsknopparna finns inomhus. Kom på att jag kan ta några grenar från körsbärsträdet maken välte härförleden.

    SvaraRadera
  17. Hur gör du när du lägger in din bilder på snedden?
    Det ser fränt ut:)

    SvaraRadera
  18. Du är så himla duktig! Vilket tålamod du har!!!
    Grattis till awarderna!

    Ett sånt där läckert växthus kan man ju bara drömma om...*suckar*

    Ha en skön kväll!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  19. Körsbärsknoppar!! Måste ut och leta efter grenar att sätta i vas...

    SvaraRadera
  20. Så fint du har sytt på den knypplade spetsen.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  21. Åh, vilket ståtligt växthus! Ett sånt skulle man kunns tänka dig.
    Vilken fin duk det blev.
    Våren har verkligen kommit olika lång i vårt avlånga land...körsbärsknoppar...det är vår det!
    Sv. vad roligt att få reda på var hon kommer från! Man blir ju så nyfiken!
    Kram

    SvaraRadera
  22. *kunna tänka sig* skulle det vara!
    Ibland slinter man... ;)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Du lär dig knyppla!! Du håller ju på. Minns jag rätt så var vitsippan skoj att knyppla. Jag har också startat med dom som du gör nu. Din duk är hur fin som helst. Jag är imponerad över att du hunnit sy in spetsen på en duk också. Men tänk på att det inte är att köra en knypplad duk i maskinen hur som helst. Jag knypplar gärna bilder för då slipper jag sy fast dom på en duk.
    Kram

    SvaraRadera
  24. Vilka vackra växthus... Ska bli kul att se resultatet av den tävlingen, kommer nog bli så mycket fina bilder att man nästan MÅSTE skaffa sig ett växthus:)
    Duktigt du är med din knyppling!
    Kram Jennie

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta