I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 23 februari 2011

Ett projekt är färdigt!

DSCN3676
Min filt som jag började på, jag vet inte riktigt när, men i somras satt jag i alla fall och fäste alla trådar, så den har varit på gång ganska länge, är klar nu!
DSCN3677
DSCN3678
DSCN3683
DSCN3680
DSCN3682
Nu är frågan, var ska jag ha den? Om det skulle bli sommar igen så skulle den ju göra sig i min dagbädd på verandan. Men det är ju underförutsättning att vintern tar slut…….och nu verkar det inte riktigt så.

Agneta!

41 kommentarer:

  1. Wow, det var direkte nydelig!!! Hva skal du med det??? Det skal pryde din sommerlige godstol!!
    Har du sydd sammen rutene?..jeg synes det var såå fint!!
    Ha en god dag mens vi venter på sol og sommer;)
    Klem fra meg;)

    SvaraRadera
  2. Medan du väntar kan den vara skön att vira in sig i :)

    SvaraRadera
  3. Men den är ju helt ljuvlig! Såå duktig du är!
    Nej, det ser ut som om våren låter vänta på sig! Vi, som har haft barmark i flera veckor, har fått snö i natt, så nu är det vitt igen! SUCK!
    Men jag tittade på bilder från den 23 februari i fjor, och då var det MYCKET mera snö! och då blev det ju vår! Så det blir det nog i år också....
    Filten kommer att passa förträffligt i er mysiga utebädd!
    Ha det så gott medan vi väntar på våren!
    Vårvarma kramar, Monica

    SvaraRadera
  4. Vilken läcker filt !!! en riktig färgklick

    SvaraRadera
  5. vad fin den är..i väntan på sommaren hade jag nog lagt den på sängen eller soffan så länge!

    Kram/caja

    SvaraRadera
  6. Vilken mysig filt, härliga vårfärger.
    Håll ut vintern är SNART slut. Och på måndag börjar vårteckenutmaningen!!
    Kraaaaaaaaam!

    SvaraRadera
  7. Vad duktig du är! Den lille filten är läcker, blir bra i vår och sommar i slapparstolen ute. Fast nu verkar man ju tappa hoppet om en vår...
    Hulda

    SvaraRadera
  8. Vilken fingerfärdighet du har, så himla duktig!/Kram Merja

    SvaraRadera
  9. Tänk den som ändå kunde sticka eller virka...Jag blir sååå imponerad av alla som kan sticka, virka, sy, väva m.m......Håll i dig: jag har aldrig ägt en symaskin! Fattar du då på vilken nivå jag ligger när det gäller handarbete??? Men på något konstigt sätt har jag klarat mig ändå....*fniss*
    Men jag beundrar & tycker om att titta på vackra saker som ni som kan gör!!!!!!
    Den lilla pläden gillade jag mycket!!!!! Ljuvliga färger.
    Önskar dig en fortsatt bra dag.....snart måååste våren komma.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  10. Verkligen en färgglad filt.
    Kul idé att fotografera den ute i snön ;O)
    Bara fantasin sätter gränser ;O)
    Kram, Petra B.

    SvaraRadera
  11. Blir imponerad! Vilken tid det måste tagit men så vacker den blev! Med blommor och allt. Var stolt!

    SvaraRadera
  12. Du ska ha det här hos MIG! Seså; skicka i posten il stubino!

    SvaraRadera
  13. Så flink du er! Teppet er nydelig. Det er ikke bedre vær her i området, det snør og det snør - og det er kaldt! Det synes som om våren er langt vekk:-(
    Klem fra Gro

    SvaraRadera
  14. Jo då Agneta visst kommer våren. Håll ut bara. Vad snygg den blev din filt. Jättefin!!! vad du är flitig och duktig.
    Kramiz

    SvaraRadera
  15. Wow vilken läcker filt, sno in dig i den nu så kommer våren alldeles snart! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  16. Håll ut! Vintern tar slut, var så säker :)
    Jättefin filt, underbara färger!
    Den blir perfekt på din dagbädd.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Vilken fin filt, så härliga färger. Klart att det kommer att bli sommar igen det står så i almanackan iaf och det har det varit vaaaarje år tidigare (längden kan ju iofs diskuteras för vissa år).

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  18. Sååå snygg!!
    Kan du inte göra en kombo, från förra inlägget.. du ska vara utvilad och nyponfräsch, ha en drink redo och ligga inlindad i filten och överraska mannen... kanske han blir överlycklig, eller så får han en hjärtattack?! Det senare vore ju förskräckligt, så det kanske är bäst att den ligger på soffan... KRamkram

    SvaraRadera
  19. Oj Agneta, så läcker! En riktig goding... skulle passa som handsken i min lillstuga, jo då, perfekt skulle den vara... bara så du vet:)

    Så, nån gång när jag inte stickar (trasvästar, babytröjor och raggsockor) ska jag virka mig en goding!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  20. Vad fin den är och vilket jobb med alla små blommor du virkat. Du hittar säkert någon bra plats till den. Jag lovar det blir sommar även om den känns avlägsen.

    SvaraRadera
  21. Vau vilket tålamod du har...Ja du skall nog sätta den någonstans där den får vara i blickfånget....
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  22. Så fint teppe :)
    Det osar av sommar synest eg, men er sikkert godt over beina ein kald vinterkveld også :)

    SvaraRadera
  23. Jäklar vad du är påhittig, skitsnygg!

    SvaraRadera
  24. Vad snygg, och vilket arbete, jag blir precis matt... Hamnade i höjd med bilden "En byväg om våren"...Jag kommer då! KRAM!

    SvaraRadera
  25. Supersnugg,precis sådana rutor jag virkar till överkast. Har du sytt ihop dom eller virkat? Isåfall har du mönster? Jag har inte löst hur jag ska få ihop dom ännu. Inte för det är bråttom haha behäver ca 630 rutor och har väl gjort ca 40;)

    SvaraRadera
  26. Den är jättefin och blir perfekt i dagbädden på verandan.
    Pöss på dig.

    SvaraRadera
  27. Roligt att du gillade köket!
    Vilket mästervärk du har gjort! Tur att staketet var med på bilden, för det var först när jag såg det som jag förstod hur STORT det var. Underbart! Överkast kanske?
    Kram Jennie (Skogslunden - bloggen vill inte logga in mig av ngn anledning)

    SvaraRadera
  28. Riktigt läcker, men vilket jobb med alla små blommor mellan rutorna. Den är riktigt söt med sina pastellfärger, med en föraning om sommaren.
    Här är -25 grader nu, brrr.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  29. Hej !
    Men,vilken läcker filt.Den måste du ju vara supernöjd med.
    Den pryder ju sin plats var du än lägger den.
    Jag sa ju att våren kommer till helgen...hm,får nog ta tillbaka det,för det är så kallt:)
    Må så gott
    Kram Anette

    SvaraRadera
  30. Stirrar på bilderna med mun på vid gavel.....!!!

    SÅÅÅÅÅ JÄDRANS SNYGGG!!!!!!
    Wow, Agnetha!! DEN ska Du vara stolt över...
    Avis??? Jag????
    Bah!

    Kram på dej, flitiga lisa!!
    Jenny

    SvaraRadera
  31. Har till slut, hämtat upp hakan från knäna...suttit här med munnen vidöppen och bara beundrat...SÅ FIN!!!:)
    Nu är det så, att här har redan sommaren kommit ( liten vit lögn ), så varför vänta med att använda den till "eran" vinter är över....För den passar utmärkt på min dagbädd, el soffa, el.säng, el.stol,....eller varför inte runt mig...:):)
    KRAMAR Cia:)

    SvaraRadera
  32. Minus 26 hade vi här på väg in till stan, jag har kört gubben till jobbet. Bilen var helt trög til och börja med. Din filt lyser upp så fint bland all snö, kommer bli superläckert på verandan. Vilka härliga färger du blandat.
    Ha en solig och hoppas vi lite varmare dag
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  33. I väntan på våren skulle jag lägga filten var som helst! Den är ett härligt blickfång...och WOW vilka färger:)

    KRAM Helena

    SvaraRadera
  34. Jo men Agneta det är klart det här tar slut. Till och med jag som älskar vinter längtar. Underbara färger på pläden du gjort. Den inger väl vårkänsla om nåt. Tack för din gulliga kommentar. Jag ä så glad och förväntansfull varje onsdag när jag visar vad jag nosat upp!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  35. Tack Agneta, det var en liten bit av mitt liv...

    Kram/caja

    SvaraRadera
  36. Vilket underbart färgpotpurri, det riktigt spritter av liv i din härliga filt, den får du säkert användning i många sammanhang, kommer inte sommaren så är den ett gott substitut tycker jag. Kramar Birgitta

    SvaraRadera
  37. Hej Gulliga Agneta.
    Miljoners tack för din gulliga kommentar, jo visst är det vår ännu inte färdigbyggda altan som syns i bakgrunden, och visst har du helt rätt i att det verkar som om kylan har hakat upp sig, man blir galen. Tänk vi som haft kallt ända sen i november, kanske två dar under hela tiden med någon kallgrad, men annars så har vi haft minus 20 och minus 14, mest hela tiden och nu de sista veckorna minus 34 till 20 jag blir galen snart.Så nu sitter jag och kollar sommarbilder, som du ser.

    Nu har jag sett den vackraste filten någonsin i hela världshistorien. Gud så vacker, du är verkligen konstnärlig.
    Helt suveränt läcker. De blommorna mellan rutorna och de färgerna som du satt i hop.Woow.
    Undras hur stor den är, jag har inte glömt bort i sommar när du hade visade alla de fina blommorna. Nu fick vi se resultatet.
    Mycket vackert.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  38. Vilken härlig filt! Jag gillar alla små blommor som du gjort och satt ditt. Vilket jobb!
    - och du, ge inte upp, ljusare och varmare tider kommer snart. Våren är på väg även om vi inte märker det ännu .... :)

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta