I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

söndag 6 februari 2011

Mumsigt.

1 tibast
Intill mig nu har jag kvistar av tibast och blommorna luktar ju så gott, så gott, som gardenia nästan.
2 tibast
Dom växer som trädgårdsflyktingar i skogen alldeles intill och jag tog in några kvistar häromdagen och dom blommar redan.

5  räkor
Vi var bjudna på kalas, men det var influensor och hostor och snuvor så det vart inställt. Så då gjorde vi lite kalas här hemma alldeles för oss själva. Det blev räkor…
6  vin
….och lite vin….
7 tillbehör
…..och lite tillbehör….
8 räkor
…..och så blev det räksmörgås toppad med det bästa av allt, löjrom!
10 räkor
Så gott, så gott!

18 leia
Måste visa ett par bilder på vår Golden valpis Leia, nu 6 månader gammal. Hon har hundögon, om man säger så….
20 leia
Eller hur?
22 leia
Fast hon kan se ut så här också. Då ser hennes gap ut som gapet på en haj……fast det är sig själv hon biter i tassen. Lätt korkad vovve!

15 mossa
Och så måste jag visa lördagsblomman jag fick av omgivningen/den inneboende, en bit mossa! Visst är den fin?

Agneta!

37 kommentarer:

  1. Festligt!
    Ha en fin dag! /Bea

    SvaraRadera
  2. Såg ut att vara en riktigt smarrig macka. Ni gjorde rätt som stannade hemma. Fy sjutton för allt vad influensor heter. Trodde nästan ni kommit så långt på västkusten att tibasten blommade utomhus. Då funderade jag på att flytta. Annorlunda blomma må jag säga.
    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  3. Ja,den smörgåsen skulle jag kunna ta när som helst! Nu blev jag hungrig. Men, tyvärr har jag varken räkor eller löjrom...
    Följer med spänning ditt knypplande. Du har kommit långt redan! Det blir jättefint! Går det inte mycket långsamt framåt? Jag har länge velat pröva på det, men jag väntar ännu på en lämplig kurs.
    Trevlig söndag!
    Kram, Mona

    SvaraRadera
  4. Tibastkvistar! Vilken lycka att kunna plocka in och sätta i vas :) Min lilla i trädgården är för ung för att jag skall våga klippa men kanske nästa år.
    Så mycket det hänt hos dig sedan jag hälsade på, en så söt hundvalp! :) och knyppling! Det är något jag skulle vilja lära mig! Skall kika runt och se om jag hittar någon kurs här i stan.
    Ha en skön söndag ♥

    SvaraRadera
  5. Tänker ofta på vår träff....saknar er!

    SvaraRadera
  6. Vilken söt hund du har, så fina hundögon och tänderna ska man nog akta sig för.
    Trist att kalaset blev inställt men ni festade ju till det riktigt ordentligt hemma.
    Ovanlig lördagsblomma du fick.
    Kram Anne-Lie

    SvaraRadera
  7. Blommande kvistar alltid vackert ,hundögonen ,jaaaa bra fångat ,söndagskram Nette

    SvaraRadera
  8. Vilka hundögon... Man smälter som smör i småland! Hon får väl vad hon pekar på? Krama henne och alla andra djur du har från mig!

    SvaraRadera
  9. Nu drar jag dig i örat: jag har inte influensa! så varför fick inte jag komma & äta av de goda räkorna med tillbehören?....*fniss*......
    Skulle haft med mig lite extra löjrom.....har en släkting som skickar mig äkta Kalix rom då & då......de du! Nu kan du sitta där i Snäckskalsdalen och ångra dig.....hi,hi,hi.
    Varm kram från mig & önskar dig en härlig söndag.

    SvaraRadera
  10. Hmm...det får mig att fundera, varför blev man inte bjuden, va!? ;-) Ser så smarrigt ut, och jag håller med Osloskånskan, så, när kan vi komma nästa gång? :-)) Söndagskram!

    SvaraRadera
  11. Vilka godingbilder. Mumsiga räkmackor..aldrig fel och sen en gosig vovve att pussa på.
    Ha en bra dag!
    Helena

    SvaraRadera
  12. Vilken mumsig smörgås du gjort!
    Man kan verkligen smälta när vovvarna tittar på en så där, med sina vackra ögon :)
    Kramen

    SvaraRadera
  13. Så vacker den är tibasten! Lite Japankänsla över den tycker jag. Ja skenet kan bedra, jag riktig hajade till när jag såg dom vassa tänderna! :) Klart man måste kunna bli lite ilsken också ibland. Fina Leia, grattis på din 6 mån dag!

    SvaraRadera
  14. Tibast växer häromkring också, men ute lär det ta nästan 2 månader innan den blommar! Men den luktar underbart!

    Sån mysmiddag ni fick till... inneboenden fick väl också vara med när han kommit med så fina blommor..

    Här skiner solen, kram

    SvaraRadera
  15. Jag tar mycket hellre mossan än löjrommen, så det så! Lite tussisar är precis det jag vill se nu!! Fast idag har jag faktiskt tagit en liten promenix med näsan i SOLEN, det behövde jag verkligen.
    Vi har minsann också fullt med både hundögon och hundtänder här, igår firade vi Isas åttaårsdag med wienerkorvskalas. Uppskattat kan jag säga.

    Skön söndag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  16. Herregud, vad gör du uppe kl 7 (!!!) en söndagsmorgon? Dina inlägg brukar ju göras strax efter midnatt!
    Måste först säga, att din "mossbukett" är jättefin! Han vet vad du gillar, han omgivningen/inneboende! Men är det en röd blomma i kanten, eller?
    Tibastblomman är såå vacker! Visst är den plantan väldigt giftig?
    Ni hade nog inte fått godare mat på det inställda kalaset, än den där räkmackan! Mmmm, vad den såg god ut!
    Och lilla prinsessan växer och tränar på att se farlig ut! Hon lyckas inte så bra, hon ser mest bara söt ut!
    Ha nu en fin söndag, själv ska jag gå ut och klippa ner litet visset i trädgården!
    Söndagskram, Monica

    SvaraRadera
  17. Som du fresta idag både med det ena och det andra, däribland otroligt med blommande kvistar! ;o)

    SvaraRadera
  18. Hon är så söt Leia, och hon kan se farlig ut också. Vilken go kompis du har i henne. Ser jättegott ut med räkmackorna, så goda tillbehör.
    Ni fick ju kalas i alla fall. Mossan och kvistarna är jättefina också.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  19. Mums vad hungrig jag blev... Vad underbart att ta in kvistar som blommar så snabbt, då finns det ju hopp om vår!!! Mossan var ju helt underbar!!! Ha en fin fin kväll, kram Gela

    SvaraRadera
  20. Slog den ut så snabbt?

    Härligt med blommande grenar!!

    Och ni såg ju ut att ha mysigt, trots inställt kalas...

    Må så gott!

    Mariette

    SvaraRadera
  21. Härligt med blommande väldoftande kvistar!
    Och vilket kalas ni bjöd er själva på, mums :)!
    Kram/Annie

    SvaraRadera
  22. Lite ovanlig lördagsblomma måste jag säga. Häftig!
    Vad härligt ert egna kalas såg ut. Mums! Räkor med tillbehör är ju så himla gott!
    En så´n liten dumsnut med riktiga hundögon! ;0)
    Hon ser ju för kul ut när hon är ilsken på sin egen tass.
    Ha en skön start på veckan!
    Kram!

    SvaraRadera
  23. Åhhh, ge mig löjrom...mmm!!
    Har familj i Kalix så det blir endel av den sorten när vi är inom Kalix på den rätta årstiden! âr bara SÅ gott ;o)=

    Bilden på hunden såg inte helt bra ut, tur det var hans egentass han "jagade".

    Klem anna

    SvaraRadera
  24. vilken macka mmmmm och vovven man bara dånar, vilka valpögon så söööööt! kram vivi soltorp

    SvaraRadera
  25. Så ni har redan blommor som står i blom hos er?!
    Här är det fortfarande vinter.
    Vilken goding till hund! Vart kommer hon ifrån? Vilken uppfödare/kennel?
    Men blir ju som lite nyfiken! ;)
    Kram

    SvaraRadera
  26. Det såg gott ut.
    ha en bra söndags kväll.
    kram
    hanna

    SvaraRadera
  27. Oj oj kan du komma hit med en sån räkmacka nu?? Blev bara lite fil imorse så nu är det dags för riktigt frukost. Så vackert det blommar på grenarna du tagit in, jag skall också ut och plocka lite av varje, men det har inte blivit av.
    Ha en fin start på nya veckan!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  28. vilken tur att kalaset blev inställt så ni fick så där goda mackor i stället ;)
    ha en fin start på den nya veckan!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  29. Den toasten skulle jag vilja ha NU!! e sååå hungrig.
    Men vad Leia växer och vilken sötnos Hon är...Hör det där väsande "busljudet" när Jag ser bilden på henne....när Hon visar tänderna.
    Fin liten "moss torva" Du fick :)

    Kram!

    SvaraRadera
  30. Lördagsblomman var ju toppen! Och lilla Leia är så söt, riktiga hundögon... Och tibast måste jag googla, har nog aldrig sett, hmmm....
    Hulda

    SvaraRadera
  31. Nu rinner snålvattnet till får jag säga. Sicken smarrig macka.
    Leijas tänder börjar se riktigt farliga ut men jag antar att hon är världens snällaste.
    Här är det bara den blivande 19-åringen som får blommor och det av en trånande skånepåg.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  32. Ååååååååååhhhhhh vad det där såg gott ut och jag kan gissa att de färska räkorna smakar helt ljuvligt i krokarna där du bor!! Otur med den inställda middagen och allehanda flunsor och eländen men vad hääärligt att få se melodifestivalen istället, haha. Jag vet, jag är puckad ;)

    Håller med, hundögon It Is!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  33. Neej, du får inte visa sådana räkmackor! Jag har ju ätit middag och SKA inte äta något mer i dag.

    Söt liten Leia! Tänk så fort de växer!

    Trevlig kväll!
    Agneta

    SvaraRadera
  34. Så godt det var med vårbilder, her kommer det snø i store mengder:-( 15 cm på kort tid, og det skal holde på i natt, også!
    Legg ut flere bilder fra våren, du!

    Hilsen Gro

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta