I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

söndag 20 februari 2011

Söndag i Snäckskalsdalen.

00 013
Snäckskalsdalen idag. Soligt men kallt. Fast solen värmer lite nu.
00 010
Blå himmel.

DSCN3671
Och Ida hade på sig vantar som jag gjort till henne!
DSCN3670

00 002
Bäckarna är frusna igen, ser ut som om dom fått en köldskräck och frusit till i farten!

000 009
I Lysekil finns det också ett Gamla stan. 000 010
Fint, eller hur?

00 012
Och så den vanliga rundan runt sjön. Idag hade vi picknick och satt och lyssnade när Byggmark vann VM silver i slalom!

Agneta!

33 kommentarer:

  1. Åh, jag trodde mina vantar var absolut snyggast i världen, men de där var minst lika snygga! Kan man beställa ett par till nästa vinter? ;-)) Underbara bilder, Lysekil står också på vår "måste besöka lista" nu! Nattikram vännen

    SvaraRadera
  2. En underbar söndag med andra ord.
    Förstår att Ida var glad i vantarna du gjort till henne, de värmde säkert gott idag.
    I Lysekil har jag varit på semester med familjen.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Härlig söndag ser jag! Vilka vantar.....wow...jätte fina!
    Sov Gott & kram från mig.

    SvaraRadera
  4. Ahh så fint!! Tänk den som kunde sticka såna vantar - imponerad! Såå fina! Fotot på den frusna bäcken gillar jag skarpt, vackert!! och mijön kring husen är rent magiskt...

    Önskar dig en fin vecka!

    Kraaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  5. Hej

    Oj vilka mysiga stickade vantar. Lysekil, där är min mormor född......fint o se bilder därifrån.

    SvaraRadera
  6. Vilka härliga vinterbilder!! Och jättefina vantar du har stickat!

    Vinterhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  7. Vilka underbart fina vantar du har stickat.Kanon fina bilder.Önskar dej en skön dag.Varm kram Rita ♥

    SvaraRadera
  8. Så härlig söndagsvandring ni har haft och att få gå genom mysiga Gamla Lysekil! Jättefina vantar!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Vilken ljuvlig söndag ni hade! Lysekil är verkligen pittoreskt och har så väl efterhållna hus. Blomvantarna skulle jag inte ha ett dugg emot att äga!!
    Vår söndag bestod av att tina upp vattnet som frusit igen... gubben har rivit ut halva köksinredningen och sågat upp golvet under skåpen... för nu, sjutton också, så ska det åtgärdas en gång för alla! Och vattnet kom lydigt tillbaka direkt och nu, säger han, måste det bli -45 om det ska hända igen!!
    Olika söndagar, eller hur?

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Min Camilla och jag satt också ute och fikade i solen igår uppkrupna vid stugväggen. Solen värmde verkligen fastän det är många minusgrader.
    Tänk att du bor på andra sidan fjorden och kan höra vargarna yla på Nordens Ark. Skall kika efter ditt hus nästa gång vi är där. Du visar så många fina bilder. Lysekil är en riktig liten pärla.
    Kram och ha en din dag
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  11. Lysekil... hmmm, jag tror att jag vill bo där...
    och vantarna sedan... underbara.. hur menar du; gjort dem? har du stickat och sedan pyntat??? hur kan man sånt...
    kram

    SvaraRadera
  12. Så mycket fina bilder och underbara vantar.
    Ha en bra dag!
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  13. Underbara bilder, jag får en känsla av en luft som är lika frisk som en Vicks Blå=) Vilka fina vantar du har stickat, så fina med blommorna på. Lysekil är en mysig stad, fast jag har bara varit där på sommaren.

    Ha en fin fin måndag!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  14. Så vackert! Vantarna är gudomliga, du kan ju sticka!

    SvaraRadera
  15. Vad ljuvligt!!!

    Och så fina vantar!

    Lät som en härlig söndag med familjen och vintern när den är som bäst!

    Kram mariette

    SvaraRadera
  16. Ser så gärna på dina fina foton.. Har aldrig besökt den delen av Sverige..
    Gamla stan har vi Borgå oxå... DEt är alltid lika charmant med gamla städer.
    Ha en bra dag.
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  17. Alltså - vilka vantar!!! Dom finaste jag har sett i alla fall! Har du något mönster till dem, eller har du hittat på själv? Det är nog många i min närhet, som skulle kunna tänka sig sådana och jag älskar ju att sticka...
    Lysekil ser ju helt underbart gulligt och pittoreskt och välskött ut!
    Och vilken blå himmel! Härligt!
    Ha det fint, kära du!
    Kramar från ett grått söder, Monica

    SvaraRadera
  18. Supersnygga vantar!!!!!!!!!

    Jag har bara varit i Lysekil på sommaren, men det ser fint ut på vintern också!!

    Mvh
    Frida

    SvaraRadera
  19. Såå mysigt och fina vantar. Tillbringade några dagar i Lysekil för några år sedan. Fint ställe!!
    Ha en bra dag!
    Helena

    SvaraRadera
  20. Gamla trästäder är fina! Och antarna sen, något avis blev jag.
    Och du, när du skrev om söndag trodde jag först det skulle handla om kyrkobesök med gudstjänst, hihi... men det här var bättre...
    Hulda

    SvaraRadera
  21. Vacker söndag. Och snygga vantar!
    DU har alltid så fina bilder, jag blir bara så sugen på sommar när jag ser dom. Även dom som är "vinter" för dom är som vår för mig ;)

    SvaraRadera
  22. Det är så mysigt med ställen som har dessa som du säger Gamla stan...Finns kvarter i Falkenberg oxå där kan jag gå i bland bara för att njuta av att titta på husen...Så fina goa vantar,,dom skulle jag vilja ha nu är som en isbit om händerna för fy vad kallt det e...Kram Susanne

    SvaraRadera
  23. Mysigt med gamla stan,mysigt hade ni i solskenet,kram Nette

    SvaraRadera
  24. Fina foto som vanligt! Skoj att du gillade våra inlägg om Peru. Det var en alldeles otroligt upplevelserik resa. Kan varmt rekommendera den.
    Kram

    SvaraRadera
  25. Vilken härlig söndag ni hade, det är fint runt där du bor. Jättefina vantar, så fint du gjort blommorna på dom.
    Må gott
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  26. ni ser ut att ha det så underbart mysigt där

    Kram Malin

    SvaraRadera
  27. Verkligen vackert!:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  28. Jättefina vantar och vad mysigt det ser ut där i "gamla stan":)

    Ha en trevlig vecka Agneta!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  29. Så fina bilder...igen!!
    Skriver som en före mig, lägger Lysekil på besökslistan!
    Ha en fin kväll, Klem Anna

    SvaraRadera
  30. Lysekil mmmmmm......I like!!
    Men guuuud vilka fina vantar!!! Har du stickat dom själv? KANONFINA!!!!
    Sköt om dig!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  31. Vilka fina bilder, den där gamla staden skulle jag gärna promenera i och vantarna var verkligen mycket fina.

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta