I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 26 maj 2011

Monstervalp, presenter och vinst!

1 leja
Leia, monstervalp, tyckte tydligen det var riktigt trevligt att jag kom hem…..men det finns ju gränser…..
2 leja
3 leja

6 present
När man åker till Åland och fru Venus får man födelsedagspresent! Vad sägs om skålen, är den inte läcker. Och floran, jättefin! Snälla fru Venus, du är alldeles för givmild!

15 paketDagen efter jag kommit hem kom det ett paket med posten, ett jättefint paket, färgglatt och massor med frimärken på, men vad kunde det vara, ingen avsändare, jag fick tänka……ojojoj……..
17 vinst
I paketet låg två jättefina, stora porslinsägg och oj, vad jag tänkte…..
18 vinst
Och så slog det mig att jag vunnit en pristävling i påskas, en tävling om vem som hade det finaste påskriset.

Det var Knasterfaster som i påskas hade den tävlingen som jag vann! Det hade jag nästan glömt! Och priset skulle vara äggstra fint och det var det ju verkligen! Tusen tack Knasterfaster!

Så här såg mina (man fick ha flera) bidrag ut:
22 ris

Agneta!

43 kommentarer:

  1. Fantastiskt vilka fina presenter du fått och din vinst var ju äggstra fin och ovanlig.

    Tack för tipset om kommentarerna nu hoppas jag att det funkar.

    Ha en riktigt fin helg
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Otroligt fina presenter - både ägg och vacker skål! Alltid kul med överraskningar dessutom!

    Ja, åh, så glad Leia är för din hemkomst! Tänk, vad vore vi utan våra glada och alltid så välkomnande husdjur! Alltid denna glädje oavsett hur kort tid man varit borta! Det är sann kärlek det!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  3. De porslinsäggen blev jag avundsjuk på, så fina.
    En riktig vilde du har till valp, klart en sån bjässe vill man inte ha på skrivbordet.
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Stackars Leia, har ju känt sig ensam när du varit borta och nu är hon ju rädd om dig och vill bli din lekkamrat :)
    Ljuvliga presenter du fått!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. De var verkligen äggstra fina de där äggen!

    SvaraRadera
  6. Klart att valpen är glad att matte kommit hem.
    Han verkar villa busa lite.
    Nu ska jag se om det här kan komma iväg som det skall. Tack för tipset - jag har tagit bort förkryssningen.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Helt underbara ägg och kronor som dom står i! :-)

    SvaraRadera
  8. Vet hur det är, när man varit borta ett tag, Stig är som ett klistermärke....Något mindre än leia förstås....Ungefär så stor som det Leia håller i munnen...hihi
    Fast det räcker med att jag "reser" går ut till soptunnan, Stig välkomnar mig värre än jag varit bortrest en månad...hihi

    HÄRLIGA presenter, och jag är övertygad om att du är VÄRD allt du fått, så även äggen då ditt påskris var KANON !!!:)
    KRAMAR till dig, Cia:)

    SvaraRadera
  9. Äggande fina presenter du fått!
    sv: det blir fler tävlingar och gåtor! :)

    SvaraRadera
  10. Vad fina presenter och vinster :)

    SvaraRadera
  11. Vilka fina grejer, grattis till vinsten. Kram

    SvaraRadera
  12. Så söt jycken är men k
    jag förstår om det inte går att ha henne på bordet :)
    Skålen är så vacker!! Allt var fint men skålen är ju helt underbar!

    SvaraRadera
  13. jag älskar din monstervalpis! Hon är så go'! Roligt med presenter... och att du vann tävlingen var ju inte konstigt för ditt ris med vita vingar var så vackert-minns att du visade det på bloggen.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  14. Grattis till dig! Vilka fina presenter!
    Gillar monstervalpisen :)
    Kram Annika

    SvaraRadera
  15. åh vilken underbar vovve,,så söt....Kikar in vill önska en go helg..kram

    SvaraRadera
  16. Det var du verkligen värd! Alla presenter. Och äggen är ju fantastiskt fina! KRAM!

    SvaraRadera
  17. Grattis till allt fint du har vunnit och fått!! Äggen var verkligen fina...å skålen...å boken. Meeen vilka vackra bilder du visar från Åland. Det fina huset som nästan är lika stort som klippan den står på känner jag igen=)

    Önskar dig en fin fredag och en underbar helg!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  18. Grattis till både söt monstervalp, äggstra fina ägg och presenter.
    En glad vecka m.a.o ;)

    SvaraRadera
  19. Vilka fina presenter du fått. Förstår att du är lycklig. Äggen är ju bara så fina och skålen ska vi bara inte tala om, den är urläcker.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  20. tredje bilden på Leia är HELT UNDERBAR:)

    Knasterfaster är en fin människa med god smak:):)
    (har ju haft förmånen att träffa henne:))
    GRATTIS till vinsten!!

    Ålands bilderna är magnifiiiiiika:)
    Önskar jag varit med!!!
    (har ju haft förmånen och träffat värdinnan:))

    Svar finns inne hos mig!!

    Kram

    SvaraRadera
  21. Ovanligt sött "monster"....=) Hälsningar fr annan hundägare som hittat din fina blogg

    SvaraRadera
  22. Men alltså...har du skrivit en bok ???
    Jag måste säga att jag har inte läst på ordentligt i din blogg.
    Nu blir jag allvarligt nyfiken på din bok...är det den du lottar ut...?

    Är nog inspärrningen av abbedissan som spökar ännu....har fortfarande senadrag av den kalla källarhålan...och missat mycket i din blogg.

    Tjingeling.

    SvaraRadera
  23. Ja, kommentarsproblem har jag haft så jag blivit alldeles hispig.
    Sicken härlig tripp du haft till Åland och Fru Venus. Avundas dig lite...
    De där äggen är också lite lockande men mest av allt skulle jag vilja ha din Monstervalp.
    Fy sjuttsingen vad hon är underbar...

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  24. Hej, hej!
    Vad många fina presenter du fått! =o)
    Har försökt kommentera på din blogg i några dagar nu, men utan resultat. Nåt som inte fungerar med antingen firefox eller med blogger.
    Angående receptet på min blogg:
    Indisk mat är så himla gott! Men inte när man är i Indien och äter samma sorts curry varje dag i 2 månader kanske...=o)
    Hoppas du tycker om maten när du väl lagar den! Du kan ju lägga till lite mandel mjöl eller kokos mjöl eller liknande för annan smak.
    kram och ha en bra dag!

    SvaraRadera
  25. Roligt att vara ute på resa, men alltid lika skönt att komma hem igen... Tur när även andra tycker det samma!

    SvaraRadera
  26. Man kan ju inte låta bli att le åt din monstervalp! Tror du, att hon vill ha uppmärksamhet?
    Vår katt brukar ju gärna lägga sig på tangentbordet och det är ju illa nog, men hon är ju inte riktigt så stor...
    Och vad du har fått och vunnit fina saker! Grattis! Det är du väl värd!
    Skålen ser ut, som ett pris man vunnit, men vilka fina blomstearrangenang man skulle kunna göra i den, eller kanske ha litet godis i, eller...
    Och Ålands flora är väl intressant för fler i familjen, kan jag tro!
    Dom fina äggen lägger du väl undan i "påsklådan" nu, och så blir du lika överraskad och glad till nästa påsk igen?
    Jag kommer inte att komma åt datorn så mycket de närmsta dagarna, vi har tvillingarna här och dom sover i arbetsrummet - föräldrarna har åkt till Rom torsd-sönd!
    Ha en skön helg!
    Kram, kram, Monica

    SvaraRadera
  27. Men hon är ju så söt montervalpen. Om än en ganska så stor valp...och kanske inte riktigt passar på ett bord ;D
    Åh den Åländska Horan, förlåt Floran menar jag, är en alldeles underbar bok, synd att du inte fick med dig innehållet i skålen hem :DD
    Kram

    SvaraRadera
  28. ...å äggen var jättefina :DD

    SvaraRadera
  29. Men så söt vovven är.:-)
    Kram Stina

    SvaraRadera
  30. Hon är ett charmtroll.."lillvovven" och vilka presenter för att inte tala om äggen..vilken tur du har.
    Ha en bra dag
    Helena

    SvaraRadera
  31. Vilket underbart litet monster ni har där hemma!
    Årtiondets snyggaste frimärken på det där paketet! Kan tänka mig att köpa en karta bara för att göra en tavla eller något, hihi!
    Önskar dig en riktigt härlig helg!

    SvaraRadera
  32. Monstervalpen verkar underhållande för dig och din omgivning! Precis som din blogg för oss bloggläsare! Ja det blommar en del i min trädgård men jag väntar nu på mina tidiga rosor som har fullt med knoppar och pionerna som snart slår ut!

    Ha en skön helg!

    kram louise

    SvaraRadera
  33. Öh Monstervalpen är verkligen stor...
    Och "Ålands(H)Floran" verkar vara inhållsrik!

    Krya på dig Agneta!♥
    Kram
    //
    Monica

    SvaraRadera
  34. ojojoj ja det finns ju gränser, vilken buse! Och så söt! Vad fina presenter du har fått! Ha en trevlig helg! Kram Vivi soltorp (jo hunden, hon mår bättre men är inte 100 det tar några dagar tror jag)

    SvaraRadera
  35. Monstervalp minsann. Ett tag trodde jag det var en kanin i munnen...?? Men kul har man alltid med hund i huset, hihi...
    Hulda /Jisses Amanda

    SvaraRadera
  36. GRattis till den fina vinsten av äggen och skålen. Jättefina bilder.
    Ser att hunden vill vara med vid datorn.
    Nej det är inte kul när blogger krånglar man blir bara så less.
    Önskar dig en härlig helg.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  37. Tjingeling, vill bara önska Dig en riktigt skön Helg! Njut av din Snäckskalsdal! Var rädd om dig!
    kram från mig.

    SvaraRadera
  38. Hon är verkligen ngt äggstra er hund också :).
    Så söt är hon ju verkligen!
    Väldigt trevlig vinst,läckra året om!

    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  39. Så vacker skål!!!
    Och dina ris var ju väl värda det fina priset.
    Ha en fin helg!
    Kram Jennie

    SvaraRadera
  40. Men en så´n glad monstervalp som vill umgås med dig! =0)
    Fina presenter du fick. Vad gulligt!
    Och vinsten var ju inte fy skam den heller. Läckra ägg! Turgumma där. Eller var det skicklighet? ;0)
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  41. Hej Agneta.
    Nu när jag läste din kommentar i min blogg, så slog det mig att mitt sista inlägg är precis som ett facit på det du skrev till mig, lustigt.

    Du har varit på Åland, så fint det är där, och inte så jättelångt från Norrbotten, men klimatet ser mycket mildare ut.
    Vilken lycklig valp, som äntligen får komma med sin leksak till dig.
    Grattis till din fina äggvinst, och så ljuvlig skål du fick.
    Önskar dig en fin helg.
    Kram Zara
    Vilka fina syrenbilder

    SvaraRadera
  42. Skulle skiva att jag längtar så tills våra syrener blommar, men det blev lita knasigt.
    Hoppas du mår bra nu.
    Kram Zara

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta