I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 5 maj 2011

8 av mina favoriter och Awards.

award fr gunillas blogg 8 saker

Av Gunilla med den inspirerande bloggen GuNillas Handarbetsblogg har jag fått en fin Award som jag är väldigt tacksam för. Gå absolut in och titta på alla Gunillas handarbetstips och idéer, man får väldigt mycket inspiration där.

Med bloggen följer som vanligt att man skall prestera något. Den här gången skall man nämna sina favoriter inom 8 kategorier.

Så klart kan jag inte det så där rakt av, man är ju lite vinglig, så jag har ändrat lite och tagit med lite fler saker när jag inte kan välja en. Jag hoppas jag är ursäktad.

Här kommer det:

1. Favoritfärg:
1 blått
…..inte så svårt, det är blått, i alla nyanser.

2. Favoritblomma:
2 lilja
…..i det långa loppet vinner vita liljor, alla sorter, bara dom är vita och doftar! Vilket inte innebär att jag inte tycker om alla (nästan i alla fall) andra blommor också!

3. Favoritmat:
3 löjrom
…..löjrom. Fast jag tycker om väldigt mycket mat och då menar jag både många sorter och mycket, för mycket…..tyvärr….

4. Favoritförfattare:
4 bodil
…..läser allt Bodil Malmsten skriver. Allt.
5 författare
…..egentligen har jag nog ingen direkt favoritförfattare, men några som gjort outplånliga intryck på mig är Sigrid Undset, Thomas Mann och Joanna Trollope. Bland andra. Svår kategori. Däremot vet jag vad jag inte läser, och det är deckare. Never.

5. Favoritkläder:
6 favoritkläder
…..den var lätt, flanellpyjamas.

6. Favoritmusik:
7 favoritartist
…..svårt, svårt, svårt……men Rod Stewart gäller alltid, Stones också, självklart, och Tina Turner och Placido Domingo……….
8 music
…..men dom allra första stora för mig var och är fortfarande, Righteous Brothers (högst upp till vänster och längst ner till höger), nästan all musik från Tamla Motown, all musik producerad av Phil Spector (the Wall of  Sound, fast nu sitter han insydd för att ha typ skjutit sin fru el likn….han lär inte själv veta riktigt om eller vad han gjort……) och så har jag en soft spot för Michael Bolton. Fast han sjöng mycket, mycket bättre när han hade långt hår……!!!!

7. Favorithuvudstad:
9 städer
…..Hong Kong, svårt att motstå. Oslo, vackert. London självklart. Och så Sydney, mycket vatten, mycket blått och en väldigt trevlig storstad.
Rättelse: Sydney är ingen huvudstad någonstans och absolut inte i Australien, men får vara med i alla fall. Canberra är rätt och det är också en fin stad!

8. Kör:
10 kör

…..för det mesta nuförtiden känns det som om jag kör skottkärra……
200s90824 008
…..men om jag ska ner och bort från Snäckskalsdalen och ut i verkligheten blir det en grå bil.
20090s824 009 - Kopia

Nu skall den här Awarden delas ut till 3 andra bloggare och det brukar jag ju inte kunna, men idag känner jag mig wild and crazy så jag skickar den till:

* Monica med bloggen Tjernhus 
* Anne Lie med bloggen Skaparglädje
* Renée med bloggen Vimsiga Mamman

Inte nog med detta, jag har fått ytterligare en Award:

UTMRKE

Den har jag fått av Nette Cecilia med bloggen Välkommen till Nette Cecilia. Där måste ni också kika in för hon tar så vackra bilder så man tror nästan inte det är sant!

Den skall ges vidare till 10 bloggare, men nu har det definitivt tagit stopp……den går till alla som tittar in och vill ha den! Ta den, den är er, med den äran!

Agneta!

P.S. Nästan alla bilder är från nätet..D.S.

22 kommentarer:

  1. Inressant fakta och jag kan konstatera att vi har en del musiksmak, författare och sköna kläder gemensamt :D
    Kram från Strané

    SvaraRadera
  2. Tack snälla söta du! Jag har fått den innan men inte skrivit de åtta sakerna så nu får jag verkligen TÄNKA lite! Svårt är det iallafall men du har verkligen lyckats bra! KRAM

    SvaraRadera
  3. Det var mycket kul och läsa!
    Håller definitivt med om deckare, läser mycket men aldrig renodlade deckare.

    Ha det gott, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  4. Kul att få veta lite mera om dig i ,du med din underfundiga humor ,kul bilder ,kramis Nette

    SvaraRadera
  5. Grattis till båda awarderna! Din blogg inspirerar verkligen, så det var helt rätt!

    Vilka fantastiska broderier du har gjort också! Jag tycker att du ska hänga upp "året" på väggen...

    Vårhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  6. Alltid lika roligt att få veta mer om bloggvännerna.
    Kram

    SvaraRadera
  7. Kul att veta lite mer om dig. Det fick jag ju även i ditt mail idag.
    Tack för awarden jag funderar lite så återkommer jag.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Grattis till dina utmärkelser, - det var spännande läsning! (Att Sydney inte skulle vara huvudstad i Australien tänkte jag inte på för en sekund, det kändes så självklart, hehe!)
    Önskar dig en fin vårhelg! - Nu ska ju solen komma tillbaka!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  9. Grattis! Roligt att få läsa lite mer om dej.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  10. Grattis till awardsen! Ser att vi är lika på en del plan och andra inte :)
    Kramar

    SvaraRadera
  11. Grattis till Dina Awvarder. Det är Du värd.

    Så rolig läsning och trevligt med bilderna till.

    avi är fortfrande kvar i Gävle och ute vid Bönan vid havet. Mannen spelar golf nu på f.m på e.m ska Vi ta en tur till fiskarne och köpa färsk fisk.

    Trevlig Helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  12. Det var ett roligt inlägg!!
    Jag berättade för barnen i klassen att du målat huset i 3 gråa färger och dom tyckte det var jätteskoj;)

    Visst är blått underbart likaväl grönt (tycker jag), färger som är vanligt förekommande i naturen är underbart!

    Ha en bra helg!!

    Marika

    SvaraRadera
  13. Kul att läsa om vad du gillar..
    Gillade mest att du kör skottkärra! :D Hahaha!
    Men svåra frågor ju! Dom flesta kan man ju bara inte ge 1 svar på!

    Ha en härligt solig dag!
    Mari

    SvaraRadera
  14. Kul läsning!!!! Å fin bildkavalkad!
    Ha en mysig helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  15. Först måste jag säga att ditt broderi är FANTASTISKT FINT!!! OTROLIGT HÄFTIGT!!!
    Spika upp tyget på en stor vägg och NJUUUUT!!

    Grattis till dina awarder!

    Jag läser också ALLT av Bodil!:) (Gillade inte "Den dagen kastanjerna slår ut är jag långt härifrån")

    Jag skulle heller ALDRIG få för mig att slösa min tid på att läsa en deckare!!!

    TACK för alla fina bilder!!!!

    Hoppas du får en underbar helg!
    (kanske du också ska på bloggträff? Jag hinner tyvärr inte)

    Kram Eva

    SvaraRadera
  16. Jättegärna!!
    majo13@uddevalla.se
    eller
    marika.johansson@uddevalla.se
    Tack!! Ska bli spännande!!

    SvaraRadera
  17. Vilken rolig och trevlig presentation att lägga in lite bilder av dina favoriter , jätte kul läsning och kul att veta lite om dej Ha en härlig helg hoppas ni har sol och värme som vi har här /Kram

    SvaraRadera
  18. Grattis!
    Nu fick man veta lite mera om dig :) kul!
    Ha en fin dag!
    Kramen♥

    SvaraRadera
  19. Man får tacka!
    Och gratulera!
    En award är ju verkligen en ära att få, och vilket jobb du lagt ner på dina svar!
    Jag får fundera litet, men lovar att återkomma...
    Storkramen, Monica

    SvaraRadera
  20. Lyfter på min vårhatt över alla awarder du fått!!! Nu förstår du väl att din Blogg är härlig,vacker, rolig, underbara bilder m.m. Snäckskalsdalen har "det".....
    Må väl och önskar dig allt gott. Var rädd om Dig! Kramen från salsa drottningen....hi,hi

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta