I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 10 juli 2010

Dagbädden.


Den gamla träsoffan som jag knuffat in i en hörna på verandan för att göra mig en fantastisk (hmmm...) dagbädd i, har varit ockuperad en längre tid. Av Pippi och Nisse. Och här kan man tala om allians (alla andra allianser och röror är bara som en nysning i jämförelse), den här är helt vattentät när dom har en gemensam fiende i mig. Dom vänder sig t.o.m. samtidigt och ligger åt samma håll.....Dessutom är det ju en gammal väl beprövad strategi vid krigsföring på hög nivå......att ha en gemensam fiende, menar jag.....


Det är här jag ligger på eftermiddagarna och rekreear mig.


Mitt IKEA myggnät fyller verkligen sin funktion när det är torrt och varmt som nu för då tenderar blinningarna och bromsarna och allt vad dom heter och kallas, att invadera luftrummet. Då kryper jag bara in i min hörna och drar ihop tyllen, betraktar den blå himlen och så säger det snart snarrrrk....Det blommiga som syns till vänster i bild är sovrummet.


När jag ligger på min säng ser jag tack och lov inte den förskräckliga svarta sladden. Vi måste inkalla en estetisk elektriker......


Ernst sade att man kunde ta bomullssnöre till draganordningen i mitt vindskydd, men det blev inte riktigt bra, så Peter har bytt ut det mot ett nylonsnöre och nu ser det bättre ut och fungerar smidigare.

16 kommentarer:

  1. Vilken härlig plats du har där på verandan, inte undra på att katthuliganer ockuperat det ljuvliga stället :D
    Ha en skön dag Agneta! Rekreera dig ordentligt.
    Kramar.

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du ordnade en så bra hörna åt dig, nu när du behöver den. Förstår att katterna trivs där, vem skulle väl inte vilja ligga där och mysa...?

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Åh, vem skulle inte trivas i en sån hörna! Jag förstår om det blir en viss....konkurrens!!:)
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Håller med tidigare kommentarer: Vilken mysig hörna! Skulle inte ha något emot en sådan här, i skuggan, för nu är det VARMT! I natt har det varit en "tropisk natt", d.v.s. temperaturen har inte varit under 20°!!! Litet väl varmt för min del, men som tur är, så finns ju havet nära.
    Sköt om dig, kompis!
    Kram, Monica

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig hörna du har! Förstår att du, och vissa andra, trivs i den! Underbar!
    Krya nu på dig så gott du kan!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  6. Vad trött jag blev nu när jag såg både trötta katter och en skön säng... Ska snart ta min siesta...

    SvaraRadera
  7. Vilken vacker dagbädd. Det är skönt att vila ute. Min dotter har 2 katter som också gärna intar våra liggplatser i butiken när vi bäddat med fina överkast.
    Du får ha en fin helg och ta det lugnt i sommarvärmen och krya på Dig
    Kram Marita i Heestrand.

    SvaraRadera
  8. Hit med hörnan - jag vill också ha!

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig hörna, klart att katterna gillar den! Måste vara mysigt att samsas där med dom!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  10. Den där lilla hörnan måste väl sitta som en "smäck" nu i hettan, samt till återhämtning.
    Förstår om den "lilla" alliansen också trivs där.
    Sköt om Dig, Var rädd om dig, drick mycket vatten. Kram från mig.

    SvaraRadera
  11. En AC i den där hörnan och du kan börja ta betalt. Och bli rik.

    SvaraRadera
  12. Alltså, är det "min" hörna!? Isåfall förstår jag kissorna :-) Vila dig nu vännen... Kram

    SvaraRadera
  13. Oj så gott! Där hade jag somnat bums:)

    Tack för tipset om en perenn luktärt. Jag är dålig på blommor, men det liknar faktiskt en luktärt. Så det stämmer säkert att det är en variant av den!

    Skön lördagskväll!
    Marika

    SvaraRadera
  14. Otroligt mysigt du gumman. Du är jämt så snäll.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  15. Men hallå vad mysigt. Där hade jag oxå snarkat till lite. Sånt myggnät hade vi förra sommaren på altanen så man kunde äta ute utan att bli anfallna av flugor o mygg o knott. Det blev så väl använt att vi måste iförskaffa ett nytt. //Knatten

    SvaraRadera
  16. Jättemysigt :). Det ser så somrigt ut med blått och vitt och det skira nätet. Där förstår jag att du (och katterna) sussar sött :). Kram/Annie

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta