I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 17 juli 2013

Långsemester.

21130717
Vi har varit på långsemester.

Igår.

8,1 mil hemifrån.

Till lite norr om Strömstad.

Och ååååå, det är så vackert hos våra gamla kamrater. Alltså, dom är inte så himla gamla, men vi har känt dom i stort sett hela våra liv….! Så är det.

Det var en fullkomligen strålande dag och vi promenerade med hundarna, dom har två goldendåggar, och vi har ju Leia, och bara njöt!

 

22130717
Och så är det som si så här, att dom har timmerhus! Det är ju min dröm att få en gång. Deras är hittransporterade hit från Dalarna för evigheter sedan.

Vilken lycka att få komma hit och bara njuta!

 

23130717
Leia och en av deras goldens är kusiner, dom är lika som två blåbär, och gissa om dom har kul ihop.

Den lite äldre goldenvovven tar det däremot lite lugnare.

 

24130717
Dagen innan vår långsemester var också en riktigt bradag.

Jag hade besök av Annika, Änglarna finns, vi bor i närheten av varandra, och det var riktigt, riktigt trevligt att träffas, det var som om vi känt varandra väääldigt länge!

Och så fick jag kuvert med resetidning av fru Venus! Där handlade det bl a om Kappadokien, dit vi skulle åkt i våras, men omgivningen blev lite krasslig så vi kom inte iväg. Men en dag så……

Och så kom det vinst från Hanna med bloggen Blommor i fönstret! Har ni sett vilka läckra tyger, nu ska jag komma på nåt riktigt bra att använda dom till!

Stort tack till alla!

Agneta!

25 kommentarer:

  1. Bohuslän är ju lika vackert överallt! Klippor och hav - en svårslagen kombination!
    Och så ett timmerhus, som du älskar! Ja, mycket bättre kan det nog inte bli! Bor dom där året om eller är det bara ett semesterhus?
    Så skönt för er med en långsemester, det skulle vi också behöva!
    Nu fick jag ju en väldig lust att köpa den där resetidningen, förstås! Hoppas verkligen, att ni kan komma iväg dit till hösten! Du kan väl kolla om Groupon har fler erbjudanden, för det var klart prisvärt!
    Sol och varmt här idag, men fortfarande frånlandsvind, så det är sådär 14 grader i vattnet...
    Må väl, kram, Monica

    SvaraRadera
  2. Men så mycket fint som ramlat in hos dig.
    Och så söta de är, de tre godingarna. Vi har en granne som har en sån också, helt bedårande och så snäll. Lillemans bästa kompis, tror jag, den som han kan gå promenad tillsammans med utan att få hjärnsläpp...
    Det är så vackert uppåt, men så annorlunda natur mot här. Jag har blivit väldigt hemmakär, älskar naturen här ute på ön. Så lummigt och fint och ändå havet nära... uppåt är kargare... men som sagt, vackert. Timmerhus, ja det är fint det. Vår lagård på gården är skiftesverk... nedersta bör bytas, så klart, men vem kan sånt? Eller har tid, för den delen,,,det går väl att läsa på. Nåja, det får bli kommande ägares huvudbry, om det blir nån...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  3. Grattis både till vinsten och till en skön miljö hos era vänner! Det ser verkligen otroligt vackert och vilsamt ut och hundarna verkar ju trivas med varandras sällskap.
    De ser nästan ut som loja isbjörnar på lite håll. :)

    Kul att träffa rara bloggvänner också! Här blir det träff i helgen i samband med "Sommarmarknaden" om äger rum i gårdsbutiken "Romantiska ting" som ligger mitt i byn.

    Ha´t fortsatt jätteskönt!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Tänk vad bra att man inte behöver åka så långt (eller någonstans alls) för att njuta av sommar och sol! Nu har jag njutit ikapp alla tidigare inlägg hos dig. Det blommar fantastiskt i er oas! Jag längtar tills vår honungsros är stor och blommar igen. Den är på god väg att växa ikapp det som vi klippte ner i våras...

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Oj så fint, och kul att jyckarna hade kul ihop.
    Tycker hela Sverige är vackert på sommaren med hav insjöar o.vattendrag. Bara synd det går fort så plötsligt är det höst, men den kan vara ljum och vacker.
    Någon resa blir det inte för mig denna sommar, som de flesta är jag hemmakär.Ännu mera efter Prinsen kom in i mitt liv.

    Ha en fortsatt fin sommar klappa Leia

    Kram Mi

    SvaraRadera
  6. Man behöver inte åka så långt - det kan vara vackert och omväxlande näst gårds.
    Jag har suttit en bra stund och läst bakåt i din blogg. Du har många härliga bilder både på blommor och vovvar.
    Att sommaren går alldeles för fort håller jag med om. Men det gäller att njuta,
    Grattis till vinsten. Du hittar säkert på något trevligt med tygerna.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  7. Besök, vinster och en resa, här händer
    det saker. Jättefina bilder från era
    vänner
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  8. Vilka härliga foton. Man kan riktigt gotta sig i dom så jag förstår att du haft en bra semestertripp. Timmerhus, mmm...

    SvaraRadera
  9. Vilken härlig långsemester, ni hade!
    Härligt när man har det mesta relativt nära...umgänge..hundar..hus..och ett ljuvligt väder förstås!

    Visst var det mysigt att träffas...och precis den känslan hade jag också!

    Önskar er en fortsatt mysig dag...njut och ha det gott!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. Härliga bilder du bjuder oss på! Vilket program använder du när du gör sådana collage?
    Jag älskar timmerhus.Här en kär vän som bor i ett stort egenritat hus timmerhus vid Siljan. Lantliv har naturligtvis varit där för ett par år sen och gjort reportage....Fortsatt trevlig dag/M

    SvaraRadera
  11. Vilka underbara bilder på hundarna! Det ser ut som om de också har semester där de ligger. Visst är det härligt att få komma iväg några dagar även om det bara är en liten bit bort. Visst är det underbara sommardagar vi har nu! Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  12. Hihi, 8,1 mil långsemester?!
    Det märks att du inte är norrlänning :)
    Men det såg ut att vara en härlig tripp i alla fall :)
    Kram

    SvaraRadera
  13. Visst är det härligt med sådana vänner, som man kanske inte ser så ofta, men som tråden finns kvar med, och som man hittar direkt!! Lika härligt det är med vänner som man egentligen inte alls träffat i real life,men ändå känner att man har en massa gemensamt med, samma humor, värderingar, funderingar...*blink,blink*, och nån gång ska väl det också gå att få till. Livet behöver inte vara så komplicerat, ibland ståtar vi till det alldeles för mycket.
    Ja men visst är det något speciellt med timmer hus!! Och nästa helg blir det Dalarna för vår del, igen...och varje gång jag strosar runt där så tänker jag faktiskt på dej och din dröm. Går ofta vägen upp mot Tällberg, men kanske inte ända dit, men där är ju Siljan kantad med timrade hus, och de gamla är ju absolut vackrast. Värsta mardrömmen är nån flyttar till ett gammalt hus och sen slänger på en pensionärskuvös, helt i glas!! Då mår jag riktigt dåligt...
    Grattis till alla vinster!! Tygerna var verkligen läckra, såna som jag gärna har, och som ligger och mognar till sej till rätt tillfälle för användning...
    Underbart med hundkompisar, men det är tröttande...Zambo hade sina kompisar här igår, och han var som klubbad sen till kvällen.
    Ha det så gott i sommarvärmen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  14. Men vilka trevliga saker du fått då! Och vilket jätteläckert ställe, så himla fint! Timmerhuset ser ju bara så vackert ut, nyfiken i en strut undrar förstås hur det ser ut invändigt.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  15. Vilken härlig tripp! Riktigt mysig stuga. Hundarna ser ut attha detkul tillsammans.
    Grattis tillkalla vinster :)
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  16. Vad vackra de är alla tre när de ligger där helt utslagen efter lite bus =)
    Sprang förbi en timmerstuga igår som var till salu, du kanske skulle slå till =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  17. Vilken mysig utflykt!!!
    Hundarna ser ut att trivas!
    Grattis till vinsten!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  18. hej hej agneta.
    så jättefint det var där ni var på långsemester :)
    å ja, en timmerstuga skulle inte sitta helt fel du!!!
    ha det bra
    mia

    SvaraRadera
  19. Va´?! Åkte ni så lååångt?! ;0) Ni verkar ha haft riktigt härligt hos goda vännerna. Precis som det skall vara. Och även dåggarna fick trivas ihop. Mysigt!
    Och så en del kul saker via post och med besök. Inte dumt det heller!
    Här är nästan fullt upp. Bil du vet... Men snart skall det nog vara i hamn och jag kan koppla av lite bättre. Men vi har härliga dagar ändå. Hör av mig bättre när det lugnat sig något och jag har bättre koll på tillvaron. =0)
    Stor kram på er båda!

    SvaraRadera
  20. Det var en långsemester det som heter duga! Och dalatimmerhus och allting:) Ja, ibland behöver man miljöombyte! Jag ska miljöombyta i Sundborn idag, se en ny utställning om Carl och Karin Larsson, De mina, familjen - på och utanför tavlan.
    Grattis till alla vinster, turgumma där! Fast jag har också vunnit, två flingsaltkoppar från Åsa, Bortom berget, ska visa sen.

    Hoppas vi får en trevlig dag!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Verkligen ett härligt hus, förstår att du också vill ha ett!
    Så rara de ser ut, kompisar de också:)
    Finfint med presenter och kul och se vad det blir av de fina tygerna, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  22. Vilka veckor vi haft!!
    Just nu ligger jag och lyssnar på åskan. Den första dagen med regn.

    Det får gå an.

    SvaraRadera
  23. Härligt med långsemester och gamla bekantskaper. Och vilken tur för Leia också att få lekkompis, jag njuter av att se trötta hundar! Och det var en fin goldensamling.
    Härligt också med bloggbesök, vinst och resa!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta