I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 25 juli 2013

Det delade bordet.

1130725
Bordet jag delade på mitten och målade vitt är nu på plats.

Uppsatt med vinkeljärn.

Även fast fula påsar med grillkol och flugsmällor och annat måste få vara med så är det ändå bättre än när allt drällde omkring på golvet.

Och den jättefina orkidén fick jag av en bloggvän, Annika med bloggen Änglarna finns, som var här på besök! Visst passar den fint där!


5130725
Leia hunden har godkänt arrangemanget, hon också!

 

7130725
Och igår kom det, regnet, vilken tur! Det regnade och åskade och småblixtrade hela dagen och alla växter njöt och jag också.

Jag satt på altanen och sorterade recept. Mysigt!
9130725
Vår kompis! I vått och torrt, i glädje och i sorg, vår lilla Leia!

 

11130725
Det går bra att vattna med slang, men det riktiga regnet verkar på något vis mer potent, eller hur jag skall uttrycka det, för växterna. Dom trivs särdeles bra när det regnat och Blomman för dagen har satt fart!

 

13130725
Min krulliga passionsblomma!

Idag är det mullrigt runtomkring Snäckskalsdalen, men just här skiner solen och det är varmt och skönt, 26 grader!

Agneta!

30 kommentarer:

  1. Vilken underbar passions blomma.
    Vad fint det blev med borden där på altanen.
    Ser så himla mysigt ut med alla växter och blommor på altanen, där skulle jag gärna mysa.
    Ha en fin torsdag.
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  2. Lyckost dig som har fått regn. Hos mig är det mulet idag men varmt ändå. Jag har städat nedervåningen, passade på när inte solen skiner.
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Snyggt det blev! Kul Passionsblomma!
    Här har det minsann inte kommit en droppe regn..... Längtar såååå efter en riktig rotblöta!
    Ha det gott!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så fint!! Lite klibbigt idag också o igår var det riktigt mysigt med både åska och regn. Det blev ett sådant vackert blixtskådespel när kvällen kom.
    Kram från inte inloggade Gafflan på andra sidan.

    SvaraRadera
  5. Såå snyggt det blev med borden! Och så prydligt allting får plats där nu!
    Lyckans ostar, som har fått regn! Här kom några få droppar i morse, inte nog för att ge något utslag i regnmätaren ens...Det är verkligen så, att regnet är mycket bättre än allt vårt vattnande!

    Så klok Leia ser ut, där hon ligger så fint vid dina bord! Och söt! Och trogen!

    Ha det så skönt, kramar, Monica

    SvaraRadera
  6. Så fint med delat bord! Det ska nog vara DU till att komma på en sån idé! Har nog aldrig hört talas om någon som delat på bord! :) Himla fint blev det - både vackert och praktiskt! Vilken fin orkidé du fick! Den passar ju perfekt!

    Lyckliga ni som har fått regn! Här är kruttorrt nu, men just nu har det mulnat på och jag hoppas också på regn här! Ja, regnet är säkert mera potent som vattning!
    Håll tummarna!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  7. Jättefint med det delade bordet! Inte konstigt att Ernst snodde idén!
    Jodu, nog tycker man det är rätt skönt när valparna åker iväg där vid åtta veckors ålder. Men mysigt i åtta veckor är det, men sen kan det räcka =) För det är rätt mycket pyssel och nu är de ju "som galna" när man går in till dom, dom hänger i klasar runt benen...vi har haft 8 och 9 i våra kullar också och det är förstås ännu större klasar =)
    Golden ja, det var vår första (och enda) hund i min barndom. Hon var så fin och go!

    SvaraRadera
  8. It looks like Leia is garding your pretty tables! ;-) I love that picture of the hanging bottle with the little light in it! Sa mysigt! :-)

    SvaraRadera
  9. Sv: Jag vet faktiskt inte vad den gula liljan är för sort, men troligen inte en daglilja!
    Kram, kram, Monica

    SvaraRadera
  10. Som vanligt blir jag så glad när jag tittar in till dig :) Bordet blev kalas bra och din krulliga passionsblomma bara älskar jag!!!

    SvaraRadera
  11. Jag passerade er i det åskovädret! Mysigt att sitta i bilen och se blixtarna, men hörde ju inte dundret...

    SvaraRadera
  12. Vilken kul ide med bordet! Ja regn på sommaren är så härligt uppfriskande...förstår precis!

    SvaraRadera
  13. Delade bordet blev ju superbra där som det är och annars också så det ljuvligt ut hois dej!
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  14. Så fint det blev! Vad är det som du har som hänger som draperier, ser ut som vildvin? Eller vindruva, kanske?
    De växter jag köpte för ett tag sen på Coop hänger fortfarande med. Jag vattnar och håller tummarna. Borde kanske plantera om dom, men det kommer att ta ännu ett tag innan planteringslådorna är klara. Husse jobbar o står i, på Pinnevik där han har hand om Caféet just nu. Gissa om han får jobba! Om en månad har han semester, om han inte runnit bort innan dess...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  15. Bordet blev jättefint delat, smart idé.
    Och lyckostar som fått regn, idag hade vi
    runt 29. Tyckte värmen var jobbig
    idag. Honungsrosen har blommat över, men det
    var den som växte något enormt. Jag klippte
    den så hårt så nu är den fin igen.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  16. 27 grader här varmt och kvalmigt på land men ikväll fick vi andas havsluft ,Passionsblomman verkar vara en häftig en ,kram Nette

    SvaraRadera
  17. Kul idé att dela ett bord sådär :)
    Jag både vill och inte vill ha regn, men det behövs verkligen nu,
    det blir ett himla vattnande varje kväll.
    Det har kommit regn runt omkring men inte här.
    Javisst är det härligt med djuren,
    hon är fin er golden :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  18. Här är kvalmigt värre. Passionsblomman WOW!!
    goding du har i sällskap - Hundar är alltid mysiga att ha i sällskap
    kram
    Fia

    SvaraRadera
  19. Inget regn här... Tre veckor med högsommarvärme och inte en droppe. Njuter visserligen av det fina badvädret, men en liten regnskur skulle sitta fint just nu. Kram Kristina

    SvaraRadera
  20. Vilket tjusigt bord! Och jag har nog aldrig sett prydligare uppställd påse med grillkol. ;)
    Skönt med lite regn, både växter och människor behöver det nu. Vi väntar fortfarande...

    SvaraRadera
  21. Bordet är det à la Ernst? Gjorde inte han nåt liknade i sitt orangeri i TV nu i sommar? Jättefint i vilket fall och så praktiskt.
    Här är torrt som fnöske. Inte en droppe regn. Det skulle onekligen behövas nu.

    SvaraRadera
  22. Bordet är bara superhäftigt och så praktiskt med mer avlastningsyta.
    det ser så härligt ut på din uteplats och så skönt med tak över, jag önskar vi hade det, men snart så.
    Passions blommar var ju en extra fin, har aldrig skådat en så fin.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  23. Men vilken söt hund ni har!!

    SvaraRadera
  24. Så fint ditt bord blev. Så bra ide att dela på det. Visst är det så att även de där fula men nödvändiga sakerna måste ha sin plats de med. Hos mig her det varit en varm och skön dag men med muller i fjärran.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  25. Det blev verkligen bra ditt delade bord! Bra jobbat! Ser mysigt ut hos dig... åh vad jag längtar efter regn... Åskan mullrade på avstånd igår och himlen blev svart... men så vände molnen åt ett annat håll. Det kom några droppar, men det blev inte ens fuktigt i regnmätaren.
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  26. Ååååhhh...regn längtar vi efter, för vi har haft ovanligt torrt och värmen bara fortsätter här i Södermanland. Det verkar inte ta ordentligt på blommorna i trädgården när man vattnar, för det är för varmt.

    Snyggt det blev med bordet och praktiskt. Ett liknande skulle jag också kunna ha på altanen :-).

    SvaraRadera
  27. Smart ide att dela bordet!

    Efter vår period med ruggigt höstväder har nu solen visat sej varje dag. från en klar himmel eller genom dis, så allt börjar flämta. Så lite regn vill jag ha nu tack!

    SvaraRadera
  28. DIN idé med delade bordet blev perfekt där. Skönt att veta var grejorna är, inte minst flugsmällan. Leia ser ut att trivas på fällen och nu ser jag hur stor hon är i förhållande till fårfällen. Det är en vacker och säkert klok hund!
    Här åskar det mer än det regnar, klibbigt av det på kroppen och klibbigt av färg på händerna.
    Dina vita växter blev jag imponerad av!

    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  29. Ljuvliga bilder..och framförallt...på den underbara Leia!!
    Gulligt att orkideén är med...fniss!!!

    Ha det gott vännen!! Kram Annika

    SvaraRadera
  30. Fina bord, funderar på vad jag kan såga sönder ;-)
    Har du den sagolika passionsblomman ute?

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta