I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 10 september 2011

Solskensdag!

01 pippi
Vi har haft sol idag! I alla fall nästan hela dagen! Underbart! Pippi gick ut och la sig på berget och njöt.

5 summer snow
Summer Snow njöt också av solen.

8 luktärter
Luktärterna fick lust att blomma vidare.

10 lonicera
Kaprifolen hade det gott i solen.

15 höstasp
Hittills har jag bara sett den här lilla aspen anta höstfärg!

1 fin dag idag
Nästan hela familjen gjorde en tur till toppen på vårt berg.

18 promenad
Det var omgivningen, Leia-vovven och jag. Och så Nisse som fick för sig att gå med idag. Han skrek förtvivlat hela vägen men vägrade gå tillbaka hem.
19 promenad
Ser ni honom där nere till vänster om mitten. Nu är han nästan uppe på toppen.
21 nisse på toppen
Och där måste man vila bakom röset samt tvätta sig innan färden kan börja neråt igen.

23 havet
Här ser vi hela västerhavet, sydöst överst, söder i mitten och väster längst ner.

25 grönt ännu
Här ser man Snäckskalsdalen, men titta på bilden, det ser ju ut som det är vår, allting är alldeles grönt! Inte en björk har börjat gulna.

Där har vi beviset för att det har regnat omåttliga mängder hela sommaren för annars brukar det inte vara så här frodigt och grönt.

51 sur pippi
Väl nere och hemma igen möttes vi av den här muntra damen! Det kan bero på att hon såg kameran. Pippi tycker inte om att bli fotograferad – hennes nobla själ kan försvinna då.
52 sur katt
Så det gäller att titta bort!

DSCN9010
Vår lilla monstervalp, numera mönstervalp är alltid glad! Leia är den gladaste vovve vi haft! Fast det syns kanske inte på den här bilden.

Agneta!

39 kommentarer:

  1. Men lille Nisse då! Vad gulligt att han knallade med er upp! Vad härligt "pösig" Pippi ser ut på första fotot. Och lagom munter... =0) Från monster- till mönstervalp. Bara två prickar skiljer men ändå så´n skillnad!
    Ha en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Åh, jag njuter av alla underbara bilder och dina ord! Visst var det en härlig dag - och tänka sig - inte en endaste regndroppe på hela dagen... ;-)

    Här börjar faktiskt björkarna bli lite gula, eller kanske snarare bruna. Men så har vi inte fått lika mycket regn som ni har fått i västra Sverige i sommar. Jag har sett höströda lönnlöv längs vägen till jobbet, vilket jag inte kan förstå, för det har inte varit frost vad jag vet. Men det måste det nästan ha varit där...

    Så härligt med katt på bergspromenad! Men den utsikten går minsann inte av för hackor!

    Önskar dig en solig och skön helg! Åtminstone lördagen ser ut att bli solig...

    Hösthälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder! Den på muntra damen blev dagens favorit. ;)

    SvaraRadera
  4. So happy for you that you finally have some sun again! Hopefully some more this weekend? :-)

    SvaraRadera
  5. Trevligt att få kattsällskap på promenaden. Vilken sommar vi haft eller hur? Och det märks även i natruren, blommorna vill inte sluta blomma verkar det som.
    Trevlig lördag önskar jag dig, själv åker jag och plockar majs.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Vilka fina somriga bilder du visar. Ser ju ut att vara sommar där i Snäckskalsdagen ännu. Här är det verkligen redan riktigt höstigt.
    Kul att det gick fint med skärmen. Det är helt ok att du länkar till mej. Märker att jag blivit riktigt pysslig av mej på senaste.
    Ha en fin helg.

    SvaraRadera
  7. Sagt det förr men säger det igen: så vackert ni bor!
    Ja, väldigt grönt är det, knappt någon annan färg än grön i naturen.

    SvaraRadera
  8. Undrar om det är nått speciellt med hankatter. Vår Müsli gör ju så också, går gärna med på lång promenad men skriker hela tiden. Vår Venus är väldigt likt din Pippi, både till färg och fotohumör.
    Har nästan väntat på de där orden, monstervalpen är nu mönstervalpen, de växer ju till sig och blir en underbar vän. Tycker det är så mysigt med de där glada och vänliga man alltid möts av när man kommer. Ines har också vuxit till sig och blivit helt annorlunda denna sommar, mera vuxen men ändå full av bus o upptåg.
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag älskar verkligen ert berg och utsikten därifrån. Underbara bilder. Ha en fin lördag/Gela

    SvaraRadera
  10. dom är nog för underbara dina djur ,jag vet hur det brukar låta när man är ute o går med katten ett fasligt jamande hela tiden ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  11. Så vackert ni har det uppe på ert berg. Jag är glad för mina skånska små nivåskillnader här hemma på Höjden, men ett berg....;-)

    Så soliga och somriga bilder du visar. Härligt. Visst är det ljuvligt att fortfarande kunna njuta av luktärterna? De får små blomryck ibland när solen visar sig.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  12. Så många blommor du har som fortfarande blommar och vilken härlig tur ni hade upp på berget! En otroligt härlig utsikt! Och - ja så grönt det är fortfarande!
    Ja, alla djur verkar vara personligheter, så söta dina katter är! Pippi ser verkligen sur ut på bilderna!:)
    Vilken härlig dag det var igår, det verkar bli fint idag också!
    Ha en solig och skön lördag!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  13. Så vacker så vackert.. Men katten ser nog uttråkad ut...kanske promenaden var för lång..
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  14. Leia är väldigt vacker! Roligt med djur, det blir som en familjemedlem och man minns dem för sina peronligheter i evigheter! Precis som det ska va;)

    Ja himmel, min TV, nu funkar den, men jisses så arg jag var igår...hade ju planerat en lat kväll i soffan, men det blev en lat kväll, fast lite senare än planerat. J körde motorcross på Bokenäs motorpark och när han kom hem så fixades tv....hm....

    Ville ha strålande solsken idag!! Men vart är solen?? Funderar på att klippa gräsmattan, om inte gräsklipparen sjunker i allt det våta!! Herregud som regnet att stått som spö i backen!! Hujedamig!

    Ha en fin lördag!!

    SvaraRadera
  15. Såna här dagar får man verkligen njuta av. En riktig sommardag.
    Kram!

    SvaraRadera
  16. Vackra bilder! Jag tycker du har så fina djur och minen hos katten är obeskrivbar, hon gillar verkligen inte att bli fotograferad:-)

    Kram

    SvaraRadera
  17. Katt med på promenad är mysigt,jag blir dock orolig varje gång om dom ska hitta hem,dumma jag. Så vackert ni har där. Tack att du visar oss denna underbara vy.

    SvaraRadera
  18. Vad mysigt med promenad med familjen. :)
    Haha vad jag skratta åt katten som inte vill
    Vara med på foto! Det är ju jag!!! xD
    Mari

    SvaraRadera
  19. Jag känner med Pippi... Tycker inte heller om att bli fotograferad *skrattar*

    Så vacker din kaprifol är. En sån vill jag oxå ha! Fick lite skott av nån sort i våras och för tillfället är plantan 15 cm hög.... Hoppas på bättring till nästa sommar ;o))

    SvaraRadera
  20. Härlig promenad till toppen. Skoj att Nisse följde med er. Jag blir dock alltid så orolig om katterna skulle följa med när vi går ut. Skrattade glatt när jag såg Pippi. Hon ser ju för go´ut!
    Ha en skön helg!
    Kram

    SvaraRadera
  21. Så vackert o fint Ni har det.. Utsikten är sååå... Blommorna som fortf. prunkar i din trädg.
    O så dessa underbar DJUR som är så gulliga o visar precis SÅ vill jag ha det. Då trivs vi alla.. Gudagott Ha en bra forts.på helgen.
    KRam Ninne

    SvaraRadera
  22. Ha ha, jag minns att Nisse körde den där stilen när vi var ute och gick :-) Men du, har Pippi fått lite för mycket räkost i sommar? ;-) Är ni så högt uppe att ni ser till venusberget? Vad fina blommor och växter ni har, du och den kära omgivningen. Solskenskram!

    SvaraRadera
  23. vilka underbara bilder =) Underbar dag!

    SvaraRadera
  24. Åh vad jag längtar till landet (vårt sommarställe) när jag ser dina fina bilder! Här har vi inte haft någon sol idag, det har regnat ett fint fint regn, men nu är det uppehåll. Kaprifolen är underbar. Vilka söta katter du har!
    Leia ser så gosig ut.
    Kram från Maria

    SvaraRadera
  25. Hoppades på lite sol här också idag, men den dök aldrig riktigt upp. Rätt varmt i luften har det iallafall varit, så man har kunnat hänga i trädgården iallafall.
    Tack för tipset om "recept" på hur man bygger egen vedlåda, - tror jag minns det inlägget. Ska kolla upp det igen!
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  26. Härligt att se blå himmel på dina fina blomsterfoton. Här är det grått och regnar...
    Vilken underbar natur du har kring ditt hem, den kan man väl aldrig tröttna på!
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  27. Jodå, fredagen var en alldeles underbar sensommardag här också (som jag tillbringade i en rabatt på Humlebacken...) men idag är det grått igen - som vanligt - suck!
    Rolig katt, som går med på promenad under högljudd protest! Och ännu roligare katt, som blev ensam hemma och blev sur för det! Pippis min sade tydligt: "Är det dags att komma nu?"
    Visst är det ovanligt grönt ute! Det är samma sak här. Något gott, som kom ut av allt regnandet i alla fall!
    Och Leia, hon har inte bara blivit en mönstervalp, hon har blivit en väldigt vacker hund också!
    Må så gott, kära vän och hälsa omgivningen!
    Kramar, M/N

    SvaraRadera
  28. Underbara bilder!!! De i början med Luktärtor och Kaprifol mot den blå himlen är så vackra! Utsikten och de vida vyerna njuter jag särskilt av. Roligt med Nisse som följde med hela vägen, men jag kan inte låta bli att skratta när jag ser Pippi, hon ser verkligen inte road ut=D

    Även vi har haft en solig dag. Jag har äntligen bytt ut de utblommade sommarblommorna med lite mer höstblommor.

    Ha en fin kväll!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  29. Vilka härliga bilder du visar...jättebra foton. Och lilla Pippi som inte gillar att bli fotad..stackaren. En sådan jättefin hund ni har.
    Ge nu både och hund och katt en klapp från mig.

    Önskar dig också en jätteskön helg. Kramar från Maria

    SvaraRadera
  30. Vackert! Hela familjen ut och vandra ;-), ja förutom fina kattfrun då!
    Man ser nog på hunden att den är glad...och harmonisk!
    kram,
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  31. Å vilka underbara bilder du visar! Och solen har även lyst på Dalsland! Kramar Iréne

    SvaraRadera
  32. Jisses att han orkade följa med på er tur upp på berget. Ni har den mest underbara utsikt man kan önska sig, helt bedårande och lika så är Leia.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  33. Hahaha!! Skrattar gott åt Pippi!! Snacka om att se vresig ut! :)
    Kram!

    SvaraRadera
  34. Så vackra blommorna tar sig mot det blåa! Fina bilder! Ha en skön dag! ♥

    SvaraRadera
  35. Oj vilka härliga bilder.
    Våra katter ska oxå följa med när vi är ute o promenerar. Ser nog kul ut för det är fem katter på rad som går efter oss. Pippi ser verkligen rolig ut! Och vad tjock o go hon är!!
    Önskar dej en skön söndag. /Knatten

    SvaraRadera
  36. Så vackert! Jag skulle gärna varit med på den promenaden :)
    Ha ens kön söndag! Kram Kicki

    SvaraRadera
  37. Pippi har mïjligen inte en släkting so heter Gustav, tycker mig har sett liknande ansikte någon gång, härligt foto! Och härlig utsikt, vilken flott natur du omger dig med :)

    SvaraRadera
  38. Åh, vilka fina husdjur du har, Agneta. =o)
    Man blir så glad av att ha djur omkring sig.
    Och av den vackra utsikten omkring sig oxå!!! Wow, det är så fint där su bor. Och visst ser det ut som vår!
    Hoppas du haft en underbar helg!
    kram

    SvaraRadera
  39. Knäppkatt! Jag hade en Skorpan en gång. Hon blev 19 år och helt hopplöst söt. Hon gömde sig ofta i bilen då vi skulle åka bort. Hon följde med överallt, men ibland gick det ju inte..

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta