I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 14 september 2011

Oj, vad det blåser!

DSCN9139
Vilket väder vi har! Vilken blåst! Fjorden har blivit överfylld.

DSCN9130
Dom båtar som ligger kvar ser nästan ut att ligga ovanför bryggan…..det ser lite lustigt ut.

storm1
Omgivningen går på vattnet!!!

DSCN9138

I natt flyttar jag in, nu kan jag inte sova ute på verandan längre, det är för stökigt med alla träd som viftar omkring och saker som flyger hit och dit, det blir ingen ro.

1
Jag hittade lite mer ofärdiga projekt, kuddar t ex. Dom har jag grejat i ordning idag.
2
Dom är virkade av restgarner från en filt jag gjorde till min svägerska och jag har gjort dom helt efter eget huvud, det liksom bara blev.

3
Jag kan inte bestämma mig för om jag tycker dom är förskräckliga eller roliga…..
4

choklad1
Ute blommar fortfarande den fina chokladblomman jag fick av Gafflan i somras.
choklad

solhatt
Och solhattarna!

Agneta!

43 kommentarer:

  1. I love it that you call your husband 'omgiviningnen'! :-) Makes me laugh every time...
    And my, what a storm you guys are having! Here the summer has ended at last and fall has fallen on top of us all of a sudden! I'm wearing jeans for the first time in over a month I think! :-)

    SvaraRadera
  2. Oj!
    Då är det bäst att hålla i hatten. =o)
    Blås inte bort nu!
    kram

    SvaraRadera
  3. Kuddarna är UNDERBARA!! De där skulle kunna säljas dyrt i en flaschig inredningsbutik i sthlm =)

    Ja jädrar vad det blåser!

    SvaraRadera
  4. Nej fy vilken storm ni har där nere, hoppas den inte kommer hit!
    Kuddarna är jättefina!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  5. Ser på Aftonbladet bla att det är riktigt mkt väder i söder, hoppas det inte blev värre än så!
    Kuddarna är rå häftiga, gillar dem ;o)

    Klem anna

    SvaraRadera
  6. Vilka häftiga vattenbilder (kanske inte lika häftigt i verkligheten dock!). Här har blåsten dragit förbi men det var rejält starka vindar som blåste.

    Hälsar Åsa

    SvaraRadera
  7. Nu får man hålla i hatten om man ska gå ut, värst vad det blåser, skönast att sitta inne med ett handarbete, eller en god bok och en kopp te.
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Ja jisses vilket blåsväder det är.
    Urläckra kuddar, tyckte om strukturen i dem. En grej avprickad nu då, ta nu fram nästa och fortsätt. :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. God morgon,
    Här hos oss blåser fortfarande starka vindar.
    Dina bilder är underbara!
    Ha en fin dag!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  10. Oj så blåsigt ,här rör sig träden inte alls för tillfället ,vackra blommor har du också,tänk din omgivning som kan gå på vatten ,kul .Kramis Nette

    SvaraRadera
  11. Åh, vilka bilder av blåsten och vattnet.
    Vackra blommor du har hos dig.

    Du har något att hämta hos mig.
    Kram Britt

    SvaraRadera
  12. Himmel, vad modigt att gå ut där på bryggan! Det ser ju läskigt ut! Vilka dramatiska bilder du bjuder på - och sen den underbara chokladblomman. Den är ljuvlig!
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Høsten kom med et brak...vi har hatt noen dager med STYRT regn, så alt bare ligger og svømmer...tror det er stormen som slo inn i NY som var kommet til Vestlandet...

    SvaraRadera
  14. Här har det lugnat ner sig lite nu med vinden, men det är onekligen höst. Ser riktigt läskigt ut med allt vatten.
    Underbara bilder som alltid!

    Vilken spännande film i förra inlägget. Rena rama afrikasafarin, fast på svenska.
    Ha en fin dag!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  15. Jag tycker att du kan bestämma att de är kul kuddarna.

    SvaraRadera
  16. Oj så det stormar hos er. Hoppas att det lugnar sig snart.
    Fina kuddar du har på gång. De matchar chokladblomman i färgen :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  17. Kuddarna är skitfräna!
    Och stormen också på sitt sätt. Jag gillar när naturen ryter till (om ingen kommer till skada, förstås)

    SvaraRadera
  18. Kuddarna är hur fina som helst!

    Är inte så bra på virkning men försöker klura ut hur du gjort dom. ;o)

    Vi har haft likadant väder här. Men nu verkar det som om stormen dragit iväg till Finland.

    SvaraRadera
  19. Ja, det viftar lite... mycket vatten ni har- är det hela Nordsjön som har runnit in i er fjord?

    Du kan sluta fundera om kuddarna eftersom de är vansinnigt läckra! Råsnygga helt enkelt. Du kan du...

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  20. Ja, huuu så det blåser och jag kan tänka mej att det är värre hos er! Vilka dramatiska bilder- härliga mitt i allt!

    Tycker kuddarna är jätteläckra!
    Finfina bilder på chokladblomman!
    Låter klokt att flytta in från verandan!!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  21. Kära Aggie, kuddarna är varken förskräckliga eller roliga, dom är förskräckligt roliga!

    Här blåser det också, så att det viner runt knutarna och det är bara 13 grader! Brrr!
    Usch, det ser riktigt läskigt ut, när omgivningen går på vattnet...tur att det gick bra!
    Tänk, att du har sovit på verandan ända tills nu!
    Skönt att du flyttar in från löst flygande föremål!
    Men nu är det väl snart slut på blåsandet för eran del?

    Chokladblomman, är den perenn? Måste nog skaffa en sådan...den kunde väl passa i min gul-röda rabatt, eller?

    Hoppas att du får en bra dag trots stormen!
    Du har ju några olika projekt att ta till om tiden blir lång...
    Vi hörs, varma kramar från mig!

    SvaraRadera
  22. Blåst gör sig bättre på bils, än att vara ute i!

    SvaraRadera
  23. Vilken underbar bild du fått till på chokladblomman!!
    Jaha, så nu är dom då två som lyckats gått på vattnet...den sista har vi ju bildbevis på t.o.m.!! Jisses va´det blåste här igår!! Man fick bestämma sej fort när man öppnade dörren, för det var omöjligt att ändra kurs när man väl kommit ut!!
    Ha´en bra onsdag, vädret verkar bättre tack och lov!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  24. Kuddarna är helt underbara!
    Jag gillar dem :)
    Här stormar det också idag, vet inte om jag hade vågat gå ut på en brygga i detta vädret. Hunden Åskar hade nog blåst iväg tror jag.
    Dina fina blombilder gör mig så glad.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  25. Vilket väder. Det blåser här med men inte alls som hos dig.

    Vilka underbara kuddar. Jag älskar alla färger du blandat.

    Kram linda

    SvaraRadera
  26. Hej Agneta!
    Ja, fy vilket väder vi haft! "Katia" har ställt till det här på västkusten!

    Jag tycker dina kuddar ser coola och roliga ut!

    Kraam Jenny/Hemma på Kråkered

    SvaraRadera
  27. Vilka häftiga bilder du har tagit. Vilket jäkla oväder! Hoppas det vänder snart så att vi kan få en fin höst med mycket sol... Kram Linda

    SvaraRadera
  28. Ja, jösses vad högt vattnet är! Va?! Har du sovit ute tills nu?? Förstår att allt viftande stör dig...
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Ja, kära barn vad det ar regnat och blåst det senaste, är liiite trött på det. Tycker att dina kuddar är jätteroliga, kul variant på mormorsrutor..Ha det gott och håll ihatten önskar Torprosen

    SvaraRadera
  30. Här har det blåst som bara den idag. Men inte som hos er. Där är det då värre.
    Fina bilder.:-) Kram Stina

    SvaraRadera
  31. Åh vad det blåser! Härliga bilder. Och de kuddarna är riktigt fina, du får börja sälja:)).
    Stod och tittade på sonens fotbollsmatch förut, både boll och spelare höll på att blåsa bort.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  32. Wow vilka maffiga bilder!! Känns nästan som man är där själv på bryggan!! Kuddarna är superhäftiga tycker jag!!! Det är absolut något att ha framme!!! Vad du kan!!!! Såg filmen om lodjuret också, vad himla häftigt!!!

    Stoooooooooooooor kraaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  33. Tycker helt klart att kuddarna är vackra. Fantastiskt att kunna göra något sådant med enbart sin egen fantasi till hjälp...
    Måste vara skönt att flytta in från blåsandet... Det är i sådana här väderlägen som man är djupt tacksam över att ha ett hus som står stadigt...

    SvaraRadera
  34. Ja fy här blåser det massor fortfarnade,Katterna törs inte gå ut,vänder i dörren
    Vilka fina kuddar ,sådana man blir glad av
    Har en award hos mig till dig
    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  35. Det var rejält högvatten igår. Maken var och tittade till båten och då fick han kliva UPP på bryggan. Brukar ju kliva ner på bryggan.
    Nu tror jag bestämt att det mojnat lite men lugnt det är det inte. Du gör rätt i som flyttar in.
    Kramar från Hunnebo.

    SvaraRadera
  36. Kuddarna är roliga, jag tycker det :-) Och chokladblomman.....Åhhh....säger jag bara! Det blåste på oss i Sverigelandet igår också, men hemresan var lugn, vinden i arslet ;-) Nattikram

    SvaraRadera
  37. Fräna kuddar, riktiga gladhandverk. Vilket spelrum för fantasin du har haft.

    SvaraRadera
  38. Ja att bo vid kusten dessa dagar är spännande förstår jag. Och du ditt lilla projekt tycker jag blev urläckert......vilka färger. Det blir man glad av. Ha det gott nu kramar från Maria

    SvaraRadera
  39. Äntligen kan jag sluta oroa mig för dina sovvanor! Omgivningen måste vara lycklig som får tillbaka frun i sovrummet igen;)

    Och beträffande Katja så kan jag meddela att vi landade mitt i henne när vi flög från Mallis! Tur att vi hade en skicklig pilot säger jag bara!

    Vet du vad som slog mig när jag ser dina kuddar? Jo, du skulle bli en utmärkt inspirationskälla för alla möjliga utbildningar inom textil design, ja, inom andra branscher också. Undrar vad du jobbar med? Har du nånsin tänkt på det... fast det kanske är precis vad du sysslar med??

    Kramelikram Eva-Mari

    SvaraRadera
  40. Stormen har väl dragit nu, hoppas det gick bra med alla båter. Vi ska åka till stugan på lördag och kolla hur det gått där...lite nervöst. Kudden är lika bra som vitaminer, man kvicknar till. Tufft att du sovit på verandan ända till nu, men det låter samtidigt väldigt skönt.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  41. Kuddarna är förskräckligt roliga! :-)

    SvaraRadera
  42. Storm är mäktigt, särskilt vid vatten. Men förstår att det är hög tid att flytta in nu. Jag tycker kuddarna är roliga. Och den där chokladblomman är jag jättesugen på till nästa år. Har sett den ihop med en grästuva i en kommunal blomsterplantering vilket gjorde sig väldigt bra.
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta