I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 9 september 2010

TV kväll.



Våra helggäster kom redan idag och vi for till Hunnebostrand och köpte räkor & kräftor och lite löjrom till mig.

Efter kvällsmaten ville gästerna gärna ha tv kväll. Jag brukar sitta med vid tv:n ganska ofta, men grejar för det mesta med något annat, så jag varken hör eller ser så mycket då.

Idag försökte jag engagera mig i tv-tittandet..........men höll på att bli skogstokig på all reklam. För att inte tala om ljudnivån på reklamen.....grrrr....

Jag kan ju inte påstå att jag inte hört och sett det tidigare men det är ju för tröttsamt.....och jag vet att det finns kanal 1 och 2, men det var inte dom kanalerna som var aktuella idag.

Nä, jag längtar ut till min skog, jag, fast kanske inte nu, så här sent, men....

12 kommentarer:

  1. Haha förstår dig precis,tv inte min grej heller. Kul med gäster. titta in hos mig när du får tid och var med i tävlingen;)

    SvaraRadera
  2. Jag gillar TV, men det betyder inte att JAG ÄR DÖV!! (mannen tror det...) Kram på dig vännen!

    SvaraRadera
  3. Roligt med gäster. Vilken bra förhandling du gjorde med äppelkakan. Tänk om den kunde fungera hos mej också.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  4. Vad skönt att få gäster. Här är väl TVn på varge kväll men som tur den skriker inte!
    Önskar dig en mysig fredag!
    Kram Sirpa

    SvaraRadera
  5. OK, kollar ganska mycket på TV, men vi har litet olika smak, jag ser mest dokumentärer, men vi har två TV-apparater... maken hör litet dåligt!
    Men jag är glad att den finns...
    Kramar från din bloggkompis Monica!

    SvaraRadera
  6. Förstår dej...här är TV:n på, mannen sover framför den (fast han påstår att han lyssnar fortfarande..,) och jag kastar ett öga på den då och då, har aldrig ro att sitta still så länge. Frågar någon mej sen om jag sett det eller det programmet har jag ingen aning..
    Ha det gott med gästerna!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Hej Agneta!

    Ha, ha jag skrattade gott åt din bild. För det är ju precis så det är med volymen på tv:n. ;)

    Vad trevligt med gäster och vad gott ni åt! :)

    Jag hoppas att helgen blir härlig den med! :)
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  8. Tv: är bra, ibland, men oj vad jag lider när ungdomarna väljer, då blir det Simpsons osv...bläää. Jag är mer för dokumentärer och stillsamma program, kanske beror det på åldern? ;)
    Hunnebostrand, där vistas väl han som skriver i Hemmets veckotidning, kommer inte ihåg hans namn just nu, han med vitsarna i slutet av tidningen?
    Ha en skön helg med dina gäster, hoppas det blir annat än tv-tittande.
    Marianne ♥

    SvaraRadera
  9. Åh, vá det känns igen!
    Jag tittar sällan men den är alltid på?
    LYX att kunna åka och köpa färska räkor mm för mig är det semester! Du bor i ett paradis, men det vet du säkert redan;)
    Njut av fredagen och helgen!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, den där reklamen blir man tokig på. Man undrar hur de har tänkt alltså. Allt blir förstört när man sitter där och tittar, så jag gör sällan det nu. Jag blir stressad.
    Kram Stina

    SvaraRadera
  11. tack för omtanken. igår kväll var jag faktiskt ute hela kvällen. städade undan de flesta sommarblommor, planterade lite ljung och sen gick jag ännu på en stavgångspromenad med grannen. underbart väder, härligt med frisk luft!
    idag är det lika varmt och jag kom precis hem från helghandlandet. ska ta itu med jobbet alldeles snart. jag översätter, har haft min egen lilla firma i 8,5 år och har jobbat hemifrån under hela denna tid.

    jaa, vad är det med ljudnivån på tv4??

    skön helg! kram
    ingela

    SvaraRadera
  12. Haha, ja det är tur att datorn finns!
    Ps. Nu är jag lugn o fin igen:)

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta