I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 2 april 2012

Vårteckensutmaning nr 5, 2 april.

1 idag
Fiskesjön idag!

1 vår väg
Och vår väg här hemma i Snäckskalsdalen idag. Man skymtar en liten, liten vindskiva bland träden till höger.

2 penseer
Penséer har jag planterat i blomlådorna. Redan. Men nu stannar dom nog upp i växten för det är kallt här, bara sådär 3 grader.

6 vinca
Visst ser det härligt ut när man verkligen ser hur kraften finns i vintergrönan där den växer i en liten springa i berget.

10 violer
Vid trappan vid verandan planterade jag lite olika violer förra året. Och det här måste ju bara vara en luktviol, den doftar så absolut underbart gott.

12 violer
När vi läser tidningen sitter vi och berusar oss!

15 kordes aloha
Rosorna har satt fart, det här är min Kordes Aloha, som jag tycker så mycket om.

20 ullung
Och till slut Ullungrönnen. Ett träd som är lika vackert året om!

Agneta!

39 kommentarer:

  1. Mycket vår hos dig ser jag :)

    SvaraRadera
  2. Det syns att ni bor söderöver! Vi är l å n g t efter. Men vänta bara! Om vädret ändrar sej så kommer vi med stormsteg.
    Grattis till vinsten av hemliga paketet. Så spännande!

    Ha en trevlig kväll!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Många fina blå/blålila blommor som blommar hos dig. Gillar du blått?
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Så fina vårbilder du bjuder på! Härligt!
    Ha det fint.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  5. Vackra bilder och violerna är så ljuvliga. Ha en skön kväll.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Åh så härligt du har det! Fina blå blommor i massor :) man skulle bo lite mer söderut!
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  7. Har du flyttat till medelhavet?
    Så fint.
    Sa jag att det snöat och haglat här hela dagen?
    Kvällskram

    SvaraRadera
  8. Kunde gärna befinna mig där i dina trakter den här tiden på året :) Här har vi fått ordentlig vinter igen.
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder! Vi har haft några riktigt kalla dagar men jag hoppas det vänder snart.

    Kram!

    SvaraRadera
  10. Penseer och violer, man tackar för fägringen. :)

    Ha en skön vårvecka fram till påsk!

    SvaraRadera
  11. Så härligt det ser ut med dina vårliga bilder. Låter härligt med luktviolen. Det ska jag leta efter och hoppas att den klarar våran växtzon.

    Här var det tidernas bakslag idag eftersom det har kommit över 1 dm snö i natt. Tack och lov har det mesta smält undan :=) Detta till trots har jag planterat penséer i balkonglådorna och i krukor.Hoppas att dom fixar det trots kyla och snö.

    SvaraRadera
  12. Härliga bilder på vårtecken, här är det 5 grader kallt just nu, inte skönt.
    Kram
    EVA

    SvaraRadera
  13. Hej Agneta! Grattis till vinsten hos mej. Kan du maila mej din adress så är det bra.
    Ha det så gott.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  14. Älskar dina bilder och njuter av att titta in här som vanligt!

    SvaraRadera
  15. Härliga vårbilder hos dig, det ser ut att ha tagit fart nu, trots kylan!

    Här finns både blåsippor o vitsippor, båda blommar samtidigt!

    Kram
    Caroline

    SvaraRadera
  16. Underbara vårtecken och det behöver vi. I dag har det snöat om vartannat och solen har tittat fram jag undrar om den vet vad den vill.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. Tack för en trevlig vandring i din trädgård. jag tror inte att vi bor i samma land du och jag.
    Grattis till vinsten hos Birgitta!
    Du kan vänta dig något riktigt vackert! Jag har nämligen vunnit en gång...så jag vet!
    Ha det nu så gott i ditt Paradis!
    Var rädd om dig! Kram & vink från mig.

    SvaraRadera
  18. Du har alltid så vackra bilder njuter av dem....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  19. Wao, vilka vackra bilder! Och er fina väg, som jag gillar så mycket; vilken lycka för er att komma hem längs den!

    Jag vet ju att du tycker om blå blommor och om man inte visste det, så ser man det nu på dina bilder.

    Och det vete sjutton om inte er Ullungrönn gått om vår?

    Här har det också blivit mycket kallare och blåser jättemycket.
    Vi får hoppas att det bättrar sig till påsk!!
    Ha det gött, kram, kram, M/N

    SvaraRadera
  20. Härliga vårbilder och vad fint de blommar violen.
    Vi har tyvärr inget annat än ett vitt landskap igen, så det känns betryggande att se att våren finns kvar hos dig iaf =)
    Kram Annica

    SvaraRadera
  21. Njuter av att se dessa...hoppas ni inte får kallare än så. Vi hade minus 11 i morse! Men så har vi inte sett av våren ännu...men den kommer :))
    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  22. Underbara vårtecken, trots kylan! Våren har i alla fall kommit en bit på väg!

    Ser att du också har violer! Så härliga de är och jag har dem också på torpet, de flockar sej på gräsmattan! Så ljuvligt att berusa sej med lite violdoft!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  23. Det är så underbart med alla vårtecken. Sakta men säkert går vi mot sommaren.

    Ha det gott.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  24. Vi ligger allt efter när det gäller vårblommor. Nu har vi minusgrader dygnet runt så inte vill blommorna slå ut - men de kommer. Under tiden kan jag titta på vårblommor i bloggarna. Du har fina bilder.
    Grattis till vinsten.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  25. Du har verkligen riktig vår hos dig!
    Men det kommer nog sakta men säker till oss oxå, tålamod :)
    Kramen i solen♥

    SvaraRadera
  26. Vattnet har ändrat färg, börjar se blått och glittrigt ut. Och din viol var fin, det växer bra trots mycket berg.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  27. Våren som lurar oss lite grann. Men vilka härliga bilder.
    Önskar dig också en riktigt GLAD PÅSK ! Kram från Maria

    SvaraRadera
  28. Mmmm...
    Härliga bilder
    Det är roligt & gå på upptäcktsfärd i trädgården nu
    Här blommar oxå vitsippor & blåsippa
    Har fått veta ett ställe som jag hoppas kunna besöka i helgen Där ska vara en hel äng med blåsippor
    Önskar dig en mysig Påsk
    Kramiz
    Sus

    SvaraRadera
  29. Du bjuder alltid på så vackra bilder från din omgivning, - så fint du måste bo!

    Må så gott!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  30. Oj vad vackra bilder!! Här är det mindre vår tyvärr... och det ska ju tydligen inte bli något bra väder de närmsta dagarna över påsk heller så det blir till att vänta. Stoooort grattis till din vinst i förra inlägget, så kul!!!!

    Önskar dig en finfin kväll!
    Kraaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  31. Åh så vackert, det riktigt lyser vår hos dig så hoppas inte kölden tar knäcken på vårgrönskan, det vore synd!

    Här har kölden tagit både vit och blå sippor och det känns i hjärte roten när de var såå vackra.
    Kanske kommer de om igen, hoppas det iallafall!

    Ha en fin påsk vecka/Kram Lussan

    SvaraRadera
  32. Ja, vårtecken är inte så lätt att hitta här uppe, det ska vara ljuset, luften och ja vad mer...
    Jag tittar in och säger Glad Påsk!
    Carin

    SvaraRadera
  33. våren är kommen hos er, agneta! kan inte säga samma sak om oss, för här hade vi tretton minusgrader i morse! :(
    angående rödbetssaft... jag tror inte man kan köpa färdig sådan. själv köpte jag en saftcentrifug som jag pressar saften med själv. den smakar alldeles utmärkt!
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  34. -9 här i går morse och kyliga vindar på dagarna... Men annars så känns det att våren är på gång!

    SvaraRadera
  35. Jag vill inte framstå som bitter men seriöst, här i Norrtälje har vi snö?!! Rättvisa? =)

    SvaraRadera
  36. Alltid lika kul att titta in till dej och se dina underbara bilder .Hoppas du får en härlig Påsk/Kram

    SvaraRadera
  37. Fint som vanligt, Agnetha! En Glad Påsk och kram Iréne

    SvaraRadera
  38. Vackra bilder och så fint det är i området ni bor. Glad påsk!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta