I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 20 april 2012

Svansjön.

1 svansjönEn dag var det riktigt fint väder en stund och då åkte vi ut till havsbandet, omgivningen, hunden och jag.

5 svan
Där simmade två svanar så fint. Inget märkligt med det egentligen.

6 svan
Men dom var rätt kul ändå. Den ena dök och den andra flöt ovanpå så att säga, och så………
7 svan
………tittade den första upp och då dök den andra ner och så höll dom på! Det var lite underhållande. Det behövs inte så mycket för att man ska bli road ibland….

8 hav
Vattnet är så klart och fint nu, men svinkallt, förstås!

Agneta!

30 kommentarer:

  1. God morgon!!Vackra svanar...man kan nästan ställa klockan efter dem här hos oss...varje kväll runt 17 kommer de nånstans ifrån,flyger över mitt och ut mot havet....Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  2. Svanar tillhör mest mina barndomsminnen. Hos mormor fanns alltid ett svanpar i den lilla sjön bakom hennes hus. Dom brukade vi mata med gammalt bröd... vi var lite rädda för dom och höll oss på avstånd. Nuförtiden ser vi mest svanar i luften när dom drar förbi över oss till nån lämplig sjö.

    Trevlig helg.
    Kram Eva-Mari
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Det är som i sången då gumman är ute så är gubben inne det där .Ibland är dom så länge under vattnet att man nästan tappar andan .Trevlig helg ,nette

    SvaraRadera
  4. Vao vilket havsband.Måste vara otroligt njutbart att vandra där. Ett svanpar brukar även hålla till nära vår sommarstuga men jag slipper aldrig riktigt nära. Vackra är de.

    SvaraRadera
  5. En fin liten utflykt ni gjorde. Badade inte Leia heller i det kalla vattnet?!

    SvaraRadera
  6. Dom är så fina svanarna. Tänk dom håller ihop hela livet, guppandes där på vattnet. Vilken kärlek :)
    Önskar dig en fin helg!
    Kram

    SvaraRadera
  7. wow, jag är mäkta imponerad över era odlingslådor! och vad prima det blev med den gamla duschdörren! ni är både händiga och påhittiga, du och omgivningen!

    berätta sen vad trycket tycker om rödbetssaften!

    oj jo, fina svanbilder!

    kram
    ingela

    SvaraRadera
  8. Javisst, havet är sååååå vackert , men allt såååå kallt.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  9. Vilka roliga bilder! Kul med utflykter, jag önskade att jag hade mer ork att åka ut och kolla på naturen lite mera. Får hoppas att jag bär på något trist virus istället för att jag blir sämre. KRAM på er!

    SvaraRadera
  10. Så härliga bilder från havet. Blå himmel och blått hav. Blir nästan sugen på att bada.

    Ha det gott

    Kram Karin

    SvaraRadera
  11. Det ser verkligen härligt ut, men förstår att det är svinkallt, precis som här! Här är det nollan och snö idag!

    Så vackert med svanar och kul att iaktta dem!

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Det är bedrövligt väder i Sthlm idag.

    Fast det är lite mysigt också :0)

    SvaraRadera
  13. Jag låtsas inte om att du skrev att det var kallt, det SER varmt ut! :)

    SvaraRadera
  14. Har jag sagt det förut... att ni bor i vidunderligt vackra trakter?! Vilket rart svanpar! Här bor vi i närheten av "den riktiga svansjön" Tysslingen, där tusentals svanar rastar på våren på sin väg norrut. Det hör till våren att åka dit och titta - och lyssna - på alla sångsvanar.

    Nu snöar det i dag igen!

    Trevlig helg!
    Aprilhälsnnigar
    Elisabet

    SvaraRadera
  15. Härliga bilder Agneta!

    Tycker det ser så roligt ut när svanar (o andra sjöfåglar) dyker ner sådär o man ser fötterna sticka upp:)

    Ha en skön helg!

    Kraam Jenny

    SvaraRadera
  16. Å nu längtar jag till sommaren .... här är det mulet och regn, skulle helst vilja lägga mej i sängen med en god bok ....men snart väntar jobbet Ha en härlig helg/Kram

    SvaraRadera
  17. "Jag är ute när gumman min är inne,
    jag är inne när gumman min går ut"...
    kommer osökt för mig!
    Dom lär ju hålla ihop livet ut sägs det, fast jag har hört att det inte är sant, men det bryr jag mig inte om!
    Kramar, M/N

    SvaraRadera
  18. Det händer så mycket hos dig.Jag sitter inte så långa stunder vid datorn - men nu har jag läst fatt.
    Verkligen imponerande hur ni håller på med lådorna. Det kommer bli fint.
    Köpa för mycket, när man är i en handelsträdgård eller liknande, är du säkerligen inte ensam om. Katastrof när man som jag bara har en balkong.
    Den är visserligen rätt stor men det är meningen att det ska vara plats för kaffedrickandet också.
    Svanar är underbara fåglar. Jag har råkat ut för argsinta svanar. Vid en cykeltur stannade jag vid en liten vik, tog av mig kläderna /hade trosorna på) och simmade ut och låg och plaskade en stund. När jag kom upp låg det två svanar cirka en halv meter från mina. kläder De nästan anföll när jag försökte ta kläderna. Inga människor i närheten och där stod jag halvnaken. Efter en stund kom tre flickor som skulle bada och de retade svanarna och jag kunde dra åt mig kläderna. Ja, jag har verkligen respekt för dessa fåglar och de är stora när de breder ut sina vingar och näbben ser farlig ut.
    Det är fredag idag och helgen närmar sig. Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  19. Det ser iallafall varmt och skönt ut!

    SvaraRadera
  20. Hihi, ja de ser för roliga ut när de gör så där! Har också sett det många gånger när vi var på sjön :)
    Vilka fina odlingslådor ni bygger, det blir härligt att se allt växa i!
    Ha en fin start på helgen, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  21. Vackert. Du är så duktig fotograf. Snyggt med skuggorna bakom fotona.

    SvaraRadera
  22. Å vad härligt vid havet och mysigt att titta på svanarna! Ha en skön helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  23. Men man kan ta en simtur va! KRAM vännen

    SvaraRadera
  24. Vackert vackert. Så roligt för jag har nästan identiska bilder i min fotomapp fast dom svanarna hade ungar också.
    Ha det gott denna fredagskväll
    AC

    SvaraRadera
  25. Svanar är så vackra att se på. Jag kan nästan höra Taube sjunga "kalla det änglamarken eller himlajorden om du vill..."
    Det körde de alltid med i tv, minns du?
    Ha en skön helg!
    Kram Elle

    SvaraRadera
  26. Svanar är otroligt vackra fåglar. Fina bilder du tagit på de.
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  27. Hej!
    Fina bilder!
    Jag höll på att offra mitt liv som tonåring när jag gick nära en svan och fotograferade den, bilden blev jättebra, men jag blev jagad av svanen.
    Ha fin helg!
    Kram Anette

    SvaraRadera
  28. Vackert!
    Det tar emot lite att gå ut med kameran här hos oss, bara snöslask och grått.Men kanske kommer våren nästa vecka :)
    Kram Kicki

    SvaraRadera
  29. Svanar kan vara otroligt ettriga men de här såg ju fredliga ut. Fina foto.
    Kram

    SvaraRadera
  30. Underbara bilder, som alltid.:-) Kram

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta