I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 27 april 2012

Jabadabado och annat!

1.27.4
Ibland när omgivningen åker iväg en bit bort tar Leia och jag en promenad som är ganska lång, ena vägen är nästan 1 mil hemifrån. Vi går då den gamla Lysekilsvägen, en grusväg, och vi går förbi husen som låg vid stora vägen förr (när jag var ung!!!).

När vi kommer till vändpunkten finns det en gammal stenbro där och det är väldigt roligt att krypa in mellan stenarna där (ja, alltså, Leia tycker det, inte jag…..) och kika ner på älven (ser mer ut som en liten, liten bäck) som är en laxälv och fredad just för den saken.

När vi har vilat vänder vi och ibland kommer omgivningen den vägen, eftersom han vet att vi går där, och då får vi åka hem sista biten!
2.27.4
Några av husen vi går förbi. I själva verket nästan alla! Typiska bohuslänska, vanliga hus.

3.27.4
Snart fyller en av knyppeldamerna år och eftersom jag fick en fin present av henne har jag försökt hitta på något att ge tillbaka. Det blev en lavendelpåse med en groda på.

Till saken hör att hon fullkomligen älskar grodor och samlar på alla former, levande, bilder och figurer!

Jag hittade bilden på google bilder så det var inte så svårt att knåpa ihop den.

4.27.4
Och snart fyller alla, och jag menar alla, små barn år, så jag har laddat upp med presenter från Jabadabado. Jag tycker dom har så fina saker! Man hittar leksakerna lite här och där, på webshoppar och ute i riktiga livet! Rekommenderas!

Nu hoppas jag att det kommer en lugn helg med ett lugnt veckoslut för den här veckan har jag känt mig frånvarande, det har varit fullt fullt fullt! Så nu är tanten trött!

Agneta!

35 kommentarer:

  1. Jag tittar in en stund och önskar dig en solig och fin helg!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  2. Hoppas du får en vilsam helg! Fin present din knyppelvän får :)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en fin promenad det där!
    Fiffigt med grodan på lavendelpåsen!
    Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig promenad det låter som! Så fin present du ger bort, den kommer säkert uppskattas!
    Ja man hoppas ju på en vårig helg dessutom, du får ta många lugna promenader :)
    Ha det fint, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  5. Det låter som en härlig promenadväg.
    Jag gillar inte grodor men måste erkänna att den där var riktigt söt :)
    Fin helg till dig!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Härliga promenader..man filosoferar så bra då tycker jag...fast du har en liten vovve med dig som kanske rycker loss dig från tankarna...Jättefin groda....den måste hon bi glad för!!! Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  7. DET var en fin present... vad duktig du är Agneta!

    Hoppas du får en lugn och skön helg! KRAM!

    SvaraRadera
  8. Härlig groda och fin personlig present. Du är väldigt duktig!
    Låter som en härlig promenadväg :)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Den påsen kunde vara till mig ,jag som gillar grodor ,fin promenad i vårvädret ,trevlig helg ,Nette

    SvaraRadera
  10. SVAR: Det är en förstoring på fästingens mun! Se bloggen!

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga presenter! Hoppas du får en riktigt skön helg.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera
  12. Vilken fin groda! Blir lite sugen på att brodera, har haft den där känslan ett tag men inte kommit längre...
    Ha en skön rofylld helg!

    SvaraRadera
  13. Den här tanten har också varit trött och pratat bort hela eftermiddagen i grannens lusthus! Så skönt det har varit - +18 grader! Det kallar jag jabadabadoo-väder!!!
    Det verkar ju som om du också haft det skönt med härlig promenad med Leia! Hon verkar ju vara en kreativ hund precis om sin matte....:)!

    Vilken jätteläcker groda - så glad hon ska bli! Jag har själv en speciell känsla för grodor - vet inte varför men de är så rar på något sätt! Har själv några i olika varianter!
    Önskar dej en fin och vilsam helg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Menar du, att du går TVÅ mil??? Milde tid, det skulle jag aldrig orka...
    Fast det är ju väldigt vackert där du går, så jag förstår dig!

    Vilken omtänksam present du har gjort till din knyppelkompis! Det märks att du bryr dig!
    Alla små barn fyller visst inte år - våra minsta barnbarn fyller i november. Fast dom är förstås inte så små längre....
    Här har det också varit mycket på sista tiden, så jag är också litet trött! och jag är MYCKET äldre än du!
    Och helgen är helt upptagen...
    Hoppas att din helg blir vilsam!
    Helgkramar, M/N

    SvaraRadera
  15. Vilken fin groda
    Hon kommer att bli lycklig
    Ha en skön helg

    SvaraRadera
  16. Det brukar var lättare att ta långpromenad om man får skjuts hem, så brukar även jag göra ibland.
    Att ladda upp med lite precenter kan var klokt, så slipper man ju lite enklare och inte behöver kuska iväg för att köpa något. Ha en trevlig helg.

    SvaraRadera
  17. Det låter som en underbar promenad, och ni har ju så fina omgivningar.
    Hoppas du får en trevlig helg.
    Kram Annica

    SvaraRadera
  18. Fin promenad, urfin groda och mycket bra presenter! Har själv köpt den prickiga gunghästen som doppresent en gång! Och födelsedagstågen. Välgjorda och söta.

    Hoppas du får en lugn och skön helg.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  19. Vad härligt det är med långa promenader. Det gillar jag.

    Önskar dig en trevlig helg,
    Kram Linda

    SvaraRadera
  20. Vilken jättegullig groda. Om jag skulle ha lavendelpåsar så skulle jag vilja ha exakt sådana ,dina alltså. Kram Pia

    SvaraRadera
  21. Det är fint med personliga presenter.
    Jag har inte så mycket tid för datorn idag. Förberedelser inför Skåne-resan. Jag ska ta itu med kylskåpet och kasta rester. Ingen matlagning på en hel vecka.
    En fin och lugn helg önskar jag dig.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  22. Kikar in..bara för att önska dej en fortsatt mysig lördag!!
    Kram Annika

    Ps..känner faktiskt igen..iaf ett hus...:)

    SvaraRadera
  23. Vilken härlig promenad! Skönt att få åka bil sista biten:).
    Fina presenter.
    Hoppas du har en lugn och skön helg.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  24. Jag har tyvärr flyttat min blogg.
    Hoppas att du kan följa med.
    Kram
    Hanna

    SvaraRadera
  25. Man blir lite trött till helgen när det varit mycket, så är det även för mig. Efter loppis och fyndande har jag varit tvungen att jobba ett tag, så även i morgon=/ Jag vill vara ledig på "riktigt"

    Fina leksaker du köpt, jag ska kika in via länken, finns ju småttingar att köpa till=)

    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  26. Nyfiken hund kan vara bra ibland då ser man ju saker man inte skulle sett annars, eller? Fin groda du broderat!

    SvaraRadera
  27. Låter som en härlig(och lång) promenad. Jag tänker också på hur städer och platser förändras över tiden. När jag besöker min gamla hemstad Linköping,så är det alltid något som är nytt.
    Ha en fin helg.
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  28. Fin present du gjort! Din grodsamlande vän kommer att bli jätteglad.
    Era promenader låter så mysiga. Härlig miljö också.
    Kul att du vill vara med i min utlottning! Det var värst vad du ger mig fina komplimanger! =0) Vi får hålla tummarna lite extra nu då. ;0)
    Hppas att du har en skön helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  29. Ja och här har du en till trött tant som dessutom är rejält åksjuk (bloggar i bilen och nääää det är inte jag som kör, haha!!) Härliga bilder från er prommis och grodan, gah... jag är kär! Jäääättefin present!!!!

    Kraaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  30. Vilka härligt färggranna leksaker.
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  31. Å nu när jag tittar in så här på söndagskvällen så hoppas jag att du fick just en sådan helg som du behövde, lugn, sol och värme, allt i en härlig kompott.
    Visst är det trevligt med födelsedagar, men jag har så attans svårt att komma ihåg alla!! Å sen skäms jag så förskräckligt när jag kommer på det efter några dagar..fast de flesta i min omkrets börjar veta om det vid det här laget...
    Inga dåliga promenader ni tar, du och hunden!! Nu inbillar jag mej att det är lättare när man har hund, men när jag har det som argument för hund i huset så säger mannen i huset att det är ingen skillnad, jag måste i alla fall gå för egen maskin...
    Kram kram

    SvaraRadera
  32. Långpromenader är härliga. Sköna bilder på Leia i förra inlägget. Hon är för go´!
    Ha en fin Valborg!
    Kram

    SvaraRadera
  33. Inte så svårt att knåpa ihop?
    Jaha du.
    Solskensmorgonkram :-)

    SvaraRadera
  34. En helt underbart söt liten groda :)
    Jag passar på att njuta av alla dina härliga vårbilder i dina senaste inlägg.
    Kram

    SvaraRadera
  35. Vilken trevlig blogg! Fina bilder också! Hälsningar Linda

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta