I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 12 april 2012

Lite mer reserapport.

1 mimosa
Mimosan blommar! I massor. Så ullig och gullig!

2 mimosa


8 soller vårgata
En vårgata, solljuset strilar genom de grönskande träden och wisterian väller över kanterna från innerträdgårdarna (syns lite dåligt, men till vänster, i mitten, ungefär, ser man lite).

12 iris
Iris blommar. I någons trädgård. Jag skulle också vilja ha ett hav av vita irisar….

14 risp
Risp, heter det väl? Inte rips, för det är väl ett tyg, blandar alltid ihop dom två orden…….det är som vänster och höger och debet och kredit och lite sånt där – omöjligt att hålla ordning på.

20 havet
Och så lite av det stora blå Medelhavet!

Nu kommer ett litet experiment. Jag har tagit panoramabilder ffg i mitt liv och jag vet inte alls om det gör sig i bloggen. Jag kan inte se så bra heller för min resedator har så liten skärm. Men jag prövar! Bilderna är klickbara.
30 soller
Bergen runt Soller på norra Mallorca.

40 deia
Den pittoreska byn Deia, också på norra Mallorca.

50 soller port
Soller igen, fast nu den del av stan som ligger vid havet. Jättefint, allt ligger i en stor, stor bukt med turkost vatten.51 soller port

Agneta!

 

 

 

 


 

37 kommentarer:

  1. Jag känner värmen och dofterna genom dina bilder! Panoramabilderna superbra!!

    Må så härligt!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. MEN ÅHHHHHH så fint! Så härligt! Så vårligt underbart skönt!!
    Kram.

    SvaraRadera
  3. Ohhh, mimosa och vällande blåregn, som det måste dofta!

    Dina panoramabilder blev ju jättefina - trevligt att få se helheten.

    Fortsätt att njuta!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Såååå vackert du får uppleva ,underbart ,kram Nette

    SvaraRadera
  5. Så mysigt ni har det! Jag trodde det hette rips, men jag vet inte!

    SvaraRadera
  6. Så underbara bilder du visar. Klart dom blev bra. Njut vidare. Kram/Fia.

    SvaraRadera
  7. Det blev jättefina bilder.....sup in all ledighet och njut...Kramen Lisbeth

    SvaraRadera
  8. åh, ni är ute och reser!
    snart är det vår tur. ;)
    kram
    ingela

    SvaraRadera
  9. Underbara bilder...känner verkligen doften av mimosan....!!
    Njut..och bara ha det gott!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  10. En gång bodde jag på Mallorca. Där är så vackert...speciellt nu under vår-tiden. Ha en härlig tid där nere.

    SvaraRadera
  11. Vilka vårbilder... Det är ju så man nästan kan dö... Tror panoramabilderna gör sig bättre i en stor dator för på bloggen blir de ju lite ihopdragna på höjden. Annars ser de ju toppen ut! Bra om man vill ha med en stor vy på kortet. Njut nu! BASTA!

    SvaraRadera
  12. ÅÅÅÅÅHH...vill också vara där =)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  13. Det ser så otroligt trevligt ut!!
    Så fina mimosablommor och vilken upplevelse att få gå under träden när ljuset silar igenom :)
    Ha en fortsatt fin semester, kram Marie-Louise

    SvaraRadera
  14. Jaså minsann du är också på resande fot o har fyllt år!
    Grattis i efterskott.
    Är nyligen hemkommen från Kan.ö.
    Fina bilder visar du som vanligt.

    Kram Barbro

    SvaraRadera
  15. Njut, njut, njut så mycket du kan.
    Och vilka underbara foton du visar oss...
    detta underbara detta blåa medelhav som du fotat, jag gottar ner mig i det.

    Tjingelingen ha så gott på din underbara resa.

    SvaraRadera
  16. Så vackert! Vi var på Mallorca juni -01, helt ljuvligt. Var bla på Soller då.
    Njut, njut av din ledighet och ha det riktigt skönt.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  17. Vackra bilder och vilka blommor. Där skulle jag gärna vara.

    Kramen

    SvaraRadera
  18. Underbara semesterbilder! Panoramabilderna är vackra :-)
    Njut, bara njut - och fotografera :-)

    kram
    Ann-Mari

    SvaraRadera
  19. Mimosa, visst är det underbart! Och blåregn, suck!
    Men vackrast av alla bilderna idag, är den av det stora blå Medelhavet! Såå fantastiskt fint!
    Ni har verkligen hunnit se massor av Mallorca, har ni hyrt bil för hela tiden?
    Panorama bilderna är fina men väldigt låga...
    Ha det fortsatt gott, kramar, M/N

    SvaraRadera
  20. Åh, Mimosa, jag vill ha ett hav av Mimosa runt stugan.

    SvaraRadera
  21. Jag kommer inte ihåg om jag sagt grattis, nu säger jag det: Grattis i efterskott Agneta. Tänk att du är på Mallorca, vilka härliga bilder. Havet är så blått, vilka färger.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  22. TACK snälla söta du för raderna hos mej!! Det värmer att det finns vänner som tänker på en, och jag tror ingen riktigt kan förstå hur det känns, inte jag själv heller. Ibland tror jag att det inte är sant...Men verkligheten är betydligt grymmare än så...
    Kram kram

    SvaraRadera
  23. Mimosa är ju bara så fin. Jag har en massa blå Iris men de är bara roliga under tiden de blommar.

    SvaraRadera
  24. Vilka vackra semesterbilder du tagit återigen, nu längtar jag efter våren här hemma som sakta är på väg, man riktigt känner dofterna av alla blommor från din semester-resa

    SvaraRadera
  25. Nä men kära Agneta, nu har jag allt missat mycket läser jag.
    Först: Grattis på din födelsedag!
    Sedan ser jag att ni njuter av lite värme, blått vatten och underbara blommor! Njut och ha det riktigt skönt!
    Vink vink och kram+en extra för att jag missat din stora dag.

    SvaraRadera
  26. Dina bilder blev jättefina. Mimosan är ju alldeles underbar. Känner nästan hur den doftar.
    Kram

    SvaraRadera
  27. Vad härligt med semester. Jättefina panoramabilder! Kram Marie

    SvaraRadera
  28. Men är du på resa, så härligt och så fina bilder! Förstår att du trivs!
    Carin

    SvaraRadera
  29. Suveräna bilder, Agneta!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  30. Så mycket fina bilder och förstår att du njuter för fullt.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera
  31. Hejsan!
    Vad avundsjuk man blir!
    Vilka fantastiska bilder du visar.
    Panorama bilderna är ju jätte fina.
    Ha en underbar fredag!
    Kram Bodil.

    SvaraRadera
  32. Underbara bilder från er resa! Kan känna doften av alla blommor! Ha en fin helg! Kram Iréne

    SvaraRadera
  33. Oj vad härligt det ser ut.
    Nu vill jag bara packa resväskan och flyga iväg.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  34. Så härligt det ser ut med sol och blå himmel och vackra växter!
    Här snöar det...

    Ha det så bra!
    Agneta

    SvaraRadera
  35. Vilka fina bilder som vanligt :-) vad jag har lust att resa när jag ser dina bilder.

    Jag har startat en egen blogg nu och går under namnet Hemma på Ekbacken istället för "min svägerska och jag". Hoppas att du även vill titta in hos mig där framöver.

    Kram Linda

    SvaraRadera
  36. Halloj!!

    har du varit inne på bloggen Bokkafeét i byn?
    Hon är en Moallorca lover av stora mått, rekomenderas!

    Klem Anna

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta