I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

torsdag 25 februari 2010

Opp Amaryllis!



En outslagen tulpan? Nix.....


.......nix. Det är mina egenhändigt importerade julamaryllisar som tror att det skall bli jul nu! I och för sig inte så konstigt med tanke på all snö, men lite galet har det allt blivit. Men vad gör det, när de är så vackra och pryder mitt köksfönster.

Nu ser jag vad kameran ser, smutsiga fönster. Hur är det möjligt? Jag är helt säker på att de har putsats en gång.........när det nu var......

3 kommentarer:

  1. Så nydelig, gjør jo ikke noe at den er kommet litt skjeivt ut...like vakker nå som til jul...fantastiske bilder

    SvaraRadera
  2. Så fina amaryllis, vist kan man njuta av dom året runt. Jag brukar gräva ner lökarna i ett ledigt rabatthörn på våren… och har men tur blommar de igen under sensommaren. Sen kan man alltid gräva upp dom och driva dem till nästa jul ..men det brukar jag alltid glömma bort.
    Ha en bra dag
    Fia

    SvaraRadera
  3. Ovanliga, exotiska amaryllis! Ja, vad vädret anbelangar, kunde man haft julgranen kvar...
    Vårtecken på måndag - hur ska det gå?
    Kram, Monica

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta