I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

tisdag 26 juli 2016

Taking a break – eller har det tagit slut på bilder och ord…….

1160726
Jag har funderat fram och tillbaka ett bra tag nu och nu gör jag som så, att jag gör ett uppehåll eller slutar att blogga, jag vet inte vilket…….

2160726
Det känns som att jag tillbringar för mycket tid framför datorn vilket inkräktar lite på allt det andra jag vill göra…….och så känns det som om jag visat mina bilder om och om igen, år ut och år in (sedan februari 2010), och det jag skriver om känns som upprepningar……som om jag har ett karbonpapper under tangenterna…….

 

3160726
Så, så får det bli. Jag har ju också märkt att det är många andra än jag som gjort på samma sätt…..

 

4160726
Jag traskar vidare och åt vilket håll vet jag inte just nu, det visar sig. Kanske kommer jag tillbaka.

5160726

Så tills vidare, hej, hej! Och tack!

Agneta!

p.s. alla bilder lånade

87 kommentarer:

  1. NNäääää. buuuu, inte får du sluta! Jag vet så väl känslan, när man tycker att man sagt allt och visat allt hundrafjorton gånger, men vi som läser upplever det inte alls så! Tänk på gemenskapen med andra bloggare, det blir inte samma sak om du fortsätter besöka dina ännu bloggande vänner för de har ingenstans att ta vägen för att kommunicera med dig. Framför allt inte jag! Ett inlägg i veckan? Någon liten smula då och då, några små ord och ett par bilder, för visst är fotandet skoj??? Visst?????? Usch nu deppar jag ihop, så många vänner som jag tappat kontakten med när de slutat blogga...men beslutet är ditt, och bara du vet vad som känns bäst. Kommer att sakna dig och din fina blogg, så jag hoppas du snart är tillbaka!
    Varmaste kramar till en fin bloggvän

    SvaraRadera
  2. Av en händelse så tittade jag in...och ser att ditt beslut mognat fram efter några (många) våndor och vändor...!! Jag tror jag vet hur du känner, och jag trodde faktiskt själv att jag skulle börja blogga efter ett tag, men detta tag råder fortfarande. Inte för att jag vill påverka dig, men jag tror (vet) att många kommer att sakna dina inlägg, och du upprepar dig verkligen inte, bilderna kan man aldrig få nog av...men tiden det tar, ja jag förstår!!
    Ha det nu så gott, vi hörs ju ändå lite här och där...*blink,blink*...och VAR RÄDD OM DIG!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  3. Tråkigt tycker jag, som sitter med kraschad dator! Må gott iallafall!

    SvaraRadera
  4. Aj då, fast jag kan förstå, känner ungefär lika själv ibland. Jag tittar in ibland och ser efter om du är kvar. Själv sitter jag på Danska vägen några dagar och förnyar miljön. Tycker vi har haft en fin relation du och jag.
    Hej så länge!

    SvaraRadera
  5. Ja, du vet ju redan vad jag tycker, så ingen idé att upprepa det! Vi hörs ju på många andra sätt, men lite sorgligt är det...
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  6. Så trist...kommer att sakna dig enormt mycket.
    Hoppas vi kan fortsätta att maila till varandra.
    Kram!

    SvaraRadera
  7. De där tankarna kommer glidande ibland. Främst av orsaken tid.
    Om jag får önska något blir det "bara" en bloggpaus från din sida. Du får pröva dig fram. Inget sådant här får bli ett tvång. Känner du ett sug eller en liten längtan att du vill berätta eller visa något från din underbara hemmiljö behöver steget inte vara långt. Du HAR en fantastisk fin blogg som varit riktigt populär under en lång tid. Jag är förtjust i dina olika talanger. Du visar prov på en humor som verkar besläktad med min. Blogglandia behöver Aggie och jag hoppas detta inte var ditt sista blogginlägg. <3
    Bosse

    SvaraRadera
  8. Hmmm, kommer att sakna dina ord och bilder. men vi kan ju ses på Insta.. För visst är du väl med där. Kraaaam pia

    SvaraRadera
  9. Kommer att sakna din blogg, men man ska ju göra det för att det är kul! Hoppas du får energi av allt annat som du nu kommer att göra.
    //Helene

    SvaraRadera
  10. Nej....! Förstår du hur många som kommer att sakna dina inlägg och dina glada tillrop?? Väldigt många och jag är en av dem!
    Jag förstår att du vill ha en paus, så skall vi säga det, att det bara är en paus? Och att du sen kommer tillbaka och gör ett litet inlägg - då och då i alla fall...
    Vi säger på återseende!
    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  11. Vi började samtidigt med detta bloggande. Som har varit som lite medicin för mig, sen min älskade gubbe gick bort. Känner precis som du vad håller jag på med, men lilla vän Du har ju så mycket att ge, lycka till
    vad du än hittar på kram från Hajan

    SvaraRadera
  12. Börjar morgonen med att läsa din blogg och känner sorg i hjärtat. Nej..inte hon också. Många är de bloggare jag följt under åren som slutat och nu är det bara ett fåtal kvar. Man kan undra hur de har det, hur de mår m.m.. Om du slutar är det som att en god vän helt plötsligt säger upp bekantskapen och lämnar en med ett tomrum. Nu kan jag iofs förstå hur du känner då även jag kan känna samma sak.. Men samtidigt så är det fortfarande roligt att ha några att få dela mina bilder och ibland tankar med. Att ha bloggen lite som en dagbok. Hoppas verkligen du inte försvinner helt, skulle sakna dig och Snäckskalsdalen. KRAM /Helena ♥♥♥

    SvaraRadera
  13. Men du ,du saknar ju inte ord ,varje inlägg får mig att le åt dina finurligheter .Det blir snart inga bloggare kvar ,håller med livet på landet att man vill ju veta hur det går och enkla saker som händer i livet ,hoppas du hörs igen ,kramen Nette

    SvaraRadera
  14. Men så trist om du helt slutar att blogga. Gillar dina inlägg och din härliga humor och ironi! Men, samtidigt förstår jag dig. Jag har dragit ner på mitt bloggande dvs mina inlägg. Både du och jag finns ju på instagram(där jag är sparsam med inlägg också...) Livet kommer liksom emellan... Ha det gott!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  15. Hallojsan!
    Förstår dig, men samtidigt är det trist att inte få ta del av dina vackra bilder!
    Tror att Instagram har tagit över mer och mer..men vet du vad!! Fördelen är ju att vi hörs och ses ju ändå!!
    Kraaam och hälsa!!

    SvaraRadera
  16. Ojoj ...det var inte väntat. Nu blir det tomt. Det är ju så roligt att följa med på dina promenader och även få uppleva blomprakten ni har runtomkring er där på berget. Men det är lite segt i bloggvärlden nu. Jag har ju minskat mina inlägg , men tycker fortfarande det är kul. Och dessutom blir det ju en dagbok.
    Hoppas du dyker upp här igen, men annars ses vi ju på Instagram.
    Ha det jättehärligt. Kram Eva

    SvaraRadera
  17. Men näe ... (fast jag förstår dig fullt ut!) ... jag älskar att se dina bilder, om och om igen ... (men förstår om du känner dig tjatig och upprepande ...) Har själv lockats av tanken att lägga ner ... men samtidigt, var ska alla tankar och känslor ta vägen om jag inte kan blogga om dem? Jag kommer inte ha några vänner kvar på Facebook om jag blir långrandig och upprepande där. Och Twitter är inte rätt forum heller, med sina 140 tecken. Och Instagram. Orkar bara inte skriva långt på mobilen.

    Jag får hålla kvar i bloggen ett tag till. Eller börja på nästa roman. :)
    Vi hörs elsewhere.
    Kram

    SvaraRadera
  18. Vad tråkigt att höra! Jag kommer att sakna din fina blogg och alla fantastiska bilder men jag hoppas att du känner lusten att blogga framöver igen!
    Ta hand om dig!
    Vi hörs!
    Kram Louise <3

    SvaraRadera
  19. Ja, den där tiden.... Tycker också det är svårt att hinna, men kommer att sakna dina vackra bilder i det här formatet.....
    Kram Lena

    SvaraRadera
  20. Vila dig lite du... i höst blir du nog sugen igen:)

    Ha det fint så länge!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  21. Det var det dummaste jag har hört.... Gör som jag istället. Skriv när du har nåt nytt att skriva om eller när andan faller på. Då behöver du inte känna att det upprepar sej. Jag tyckte det oxå för nått år sen. Ja, sen fick jag ju flytta till nytt o nu finns det massor av skriva om egentligen men orken o tiden finns inte. Jag skriver när jag har nåt jag vill spara o dela med mej av. Och jag skriver för min skull o inte för nån annan. Så om nån tycker det blir upprepningar så tycker jag att dom ska byta kanal, inte du. /Kram på dej. Knatten

    SvaraRadera
  22. Tiden ja, jag vet precis...många timmar varje vecka blir det vid datorn. Nåja, jag HOPPAS du kommer tillbaka snart, jag vill det! Ta din tid och njut av sommaren nu...
    Sommarkram från Titti

    SvaraRadera
  23. hoppas du är så nyfiken så du vill se om vi saknar dig. Det är klart vi gör jäkligt mycket, välkommen åter.
    kram frpn Hajamn

    SvaraRadera
  24. Så tråkigt att höra, jag har tyckt om att följa din blogg!! Men jag kan förstå känslan och man ska lyssna till sitt inre och följa sitt hjärta. Hoppas du någon gång känner för att komma tillbaka. Kram Katarina

    SvaraRadera
  25. Neeeeej. Jag står inför precis samma och vet inte ut eller in. Det vet jag att jag kommer att sakna dig. Tänk om vi skulle blogga bara för vår egen del så att säga när vi har lust och inte för andras intresse. Jag vet, man känner en liten press när inläggen tryter men om vi bara sätter inlägg när vi råkar ha något att ge så finns det ju alltid något kvar. Du får bara inte sluta helt. Jag tänker mig att ett inlägg t.ex. varannan vecka ger ju något i alla fall till de som följt oss länge. Vad tycker du eller har du bestämt dig helt? I så fall tackar jag för vänskapen jag fick och fröet till perenna luktärterna de växer och jag hoppas på blom till nästa år.

    SvaraRadera
  26. Vet precis hur det kan kännas. Har själv gjort pauser då och då. De har varit behövliga. Hoppas innerligt att du precis som jag får tillbaka suget igen, för jag kommer att sakna dig!

    KRAM
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för svaret! Jag vet vad du menar och har också trott så.

      KRAM
      Linda

      Radera
  27. Men vad tråkigt! Kommer att sakna dej och dina härliga Västkustbilder!
    Men ska man blogga, ska man göra det för att man tycker det är roligt och inte av någon annan anledning.
    Hoppas du tittar in hos mej då och då, så vi inte helt tappar kontakten!
    Sköt om dej och tack för allt vackert du förmedlat till oss!

    SvaraRadera
  28. Ja, det där med tiden är ett problem. Vad bra det hade varit om man klarat sig med några timmars mindre sömn. Har ingen känsla av att du upprepat dig men det ska ju vara roligt att hålla på.
    Tackar för alla härliga bilder jag fått njuta av, för att ha fått lära känna Snäckskalsdalen lite grand och för goa skratt.
    Vi ses väl även fortsättningsvis på IG.
    Kram
    /Anette

    SvaraRadera
  29. Tråkigt!
    Jag känner lite på samma sätt...har hållit på ungefär lika länge som du. Men jag slutar nog inte helt men det blir glesare mellan inläggen.
    Hoppas på att du kommer tillbaka så småningom i alla fall!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  30. Jaa lilla gumman, vet Du vad nu gör jag som Du, jag lägger av ett tag. Men jag kommer att titta på bloggarna, kommentera skall jag inte göra
    det är bara 4-5 st som läser mitt. Jag har ju inte så mycket växter att tala om men är ju mycket ensam, så det har varit ett sällskap.
    min dotter och måg skall flytta utomlands snart, så då skriver ju vi till varandra. Deras hus ligger ute nu på bloggen, Det är för stort och för mycket jobb. Jag har sagt flytta , det ville min gubbe och jag göra med.
    men vi tyckte inte vi kunde lämna de gamla bara. Det var andra tider då.
    Tittar in ändå till dig och bara läser, kram från Hajan

    SvaraRadera
  31. Neeej vad jag kommer att sakna dig!!!!! Hoppas du kikar in till oss i alla fall.Jag kan förstå hur du känner även om jag har svårt att asseptera att det är så. Hoppas du kommer igen lite då och då. det skulle vara så kul
    Ha det gott och njut av dagen
    kram Meta

    SvaraRadera
  32. Min favoritbloggare kan inte sluta så där utan mitt tillstånd :)
    Visst tar det mycket av ens tid det håller jag med om men du ger så otroligt mycket till alla oss som tittar in till dig. Du har det skrivna ordets gåva och allt som du skriver om skänker mig så mycket energi och ingen tar så fina bilder som du. Jag måste få veta hur livet i snäckskalsdalen fortskrider så kom igen efter ett tag.
    Många varma kramar till dig från mig.
    Annika

    SvaraRadera
  33. Förstår dig mer än väl....jag har ju själv haft ett minst sagt lååååångt uppehåll...just nu har det blivit ett par inlägg, men jag är fortfarande vilsen...finns så mycket annat här i livet...och så har vi ju hittat varandra på instagram (jag har till och med två konton, ett lite mer privat där vi setts och även ett officiellt där vi också mötts, så vi "ses" ju ändå).

    Önskar dig en god fortsättning i din lite mer datorfria värld. Det är skönt, kan jag lova dig.

    Kram kram

    SvaraRadera
  34. BloggPause... das kann ich gut verstehen :-))) Es ist so herrlich draussen in der Natur. Viel zu schön, wunderbar zu genießen das Grün, die Farben, den Wind, die
    Sonne und bei dir zu Hause das Meer. Habe einen wunderbaren Sommer, Spätsommer, Herbstbeginn
    liebe Agneta... und komm dann zurück zu uns ins Blogglandia. Auch ich warte auf dich. Und auch ich blogge weniger in dieser schönen Jahreszeit.
    Sei umarmt Viola

    SvaraRadera
  35. Hej vännen, förstår alla dina skäl att inte blogga, men vart ska jag nu ta vägen? Du kan vandra runt hos oss som ännu istadigt fortsätter göra inlägg, men hur konverserar man med dig. Finns du på Fb kanske? Instagram vill jag inte vara med på, jag fotar inte med mobilen...o twitter ska vi inte prata om, jag har aldrig kunnat uttrycka mig kort och koncist. Ha nu en trevlig helg, o vet du, du kan ju alltid öppna en hemlig blogg dit bara ett fåtal kan hitta...Pöss på pannan

    SvaraRadera
  36. Oj så överraskad jag blev nu. Har varit på turné och inte läst bloggar på några veckor. Inte gjort några egna inlägg heller. Ibland finns inte tiden eller möjligheten till det. Håller tummar och tår för att du bara gör en paus - precis som jag ibland - och kommer tillbaka med dina kluriga texter och fina, inspirerande bilder från din del av världen.
    Visst kan FB vara OK ibland - men bloggvärlden är speciell om än tidskrävande. Kram från mig som redan saknar dina inlägg!!

    SvaraRadera
  37. Neeeejjj!!! Här har jag ju tittat in lite nu och då och fått så härlig inspiration och njuter varje gång av dina vackra bilder från Snäckskalsdalen och dess omgivningar. Du känns som en kär gammal vän, och dina härliga kommentarer på min blogg har alltid piggat upp ända sedan 2010 då jag också började blogga. Jag säger som barn i trotsåldern: Jag VILL INTE! Du FÅR helt enkelt inte sluta, för jag vill ju fortsätta vara din gamla vän. Jag hoppas verkligen att du bara tar en liten, liten paus och snart kommer tillbaka! Men jag vet själv att det inte är lätt med tiden. Jag hinner inte kika runt på bloggar och lämna hälsningar lika mycket som för några år sedan. Men bloggar är ju så mycket trevligare och mycket personligare än Facebook, Instagram och allt vad det är som är nu för tiden. Och det finns ju inget som säger att man måste blogga varje dag, eller ett visst antal dagar i veckan eller månaden. Själv blir det färre inlägg än vad jag har tänkt, men bättre några än inga alls tänker jag. Och så är det en rolig dagbok att jämföra olika år också. Hoppas verkligen att du återkommer!

    Kramar från Elisabet och Felix, och extra gullekramar till Pippi och Nisse

    SvaraRadera
  38. Jag tycker insta är väldigt smidigt. Hinner inte heller blogga så mycket. Blir rätt glest mellan inläggen. Men vi ses ju på insta. Blir perfekt!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  39. Jag tycker insta är väldigt smidigt. Hinner inte heller blogga så mycket. Blir rätt glest mellan inläggen. Men vi ses ju på insta. Blir perfekt!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  40. Det är glest mellan blogginläggen här, men när jag har som mest att blogga om så är tiden som minst, alltså den här årstiden. Sen känner jag på pricken igen mig i det här med karbonpapperet. Det är samma blomma, samma pyssel, samma frösådd, samma, samma, samma. Jag hoppas du känner lusten snart igen!

    SvaraRadera
  41. Fy tusan vad jag saknar dina roliga inlägg. Trivs du med tillvaron,
    visst saknar Du oss lite i alla fall..
    I morgon kommer min dotter och måg hem från Spanien, de har letat hus men
    hittade inte något i deras prislägen. Vi får se hur det bliver,
    ha det bra och njut av din tillvaro, kram från gammel tanten

    SvaraRadera
  42. Jag vet inte om jag skrivit det här tidigare...men tack för kommentaren där du berättade om husen i Lysekil som vi såg under vår semesterresa. Det var roligt att få veta lite om dem!

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  43. Jag önskar dig en fin september.
    Kram Bosse

    SvaraRadera
  44. ha,ha här är jag igen, Vill bara slänga in en lite hälsning
    från gammelgumman i Östergötland

    SvaraRadera
  45. Suck ... väntar på att du ska inse att du inte kan vara utan oss, dina bloggvänner...
    Önskar dig allt gott!
    Kram

    SvaraRadera
  46. nu är vi snart 50 st som längtar efter Dig.
    Det finns gott om plats här. ha det bra det är huvudsaken.
    kram Hajan

    SvaraRadera
  47. Felix hälsar och tackar för gratulationerna på 1-årsdagen! Men vi väntar på att du börjar blogga igen, för nu vill vi höra hur du har det. ;-) Saknar dig verkligen här!

    Ledsamt att höra att Nisse inte lever längre. Det blir en stor saknad efter en kär familjemedlem. Jag vet ju hur det är eftersom det inte var så länge sedan som Tiger lämnade oss. Hur gammal blev Nisse? Och hur går det för Pippi utan honom? Det kanske blir en ny liten katt så småningom...? Du ser många frågor som önskar svar...

    Ha en skön september i din vackra Snäckskalsdal!

    Kramar från Elisabet och Felix

    SvaraRadera
    Svar
    1. Glömde ju... Tack för att du har tittat efter frön på rutan. Det kanske kan bli ett annat år...

      Radera
  48. Hej, tack för kommentar. Jag älskar också serierna om nybyggarna i Alaska. Fast inte alla, det finns ett gäng jag inte har nåt till övers för, de är mer råbarkade jägare som svär och domderar... Idag ska jag inte svära alls utan gå till skogs glad över att temperaturen sjunkit något. Den där idén med en lite mer privat blogg, den har inte försvunnit hoppas jag :D Kramiz

    SvaraRadera
  49. Tack du lilla " tösabit " som kommer ihåg oss. I min älder bliver man verkligen förvånad. Det är 51 st som saknar dig, men det
    vet Du ju redan förstås.

    Kram från Hajan

    SvaraRadera
  50. Nu är hösten här och jag sänder en tanke till Snäckskalsdalen.
    Hoppas ni har det bra i blåsten ❤️

    SvaraRadera
  51. "Ontem foi embora.Amanhã ainda não veio. Temos somente hoje, comecemos!!!Qualquer ato
    de amor, por menor que seja, é um trabalho pela paz" (Madre Teresa de Calcutá)

    Um grande abraço querida,
    Marie.

    SvaraRadera
  52. Tänkte på dig idag när jag läste om snö i dina trakter. Hoppas du har det gott i din dal.... Saknar dina härliga inlägg!
    Kram :-)

    SvaraRadera
  53. Helgkram från Bosse. Hoppas allt är väl med dig.

    SvaraRadera
  54. Saknar dig! Hoppas du mår toppen! stor bamsekram

    SvaraRadera
  55. Jaa jag med, har nu nummer 59 av de saknade. VILL BARA ÖNSKA DIG EN
    FIN ADVENT, FIRAR DU DET ELLERHAR DU LAGT DET ÅT SIDAN OCKSÅ.
    hANS bROMS HAR OCKSÅ GÅTT ÖVER TILL INSTAGRAM. sKÄRGÅRDS MANNEN MED DEN FINA
    BLONDA IDA. KRAM TILL DIG AGNETA OCH HA DET SÅ BRA, UTAN OSS, OM DET KAN VARA BRA. KRAM FRÅN HAJAN

    SvaraRadera
  56. Jag har inte glömt bort dig Aggie. :)

    SvaraRadera
  57. G O D J U L FRÅN GAMLA HAJAN, SVEETHART , SKITHALT UTE.
    god lucia menar jag förstås.

    SvaraRadera
  58. Saknar att se hur ni har det i Snäckskalsdalen, eller om ni är ute på någon resa kanske...? Hoppas att du återfår inspiration till bloggen. Önskar er en riktigt God Jul!

    Elisabet och Felix

    SvaraRadera
  59. G O D J U L OCH G O T T N Y T T Å R.
    LILLA GUMMAN, HOPPAS DU HAR DET BRA ÖNSKAR GUMSKRÄLLET

    SvaraRadera
  60. God Jul och Gott Nytt År.
    Tomtekramar från Söder.

    SvaraRadera
  61. God Jul och Gott Nytt År!
    Kram

    SvaraRadera
  62. God Jul och Gott Nytt År
    Kram från norr ❤️

    SvaraRadera
  63. Jag tackar och bockar från mig. Bloggen är stängd pga olika skäl. Kommer aldrig att använda mig av detta namn igen, så du vet/Ezter

    SvaraRadera
  64. Kände precis likadant så jag bara slutade. Nu har jag ändå så smått börjat igen men det är mest som en dagbok till mig själv nu när vi startat ett nytt liv. Renoveringen av lägenheten är det kul att ha före- och efter-bilder på t.ex.

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  65. Så kan det bli. Själv kände jag samma sak när omständigheterna bromsade mitt liv, men nu är jag på väg tillbaka. Insåg att jag saknade min blogg och nu saknar jag DIN med.

    SvaraRadera
  66. Tittar in till dig för att önska dig och de dina en riktigt trevlig påskhelg.
    Vädret blev kanske inte som vi hade önskat men man får ta det som det är.
    Saknar dig i blogglivet.
    kram
    Annika

    SvaraRadera
  67. Hej och Hå här kommer tjatiga Hajan, hoppas du hitter någon liten brasa
    att kolla på. Våren har också kommit bort, var det du som tog med dig vden när du stack i väg. Hoppas du har "dötråkigt ibland" och saknar oss.
    Voi 70 st saknar dig i alla fall. kramisar till 1 första M A J

    SvaraRadera
  68. Hoppas du är superladdad och gör bloggcomeback på ettårsdagen i nästa månad. Det viktigaste är att du har det bra.
    Bossekram

    SvaraRadera
  69. Hoppas du har det bra och att det som vanligt blommar vackert hos dig och du får njuta med natur och djur.
    Kram från norrland ❤️

    SvaraRadera
  70. Hej där! Saknar dig fortfarande i blogglandia.
    Hoppas du har det gott denna knepiga sommar......

    SvaraRadera
  71. Igår var det ett år sedan du slutade blogga. Hoppas att det varit ett bra år. Ha en fortsatt skön sommar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Så rart av dig att minnas mig och kommentera! Tänk så fort ett år går. Hoppas att allt är bra med dig och din fru. Här är det som vanligt, som tur är, sommaren kom aldrig till västkusten i år, men hösten är här riktigt ordentligt. Men jag tycker ju om hösten! Ha det så gott! Kram Agneta

      Radera
  72. Jag tror att du har öppnat fyra nya bloggar med olika alias. Rätt eller rätt? ;)
    Jag tror också att du njuter extra av sista sommarveckan. För sedan kommer din älskade höst.
    Sensommardag Bosse

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej! Tack för att du varit här inne och skrivit några rader! Jag är här ffg på evigheter. Nej, jag har inga andra bloggar....det känns ibland som om det skulle vara lite kul, men bara ibland. Jag hinner inte med allt jag vill göra om jag skulle börja blogga igen och jag vill bara ta det lugnt. Men det var väldigt givande! Ha det så gott, stor kram Agneta

      Radera
  73. Hoppas allt är bra med dig och de dina! Saknar dig i bloggvärlden! Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År! Håller tummarna att du börjar blogga lite igen. <3

    Nyårshälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  74. Håller med Felix..Ni i Snäckskalsdalen är inte glömda.
    Hoppas ni mår bra och njuter av juletiden.
    Än hoppas vi att ni dyker upp i bliggvärlden igen
    Gott Nytt År till er och kram

    SvaraRadera
  75. Hej Agneta. Tack för att du hälsade på mig i min blogg. Har saknat både dig och bloggen. Jag är sjukt less på Facebook. Det bara är så.
    Den tid man lägger vi datorn får man ju inte igen. Men faktum är att jag är lite sugen på att blogga igen. Du har rätt det är lugnare och man gör det liksom när man orkar. Sen får man visa sina bilder i lugn takt. Jag kommer nog lägga lite tid då och då vid bloggen, men aldrig när jag inte orkar, eller vill. Nu står ju våren för och sommaren för dörren också, då blir man ju mesta delen utomhus.Hur visste du att jag var på Fb. Kramar får mig. Zara

    SvaraRadera
  76. Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera
  77. Så tråkigt, just när jag hittat din blogg. Men ibland behöver man paus och nya tag. Lycka till!

    SvaraRadera
  78. Hej, vet inte om du läser här, men jag svarar i alla fall. Hur tänker du 4 byggnader? Det blir ett boningshus och ett gästhus till att börja med, sedan kanske en trädgårdsbod.. Ett garage skulle vi också behöva, och då skulle det ju bli fyra men jag vet inte om vi får till det.
    kram

    SvaraRadera
  79. Kombinerat fake Omega med en antireflekterande och väldigt svagt kupol safirkristall, förväntar jag mig att Argonaut kommer att hålla fake Hublot sig bra, och jag har inte lyckats skrapa det hittills trots min bästa ansträngning. Jag fake Cartier älskar alltid en bra caseback, och Argonauts caseback är ganska intressant, med den heraldiska vapen från Royal Army, Navy och Air fake Patek Philippe Force. Även om det faktiska djupet för förbindelsen mellan Bremont och dessa tjänster är lite ansträngande i det här fallet, ser det bra ut och är väl genomfört. Jag kan inte låta bli att fake Panerai undra varför den Royal Navy-orienterade Argonaut inte bara har Royal Navy-vapnet och inte de av fake Tag Heuer systertjänsterna, men jag tappar. Åtminstone finns det inte en graverad dykhjälm, Navy SEAL trident eller fake Audemars Piguet nedsänkbar.

    SvaraRadera
  80. Hi there! I just want to offer you a huge thumbs up for the great information you have here on this post. I’ll be coming back to your website for more soon.
    영천출장샵
    영주출장샵
    포항출장샵
    경산출장샵
    구미출장샵
    경주출장샵
    완도출장샵

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta