I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 15 oktober 2010

Sommarens sista bukett, skogspromenad, Leia & Nisse.

DSCN0256
Kan det vara så att detta är sommarens sista buketter, eller är det höstens första?
DSCN0257
DSCN0260

DSCN0372
Igår när jag skulle ut i “min” skog igen för första gången efter semestern insisterade omgivningen på att jag skulle ha på mig den här förskräckliga saken emedan älgjakten pågår här omkring.

Jag har laborerat med två hypoteser.

1. Jag kan lätt förväxlas med en älg då min kroppshydda är
    närmast intill oigenkännlighet lik en älgs i storlek.

2. Omgivningen är helt enkelt rädd om mig och vill inte att jag
    skall bli skjuten.

Då jag det senaste haft ett totalbryt över min kropp, den är liksom inte lik sig i storlek, har jag bestämt mig för att det är nr 1 som gäller.

Hur som helst, jag travade iväg med den på högburet huvud.

DSCN0325
Vackra färger på bären.
DSCN0324
DSCN0330
Över bergen.
DSCN0333
DSCN0339
Bara kompisen Tingeling och jag. Gissa om hon tycker det är skönt att vara av med det nya lilla monstret Leia ett par timmar. Det är nog så att Leia tycker en aning mer om Tingeling än tvärs om…….
DSCN0341
Här travar vi hemåt igen. Till monsterhunden Leia.
DSCN0355
DSCN0278
DSCN0284
DSCN0307
Visst är dom lite gulliga ihop? Leia försöker hela tiden göra som Tingeling.
DSCN0264
Nisse är dock väldigt misstänksam mot att det flyttat in något nytt i hans hus.
DSCN0266
Blicken är kall, hård, tom och misstänksam. Stackars Nisse!

Agneta

1 kommentar:

  1. 35 KOMMENTARER BORTA!

    Snäckskalsdalen här!

    Eftersom bilderna förvann och jag senare gjort om inlägget, har tyvärr och ingen är ledsnare än jag, kommentarerna försvunnit.

    Här är 35 kommentarer från mina bloggkompisar borta.....

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta