I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 30 augusti 2014

Det rockar fett lite här och där.

0140830
Igår kväll upptäckte jag av en slump att det var Rolling Stones på tv, en inspelning från deras konserter i Hyde Park förra sommaren.

Varför var inte jag där då?????

Jag är uppvuxen med dom! Jag är ett barn av den eran!

Och det var alltid Stones som gällde för mig. Inte Beatles – dom var alldeles för prydliga.

Sen borde jag kanske inte säga det, men jag tyckte Beatles sjöng falskt……inte förstod jag att det var i olika stämmor. Det förstår jag iofs inte nu heller, men “man” har talat om det för mig vid ett antal tillfällen genom åren…….

Så det var en bra avslutning på fredagskvällen, det rockade fett!

 

1140830
Naturen rockar också fett vid den här tiden på året tycker jag. Det är så vackert ute med sensommarfärgerna och den höga blå himlen…….

 

3140830
Altanen/verandan rockar också ordentligt nu, det är en djungel där. En sån sommar vi haft!

Och mina vildvinsgardiner har, från att bara ha varit skott i våras, blivit så långa, så jag tror dom kommer ner till golvet innan dom slutar växa.

 

5140830
Har tillbringat många dagar på sjön (fjorden/havet), legat bekvämt och solat lite samtidigt som vi har fiskat makrill! Gott, gott!

 

7140830
Och är jag inte på sjön, ja, då är jag i skogen.

Det finns inga gula kantareller, jo, tre stycken har jag plockat.

Men det finns Karl Johan, så många, så många, och dom är ju så söta när dom är små. Och inte mycket kryp är det i dom heller!

Bilden visar gårdagens skörd. Jag plockade minst lika många idag. Och i morgon ska vi bara inte tala om…….

 

9140830
Och så var det det här med min axel som skall renoveras.

Jag blir lite konfys av alla besked jag får……..ju mer tiden går, desto längre blir min väntetid……..! Den ökar med 1 månad på 9 dagar…….det lär bli svårt att komma ikapp!

Jag skrattar, jag blir varken sur eller arg, man har säkert ett system för det här, det kommer att ordna sig, men vägen dit verkar snårig, eller hur!

Agneta!

27 kommentarer:

  1. Ser att du hittat samma svampar som jag .Jag rensade min färdig i skogen ,har ännu svamp kvar i skogen .Nu har vi skjutit raketer i 2 timmar ,här har varit stjärnornas krig.Saka nog försöka med din gröna gardiner nästa sommar ,kram Nette

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du rockar fett, tjejen! ;) Du får väl gå till läkarna o ställa till en scen, hoppas dom är med på noterna o axla sitt ansvar! (nu fick jag till det va?) ;)
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Jaså, jaha, du gillar Stones, du? Själv var jag nog mera Beatles-fan, även om jag var lite för gammal för dem...tyckte jag då!
    Så vackert det är med alla dessa blommor och alla fina höstfärger! Och er altan, vilket paradis!
    Jisses, så mycket Karl Johan du hittat! Har du skogen så nära, att du bara kan GÅ ut och plocka, eller måste du köra bil dit?

    Man blir ju upprörd (jag blir det i alla fall), när man läser hur det går till i vår svenska sjukvård! Fattar de inte att du har ont? Och att det kanske blir värre om man väntar?
    Tur ändå, att ni avbeställde er resa, annars hade operationen definitivt blivit just då...

    Regn hos oss idag och skulle tydligen bli i morgon också, men det behövs, så det gör mig ingenting. Men synd om de som jobbar och bara är lediga över helgen.

    Läggdags nu, godnattkram och hälsa!
    Monica

    SvaraRadera
  4. Heeeej. Jag gillar Beatles!!! Inte Stones. Dom bara gapar. =))) Men i dagens läge är jag mer för rock ändå.
    Annars är det som sagt mycket som rockar loss nu. Jag är alldeles snurrig i huvetl. Tycker faktsikt det är skönt att sommaren är slut!
    Ha det gott. /Knatten

    SvaraRadera
  5. Själv har jag fullt sjå att hitta ( överhuvudtaget se) kantareller, all annan svamp lyckas jag inte lära mig tydligen! Och senare är det trattkantareller vi brukar plocka. Du får nog till en ordentli hög svampar till slut. Vad gör du med dom sen?

    SvaraRadera
  6. Vilken ljuvlig altan du har, med så mycket grönska.
    Nämen vad hemskt med din axel...........vad menar de?
    Jobbigt det där med väntetiderna inom vården, och visst har det blivit mycket sämre med det ...............

    Lät så mysigt att vara ute med båten och fiska och sola i skön sensommar värme.

    Ha en fortsatt fin helg,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Jag missade Stones på tv, typiskt! För jag
    gillar dom också jättemycket. Men vilka
    väntetider, man blir mörkrädd över hur dålig vården
    har blivit.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  8. Rolling Stonesär inte mina favoriter alls. Smaken är som baken...Fniss! Mysig altan du har. Jag har inte hunnit ut på svampplockning ännu, törs inte själv för björnen som strosar runt här. Maken har ju knäproblem, artros så jag får väl köpa min svamp i år. Kraaam Pia

    SvaraRadera
  9. Lite olika besked... Hoppas på 2 mån, som längst!
    Maken har Stones som sina favoriter, själv gillar jag Beatles :)
    Igår upptäckte jag att vissa träd börjar bli gulaktiga...

    SvaraRadera
  10. Oj dessa vårdköer. Jag minns när jag skulle operera min höft (16 år sedan nu ), och de ville jag skulle vänta så länge jag kunde . Men tills slut kunde jag inte vänta utan ringde och sa att jag inte stod ut längre. "Jag sätter en lapp på lampan här så tar vi dig så fort det går " sa någon i telefonen. och det gjorde de. Det skulle nog inte fungera så idag !!!!
    Jag tycker du har full sommar hos dig ännu. Vilken växtkraft. Men jag håller med vilken otrolig sommar vi haft. Okej alla tokiga regn, åska och hetta , men i stort. Nu har mulet och småkyligt och inomhusväder, men jag ser i min prognos på bloggen att i mitten av veckan blir det kalasväder igen.
    Vilka KarlJohan du hittat. Här blir det endast gula kantareller i korgen. Fegt kanske.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Ja, ditt inlägg rockar verkligen fett idag med både rock´n roll och prunkande växtlighet och dessutom svamp, som du har hittat! Själv har jag inte hunnit ut i skogen ännu - kan du förstå?! :)
    Jag växte också upp med både Beatles och Stones, men tycker väl att Beatles håller att lyssna på även nu, däremot inte Stones! Där är vi tydligen olika! :)

    Vilken soppa detta med vården och vårdköerna! Helt otroligt! Det verkar ju inte finnas någon som helst logik här!
    Jag har bara hoppas att du ändå får hjälp med din axel! Så jobbigt det måste vara att gå omkring och ha ont!
    Ha en skön söndag!
    kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Vilken vård ? ! ? Något att fråga ALLA politikerna nu, men det har säkert lika långa SVAR att ge !!!

    Oj vad svamp du plockar, oj vad smaskens det blir sen . . . . .

    Mina idoler på 60-talet det var faktiskt Beatles, vilka bra låtar de gjorde som håller ännu.
    Ändå var jag inte så präktig, *fniss* . . . .
    Men visst rockar de bra, de gamle 'sten-gubbarna' ännu . . . .

    Ha en skön söndag/ Eva

    SvaraRadera
  13. Har aldrig varit något direkt fan av Stones... men ramlade in i programmet av en slump, och kunde inte sluta titta! Var helt fascinerad. Trodde inte mina ögon.... Var tvungen att googla lite på dom för att verkligen förstå :o)) Jösses, gubbarna är födda på 30 och 40 talet och har en sån kondition!! Otroligt... Bara det måste beundras <3 <3 <3 Och att rösten finns kvar är en bedrift.... med tanke på hurdant liv gubbarna levt ;o) Tror att jag börjar bli ett Stones fan på gamla dar.... :o)

    SvaraRadera
  14. Nu tycker jag det mesta rockar hos dej, ja förutom det här med vårdgarantin då...*gapskratt*!! Det ska bli spännande att se hur det slutar. för övrigt håller jag med, Stones var ju betydligt häftigare när man växte upp, Beatles...tja lite slätstrukna för min del. Men din veranda/altan då...vilket paradis att sitta där, oavsett väder! Men sen sjön...det är där det här fula med avund kommer in...Är det något jag saknar här i paradiset är det just vatten, så stort så man kan ha en liten båt och ligga och guppa och titta på molnen. Jag kräver inte så mycket jobb som du märker...Vissa vårar är det en kort period som man kanske skulle kunna sjösätta här på gärdena runt omkring, men det blir liksom inte riktigt detsamma. Atmosfären, lukten av saltvattnet, bergen runt omkring...jag får inte ihop det riktigt.
    Ha nu en riktigt skön söndag, själv har jag gjort knäckig äppelpaj för kommande kaffegäster, allt för att hålla byxorna uppe...*gapskratt'!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  15. Stones här också...Och jag hade turen att stå i samma tullkö som dom när dom kom till Sverige 1973! Tror du jag kom mig för att be om autografer? Näe, jag stod där i kön (på väg hem fr London) och försökte se ointresserad och cool ut... Husse såg dom sen på konserten... innan vi kände varann,,,
    Det växer hos dig också, ser jag, (hihi)
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  16. Jag höll mer på Beatles, men lyssnade mycket på Rolling Stones också. Fantastiskt att de håller än.
    Vad mycket fina soppar. Håller med om att de är inte så angripna i år som de brukar vara. Läste att de var bäst som torkade (om man pratar förvaring), vilket jag inte prövat än.
    Mysig altan. Men mindre mysiga meddelande från sjukvården. Trist!

    SvaraRadera
  17. Beatles är ok, men Stones rockar. Altanen är underbar. Här är vildvinet redan rött. Det har varit en fantastisk sommar och så får vi en sån otrolig svampsäsong på slutet. Här frossas det också.
    Hoppas det löser sig med axeln inom snar framtid.
    Anette

    SvaraRadera
  18. Bra att det rockar både här och där, din altan är ju fantastiskt fin, och dina vildvin...
    jag har ju också en nu i en korg, men en gles ranglig sådan, hoppas den blir större till nästa år, men den är röd och vacker, får se om jag kan få till ngt foto :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  19. Hej igen, skulle bara skriva att Nissastigen ligger mellan Jönköping och Halmstad, den följer Nissan
    liksom, var av det namnet. Simlångsdalen ska också vara väldigt vackert men det var inte där vi körde.
    Alla landskap har något vackert att erbjuda.
    Sen fick jag se att jag missat de där fyra gulliga Golden- vovvarna, så kul att få se när de leker.
    God natt/ Eva

    SvaraRadera
  20. Vilka bilder!! Du gör det så fantastiskt bra. Och jag gillar Stones (och Beatles ;-) med!
    Tack rara för att du skriver så härligt. Nu har jag laddat upp med fler...och vi har inte ens kommit till San Francisco ;)

    Hoppas det ordnar sig med din axel och datumen!

    KRAM <3

    SvaraRadera
  21. Vi satt också och tittade på Stones, maken är stor fan av deras musik :)
    Det är så roligt att de fortfarande spelar, förundras över Jaggers energi på scenen.
    Vilka underbara bilder, vilken ljuvlig altan med all den härliga grönskan.
    Ha det gott.
    Annika

    SvaraRadera
  22. Stones, det är grejer det!!!! Härliga bilder och fina funderingar!

    SvaraRadera
  23. Fniss, tack för rolig kommentar. Och blonda
    är det många som är, men det råkade nog bli
    riktiga skönheter jag fotade.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  24. Måste nog säga att Beatles är bättre..men vilken tur att smaken är som baken, vad trist det hade varit annars ;-)

    "likar" dina bilder och text...ja förutom det där sista då...väntetider...usch!

    Kram/caja

    SvaraRadera
  25. Mja, då skulle jag hellre åka på Beatles. Vad roligt att du trodde (tror?) att de sjunger falskt, ha ha. Vad tråkigt med väntetiden ... Önskar dig lycka till med det i alla fall.

    Kram,
    Jenny

    SvaraRadera
  26. Ja det är mycket som rockar fett nu, både din blogg och allting! Så trist med väntetiden, hoppas det löser sig snart, så får det ju inte bara vara!
    Önskar dig en skön vecka, ta hand om dig!
    Kram, Titti

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta