I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 31 juli 2015

En magisk kväll i vår lilla stad.

1150731
Vår stad i går kväll……inåt land hängde riktigt illavarslande regntunga moln …….

 

2150731
………men utåt sjön, jaja, havet, då, där var himlen blå! Precis som den alltid är här i Lysekil! Där skojade jag till det, den har inte varit så blå den här sommaren, men igår var den det och det var varmt, över 20 grader på kvällen!

På bilden ser vi till vänster Havsfiskelaboratoriet och till höger Havets Hus.

 

3150731
Här ser vi Lysekils kyrktorn, en maffig kyrka helt byggd i granit som tronar högt över staden, jag skulle vilja kalla det en katedral.

Bilden är tagen från kallbadhuset inåt stan och vi ser även en av de finaste ställena i den här delen av staden, där de låga små husen till höger i bild, ligger. Skulle man gå in där och häva sig upp på tå och kika ut genom de minimala fönstren, då har man hela öppna havet framför sig.

Men det är de allmänna toaletterna, och man går inte in där om man inte är absolut tvungen, det kan jag lova (i ärlighetens namn, där finns duschrum för båtfolket också)…….Men nu ska jag inte gå in på stadsplanering och politik, men jag kan inte förstå hur man tänkt.

Hur som helst, vi ser även ett scenbygge! Och det var anledningen till att vi var där:
4150731
Yes, en Ulf Lundell i absolut högform.

 

5150731
Det var en magisk kväll.

Konserten började kl 20.00 sharp.

Då stod alla på scen och man tog de första ackorden och sen bara det fortsatte och fortsatte, månen kom upp (övre bild till vänster), Lundell var på ett helt strålande humör och musikerna var otroliga, dom gav allt. Och vi i publiken bara njöt och ville ha mer.

Det fick vi – vi fick 3 timmar helt fantastisk underhållning…….
6150731
Kvällen var mild som sammet och ackorden satt precis där dom skulle och sången också, så klart!

 

7150731
Till slut, efter några inropningar, stod scenen tom så när som på instrument och ljus och det var dags att vandra iväg genom stan och sen åka hem………

Underbart!

Agneta!

25 kommentarer:

  1. Så bra att Lundell var på gott humör. Vi pratade just om det igår, hur sur han alltid är när man möter honom. Kvällarna har en tendens att bli fina. Men kalla! Så 20 grader är ju strålande :)

    SvaraRadera
  2. Även jag har sett Lundell i Lysekil, men det var många, många år sedan. (Och i Strömstad och i Hunnebo.)

    SvaraRadera
  3. Hello Aggie!

    This looks like a beautiful place and such a lovely time! :)

    SvaraRadera
  4. Wow, utomhuskonsert! Det är något visst med det! Kommer mig att tänka på i fjor sommar, när vi var på utomhuskonsert med Tommy Körberg...underbar röst, tältstolar, grillad kyckling, vin... åååhhh...
    Ulf Lundell gillar jag också, den lite hesa rösten.
    Sånt lever man på länge!
    Ha det gott, hälsa O!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  5. Vacker stad Lysekil !!! Och vilken fantastisk konsert ni fick uppleva. Det är magiskt när mörkret sänker sig och alla ljus och scenstrålkastare blir effektfulla. Ja tillsammans med den maffiga musiken förstås. Det var likadant på Diggiloo i Borgholm förra veckan. Man blir fylld på något sätt.
    Kan det bli en badhelg tro ?? Vi har sett solglimtar här.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Det låter verkligen som en trevlig kväll. Jag har för mig att han spelade på Gåsemora på Fårö för ett tag sedan.
    Ha en skön helg!
    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  7. Härligt när det blir magiskt! Och så bra att han var bra, Uffe, han har ju fått däng både här och där och då vet man ju inte om humöret är på topp. Och att vädret passade på att vara fint också!! Nu hoppas vi att det blir den skönaste augusti ever och att det sen fortsätter hela hösten.

    Ha en fortsatt fin helg.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  8. Åhh vad härligt. Ulf Lundell. Det är en av mina favoriter. Den allra första romanen jag läste var av honom, Jack. Kraaaam Pia

    SvaraRadera
  9. Vilken underbar kväll, sådana lever man länge på.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  10. Härligt med konsert ute tänk att vädret var på er sida ,kram Nette

    SvaraRadera
  11. Vilken härlig kväll i fina Lysekil! Jag kan tro att det var stämning med både fullmåne och Lundell!
    Skönt med en regnfri kväll också kan jag tro! Härligt med blå himmel! *suck*!
    Nåja, vi har haft lite sol idag här, så jag klagar absolut inte! :)
    Önskar er en fin helg!
    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  12. Den där konserten hade tydligen prickat in rätt sommarkväll. 20 gr det har vi väl knappt haft en enda kväll på hela sommaren.
    Känner igen dina bilder från Lysekil, vi var där på semester när barnen var små. Har en moster som hade sommarstuga där i närheten så vi tältade på deras berg!!! Minns att det var svårt att få ner tältpinnarna.
    (Nu finns det 2 mail till dig i inkorgen)
    Kram!

    SvaraRadera
  13. Den kvällen kommer Ni inte att glömma i förstas taget. Härligt

    SvaraRadera
  14. Go kväll!
    Vilken underbar kväll ni hade!! Gillar några av Lundells låtar..men tror inte att jag hade gått och tittat på honom! Jo..kanske för stämningen runtomkring!!
    Det där med vädret inåt landet...stämde verkligen!! Det vräkte ner regn och åskade..som jag vet inte vad!!
    Men nu ikv..skiner solen och inte en vindpust..ens! Konstigt väder det är!!
    Ha nu en fortsatt skön kväll!! Kraaaam och hälsa!!

    SvaraRadera
  15. Ohh vad härligt att få en sån kväll i alla fall på sommaren eller vad det nu är vi har. Längtar som bara den efter härliga utekvällar nu Kolonin är till för det trodde jag.
    Ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
  16. Vilka bilder som förmedlar en fin kväll. Vilken tur med vädret. / Britt

    SvaraRadera
  17. Det är länge sen jag hörde honom, det måste ju ha varit toppen för Er som gillar honom.
    Jag har aldrig varit så förtjust i honom, så är det ju i livet man kan inte älska alla.
    Huvudsaken var ju att Ni fick en fin konsert..

    SvaraRadera
  18. Härligt med utomhuskonsert och otroligt att det inte regnade...Är lite kluven angående Herr Lundell...Fin musik men känns lite knepig. Är kanske förståeligt när alla tycker något om en´
    Nu hoppas vi på augustisol!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  19. Vilken underbar kväll!
    Vad kul att Lundell är still going strong!
    Kul att få se Lysekilsbilder.
    Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  20. Jag var ju inte där med det måste varit en alldeles fantastisk kväll. En sån där som man bär med sig genom livet och kan plocka fram då och då.
    Ha en fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  21. Så vacker stad, Lysekil.
    Ha en toppen dag!
    Hanna

    SvaraRadera
  22. En vakker by du bor i. Skjønner godt at du hadde en magisk konsertopplevelser.

    SvaraRadera
  23. Så kul för er med en magisk kväll, ja då passar man verkligen på att njuta, när man gillar Ulf Lundell.
    Tyvärr är inte jag det, men som tur har vi alla våra idoler, jag vet knappt vilka han gjort mer än 'öppna landskap' ? ! Dåligt va ? !
    Jisses vilket scenbygge, hela stan hörde väl honom antar jag.
    Lysekil gillar jag också, en vacker stad, synd att man inte bor närmare.

    Må så gott/ Eva

    SvaraRadera
  24. Vad roligt du haft. Ulf Lundell är ju så himla bra också.

    ☆ Ha en bra dag! ☆

    SvaraRadera
  25. Det låter som en riktig höjdar kväll!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta