I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

onsdag 17 september 2014

Strålande dagar! TILLÄGG fredag em: jag har raderat alla rara och hjälpsamma kommentarer av MISSTAG!!!!!

1140917
Vägen nerför berget och ut till stora världen……..eller kanske bara till brevlådan!


3140917
På vägen ner måsta man prata lite med fåren och kanske ge dom lite goda löv att äta. Allra helst asplöv, då kommer dom pinnande fort som blixten.


5140917
Oftast tar jag en sväng in i nån skog på vägen och jag har aldrig sett så många olika svampar som i år, tror jag.

Men dom får stå kvar! Jag kan bara några få av dom vanligaste sorterna.  

Vågar inte ens leka med tanken på att äta dom där violetta små sakerna……

 

7140917
Hemmavid ser man att hösten är på väg, vildvinet glöder, dom amerikanska blåbären har löv som ser ut som läder, bukettapelbär (vilket namn!) och längst ner till höger en klockbuske med knallröda grenar.

 

9140917
Och titta på dom här, mina hemmagjorda penséer!

Dom måste få sätta frö, hoppas det går att ordna, så att jag får fler fröer för nästa år!

 

11140917
Igår var det en bra dag där nere vid brevlådan, tre avier, tre paket att hämta! Stor lycka!

Lök – narciss ‘Thalia’- min favorit, narciss ‘Cha Cha’ - aprikosfärgad i mitten tror jag att den ska vara, balkansippor, pingstlilja, och så äntligen kom jag ihåg att köpa lite Allium, det blev sphaerocephalon (!!!).  Och en gul hundtandslilja, så klart!

Och så trycket av bloggen i bokform. Jag låter trycka upp den varje halvår. Hos SharedBook/Blog2print. 

Och så bokpaketet! Yes!!!

Sen att jag tydligen fått en liten nervryckning när jag skulle beställa, så att jag fick två av en titel, det är sånt man får ta!

Himla kul med paket!

 

13140917
Sen var det det här med Skräppost, vad gör man åt det?

Jag råkade hitta en ny sida “här bakom” bloggen och där var det miljoners konstiga kommentarer. Jag raderade och raderade och raderade…….

Ska jag behöva ha Ordverifiering? Hjälper det?

Jag har sett att det är många fler som har det nu, men inte med ord utan med siffror. Var får man i så fall siffrorna ifrån?

Jag tar väldigt gärna emot tips och tackar på förhand!

Agneta!

5 kommentarer:

  1. Det är ett elände det där med alla spammail, men när man har WordPress finns det ett plugin som rensar bort dem. Då slipper man det där med ordverifiering.
    Kram Ingrid
    PS Nu går det inte att lägga in namn/url DS


    SvaraRadera
  2. Hej min vän, nu har jag fått läsa bakåt ett slag, hur kunde det bli såhär?
    Angående skräppost, jag använder ju wordpress och där finns ett filter för spam. Men, från början gick jag igenom kommentarerna där innan jag makulerade dem för ibland kunde det slinka med en "riktig" kommentar. Men si, på sistone har det blivit rent ogörligt, jag kan ha 400 spam...OM DAGEN! Så numera klickar jag en gång och vips är alla spam- o eventuella ickespam borta för vinden! Jag hatar bloggar där man ska verifiera olika texter, hälften av gångerna ser jag inte vad det står och då får jag hålla på en bra stund och det räcker inte tålamodet till. Då är det bättre med sifferverifikation, typ vad är 4+6 för då får man öva lite på matte också "ler". Berätta gärna mer om bloggen i bokform, är det med alla dina fina foton, exakt som i datorn, och vad kostar det? Låter lite kul... Nä nu blir det en roman, kram på sig, hoppas axeln mår bättre!

    SvaraRadera
  3. Ja denna eländiga skräppost. Vad kan man göra? Säkert 100 varje dag. Kul att trycka bloggen som en bok. Min bok skulle ju bli ganska tunn, kanske mer som ett reklamblad i år. Bloggandet har kommit av sig .

    Ha en fin helg

    Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Kan förstår att du är 'lite' arg nu, eller ?! En olycka händer så lätt.
    Konstigt nog har jag inte fått skräp-post (ännu) men man vet aldrig . . . .
    Önskar dig en trevlig helg, kram/ Eva

    SvaraRadera
  5. Ja du, kommentarerna vill man ju ha kvar... men minns du när jag raderade HELA min första blogg Vårt lilla röda hus? Det var en riktig katastrof det!

    Njut nu av en fin hösthelg!
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta