I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 5 januari 2013

Änglarna dansar.

1130105
Idag kom dom dansandes – änglarna. Eller har jag fått det om bakfoten, dom kanske bara dansar på sensommaren……

 

3130105
Nej…….visst är det änglar som dansar i dalen, det ser man ju, eller hur…..

 

5130105

 

6130105
Dom smög sig fram så fint i svängen bortanför brevlådorna.

 

9130105
Och dom blev fler och fler och större och större när dom drog sig ner mot fjorden……

Agneta!

43 kommentarer:

  1. Klart att det är änglar!
    Idag har jag varit ganska slö än så länge. Men du skall se att jag kommer i gång snart.
    När det gäller röjandet är det motivation som behövs! =0) Ett mål att kämpa mot. Och det känner jag att jag har. Ett enklare sy-/pysslaliv! Det du, det är något att kämpa lite extra för! Nu känner jag att det iallafall börjar komma inom räckhåll och då ökar motivationen. I morgon blir det ett besök på Ikea.
    Ha en skön kväll!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jo att änglarna dansar brukar jag också säga. Men har ni ingen snö?
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Så vackert! På Öland, där jag kommer ifrån, säger man att det är älvorna som dansar. Roligt att det är olika i olika delar av landet. En fortsatt skön helg önskar jag dig! Kram Hanna ...nu inloggad på rätt ställe (därav den borttagna kommentaren ovan! ;)

    SvaraRadera
  5. Har nog varken hört det ena eller det andra!

    SvaraRadera
  6. Ja, ser dem klart o tydligt c",)
    Underbart ,ed ängøar som visar sig nu o då!

    Klem Anna

    SvaraRadera
  7. Änglalikt är det i varje fall ,trevlig trettondagsafton ,Nette

    SvaraRadera
  8. Vackert!!! Lät bättre med änglar, annars är jag uppväxt med "mossa-kärringa eldar". Här i Närke är det bergatrollen som kolar.....
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  9. Så vackert och ingen snö och is verkar ni ju ha!
    Ja, vilken långdans de gör! För mej är de älvor som dansar! Ja, man tänker mera på sommarnätter i skymningen. Men som det är nu, så är det ju ingen ordning alls på väder och årstider så....!

    Ha en fin afton!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  10. Hos oss dansar älvorna! Fast hos er kanske det är änglar? Hursomhelst så dansar dom mycket vackert!

    Ha en fin trettonhelg!
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  11. Jo dom dansar... här märks bara att allt ser lite softat ut... Vi tog en värsta prommisen idag ut på Islandsberg. Orkade inte gå allra längst ut till fyren, för vi hade alldeles för mycket kläder på oss, och ingen fika el dryck. Så jag sa att vi planerar bättre nästa gång...
    Men vilket underbart ställe detta är! Sån tur vi har...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  12. Klart att älvorna dansar också på vintern, dom firade väl trettondagsafton kan jag tänka.

    Härliga dimmiga foton, här uppe har det varit kallt inte under -15 på hela dagen...
    burrrr...
    vi har suttit inne å darrat.
    Jag har städat bort julen och Rantafar har tvsportat.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  13. Det blev väldigt många Älvor som dansade på "vår äng" idag.
    De är lika fina som änglar och de dansar oxå på vinter.
    Vi har inte heller någon snö kvar, men det blir mer innan våren kommer
    det är jag 100 säker på.

    Trevlig trettondags-helg.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  14. Hej där i dimman....
    Ja, säkert så var det fantasin som spelade våra förfäder ett spratt men så kul egentligen att fantisera kring naturens under!
    Carin

    SvaraRadera
  15. Några av de vackraste naturupplevelser jag haft både som barn och vuxen det är när Älvorna dansar. Tack för att jag fick det fotograferat!

    SvaraRadera
  16. Underbara vackra älvor. Idag fick vi så vackert väder att vårkänslorna kom bubblande.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  17. vackra bilder.
    Änglar låter fint, jag har alltid fått höra att det är trollen som kokar gröt.
    kram
    Hanna

    SvaraRadera
  18. Härlig känsla när dimslöjorna ligger över ängarna.

    SvaraRadera
  19. Jättefina bilder, men är det inte Älvorna som dansar.. Jag tycker bestämt att jag ser Älvor..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  20. Klart att det är änglar...eller älvor som lilla dottern sa när hon var liten...vackert är det iallafall. Ha det gott!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  21. Älvdans, visst är det älvor som dansar! Och dom dansar väl vid alla årstider?
    Och så vägen - undras om det är er väg, som går in till vänster precis före brevlådorna?
    Storkramen, M/N

    SvaraRadera
  22. Så sagolikt vackert!! Jag ser dem dansa, det är kanske både änglar och älvor.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  23. Jag är ju också närking precis som Lena, men vi brukar säga att älvorna dansar (inga troll här inte). Kul att det är olika talesätt i olika landsändar! Kanske något för Språket i P1...?

    Ha en fortsatt fin trettonhelg!
    Elisabet

    SvaraRadera
  24. Så trollska bilder! Hos oss är det älvorna som dansar.
    Kram och fortsatt trevlig helg!

    SvaraRadera
  25. Hejsan

    Det är fint när "änglarna" dansar, fast för mig är det andra saker som dansar än änglar ibland...haha...horn och högaffel mannen typ...hahahaha

    SvaraRadera
  26. Klart det är änglar! Vackert!
    Önskar dig en god fortsättning...
    Kram,
    Titti

    SvaraRadera
  27. Det är klart det är änglar som du så fint fångat på bilder. Magiska ögonblick.

    SvaraRadera
  28. Ja visst är det änglar, tydligen var det samling nere vid fjorden. Så vackra bilder!
    Och konstigt nog är jag på väg att hämta en ängel idag, en gammal ljusängel som stått i en skylt hela julen. Ingen hade frågat om den var till salu men det var den, efter trettondagen.

    Ha en fin söndag!
    Kramar
    Cia

    SvaraRadera
  29. Jo visst ser jag änglarna!
    Underbara dimfoton!
    Kram!

    SvaraRadera
  30. Klart det är änglar...eller rånne...råne som de äldre säger här. Väsen...lite mystik över, ska man inte utmana i onödan...betrakta och njuta av däremot!! Precis som jag gjort nu av dina bilder!!
    Ha en skön söndag vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  31. Klart att det är änglarna som dansar!!
    Dom dansar visst även idag...precis utanför mitt fönster!
    Önskar dej en fortsatt mysig dag!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  32. Det var ett riktigt änglaparty hos dej !!! Och jag tror att de ställt sina tofflor inne i mitt hus !!! Jag var tvungen att flytta undan dem igår innan gästerna kom.!!!!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  33. Så himlans vackert! Vi kallade det alltid för att älvorna dansade när vi var små!

    Ha en fin trettondage!

    SvaraRadera
  34. Visst är det änglar och du får ha en god fortsättning på det nya året.

    Kram

    SvaraRadera
  35. WOW... Man nästan ser dom där borta i diset... Underbara bilder. Jag var ute i går men det var alldeles för kallt för att ens tänka på att ta av sig vantarna och ta bilder. Att bara få komma ut och andas är ju så underbart... Ha nu en fortsatt trevlig helg!
    KRAM

    SvaraRadera
  36. Jo såna långdanser drar blickarna till sig och är vanligen vackert att ta foto på. Hinner ni alls få någon snö innan våren nalkas där? Här har vi ju den värsta tiden av vintern kvar.

    SvaraRadera
  37. Så underbart att du har änglarna så nära och så synliga, jag känner mer av dem som en känsla och det är inte dumt det heller.

    Kramar och ha det gott, Birgitta

    SvaraRadera
  38. Härligt vackra bilder på änglarna som dansar ,de dansar året om det är jag säker på
    Ha en bra början på veckan

    SvaraRadera
  39. Det är ju bara så vackert med dimman och när man kan se älvorna som dansar så vackert och trolskt där i dimman......
    För se, vi säger älvor, vi, här i Närke!
    Nu ska jag snart in i dimman...dags att sova.....nattinatti
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  40. Härligt med dansande änglar!
    Ha en skön vecka!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  41. Så himla fint med dansade änglar, så fint! Fast.. jag brukar nog säga älvor :)

    Tack för grattiset till vår förlovning :)
    Kraam

    SvaraRadera
  42. Härligt! I Danmark där jag kommer ifrån säger man att " Mosekonen brygger" vilket betyder att mosskvinnan brygger. Kärt barn har många namn som man säger. Vackert är det i alla fall när dimslöjorna kommer smygande.Kram från Susanne

    SvaraRadera
  43. Om det är änglar som dansar, så har nog Tysklands alla änglar samlats här, för de dansar överallt!!! Är rätt trött på dimman nu - skicka sol!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta