I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 9 juni 2012

Högt uppe på berget…….

DSCN2133
Kyrkbyn som hör till trakten där jag bor. Mellanstora vägen går längs med allén vid kyrkogården och den stora vägen där man ser bilar, det är stora vägen till Lysekil. Och i kyrkan som man knappt ser för alla träd döptes jag och omgivningen och jag gifte oss där en måndag för väldigt, väldigt många (oj, så många om man tänker efter……) år sedan…….

0001
Om man går (OBS! går) upp på klätterberget så ser man hela bygden.

 

gf 015
På vägen tillbaka och hem passerar man den lilla fiskesjön och där plockade jag en liten bukett igår. Humleblomster hör tillfavoriterna, så oansenlig men så fin!

Vi har regn och det är välkommet för det har faktiskt inte regnat så mycket det sista, det har mest bara varit kallt och blåsigt. Fast nu behöver det ju kanske inte hålla på att regna så länge till, nu räcker det nog!

Agneta!

28 kommentarer:

  1. Hej kära vän.. Vilka bilder du bjuder på idag, vilket berg! Man tappar nästan andan... Jag vill så gärna åka till dig men just nu är jag i en pengakris... Jag hoppas att det ska vända snart så jag kan göra lite roliga saker och åka till dig! Jag får helt enkelt hålla tummarna för att det blir en vinst på lotto ;-)))

    SvaraRadera
  2. Vilken häftig blombukett!
    Och vilken häftig klippa, då får man inte ha höjdskräck;)

    Ha det skönt kram Marie

    SvaraRadera
  3. Härliga vyer du passerat och blomster buketten blev orginel och väldigt vacker samtidigt=)

    Ha en fin lördag trots regnet/
    Kramisar Lussan

    SvaraRadera
  4. Vackra vyer överallt där ni bor! Här har vi just firat 30-årig bröllopsdag... Förstår inte hur det går ihop, för jag är ju bara typ 40. ;-)

    Vackra buketter, både födelsedagsbuketten och den något udda buketten från fiskesjön!

    Här har vi båge med nät över jordgubbslandet, eftersom rådjuren annars äter upp våra jordgubbsplantor.

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  5. Vad härligt det skulle vara att få klättra upp där och bara njuta av utsikten :)
    Kramen på dig♥

    SvaraRadera
  6. Du bor verkligen i en av Sveriges vackraste trakter. Man får lust att åka dit :o))
    Den där utsikten är man då inte van vid här där jag bor inte.
    Ha en fin fortsättning på helgen!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. Du gör verkligen fin reklam för din hembygd - ja hela Bohus län för den delen!
    Du! Den klippan hade jag inte ens GÅTT ut på! Är så höjdrädd så det hade varit omöjligt, haha.
    Vilken fin bukett du plockat. Humleblomster är verkligen sommar.
    Ha en fortsatt bra lördag.
    Kram Elzie

    SvaraRadera
  8. Vilka vyer! Helt underbart!
    Vilken fin bukett, ängsblommor är guld värt.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  9. Snacka om högt uppe på bergen...wow Agneta sååå vackert!
    Den där buketten skulle jag INTE tacka nej til....läcker!
    Må gott och var rädd om dig!
    kram och vink från mig.

    SvaraRadera
  10. Wow vilken utsikt!!! Underbara bllder. Kram

    SvaraRadera
  11. Vackert!! Sen är jag glad att du tog bilder från klätterberget, eftersom jag aldrig skulle komma dit i alla fall...Så var det även på vår lilla semester nu på Gotland, alla höga raukar med vacker utsikt, det fick mannen i huset berätta om...jag stod vackert kvar nere på marken och kunde knappt ens titta opp...mycket man går miste om!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Du kan verkligen konsten..att visa delar av vårt vackra Bohuslän!!
    Ha en fortsatt skön kväll!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  13. Lite hit-och-dit-väder är det allt här också! Åskskurar och sånt...inte kul i längden!

    Men åååååh, vilken fantastisk utsikt du visar! Det känns ju som om du sitter uppe på världens tak och tittar ut! Kanske känner du så också...? Vilket otroligt klätterberg! Där ska man nog vara bra i flåset om man ska orka!:)

    Ljuvliga humleblomster! Det enkla är oftast vackrast.

    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  14. Det finns tydligen hur många vackra ställen som helst i era trakter!
    Jag noterade att du skrev GÅR och inte klättrar upp för berget, men det såg HÖGT ut....
    Er kondition måtte vara väldigt bra, om ni är vana vid sådana promenader!

    Lustigt sammanträffande (igen!) att du är döpt och har gift dig i samma kyrka! Likadant för mig (fast i en annan kyrka...)!

    Fint väder här idag också - vi skulle behöva litet av ert regn!
    Ha det så gott, kramar från mig, M/N

    SvaraRadera
  15. Verkligen vacker och imponerande utsikt från ett underbart fint berg.
    Härligt att få följa med dig genom dina foton till denna vidunderliga utsikt, när man, som jag inte kan klättra så högt upp i bergen numera.
    Saknar det.
    Vilken tur att det går och förmedla och föreviga på bild.
    Kramkram

    SvaraRadera
  16. Vilket ståtligt och vackert berg! Ja och utsikten med....älskar berg!
    Ha en skön söndag
    Kram, Ann-Mari

    SvaraRadera
  17. Hälsa omgivningen och gratta i efterskott. Synd att du missade cocktailpartyt ;) Kanske jordiga naglar/händer/armarnas fel... Kram

    SvaraRadera
  18. Det var en riktig kalasdag du hade igår. Du har så fina promenad vägar hos dig. Underbara bilder.

    Ha en skön avsluting på helgen

    Kram Karin

    SvaraRadera
  19. Vilken utsikt!
    Har alltid gillat humleblommor! De är så himla söta och rara.
    Kram!

    SvaraRadera
  20. Det var en hisnande utsikt, ett högt berg. Och väldigt brant, gissar att du har bättre ställen för och ta dig upp på. Jättefina bilder!
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  21. Vilka fantastiska bilder, vilken utsikt, så vackert!
    Vilken fin bukett, har aldrig sett såna blommor.
    Här har vi faktiskt jätte fint väder idag och varmt och skönt så vi är så glada.
    Nu ska vi iväg och handla blommor.
    Ha en underbar söndag!

    SvaraRadera
  22. Vilket vackert berg du har där du bor..älskar höjder så länge jag inte måste gå ut på kanten.....Ha en go vecka!7Torprosen/Susanne

    SvaraRadera
  23. Såååå vackra bilder och utsikten, gah... Jättefin bukett också, originellt!!! Det är så fint med blombuketter som man hittar efter dikeskanten!! Jättefin miljö kring dig!

    STöööööööööööööööörsta kraaaaaaaamen aka

    SvaraRadera
  24. Hej vännen! Vilket häftigt berg, förstår att det heter klätterberget! Fina bilder som alltid hos dig! Ha en fin kväll! Kram Iréne

    SvaraRadera
  25. Vilken sagolik utsikt. Jag håller med, nu räcker det med regn och humleblomster är fina.

    SvaraRadera
  26. Åååh vilka fina foton, man blir så glad när man ser dom :)

    SvaraRadera
  27. Det är vackert hos dig också - fast det saknas klippiga berg och djupa fjordar.... :-)

    SvaraRadera
  28. Är det berget jag ser från vägen när jag kommer? Det mäktiga berget....

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta