I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

fredag 30 januari 2015

Snäckskalsdalens väderblogg……..

1150131
Snö idag. Mitt köksfönsterberg gör sig i snö.

 

2150131
Flingor.

 

3150131
Isen ligger kvar på lilla fiskesjön och nu ligger det snö på isen, riktigt vinteraktigt.

 

5150131
Ibland får man för sig att vara lite konstnärlig när man ska fotografera……jaja, man kan väl tycka både det ena och det andra om den saken…..

 

6150131
Uppe på berget såg det ut som om någon klickat ut marängsmet över det hela.

 

7150131
En liten traktor med en pappa och en fullkomligt överlycklig liten flicka passerade, det såg nästan lite gammaldags ut.

 

9150131
Vintrigt. Himlen där borta, kall, den är kall, den där rosaaprikosaktiga färgen som är vinterkall.

 

11150131
Hemma igen och där har snön lagt sig som ett litet skyddande täcke över körsbärskornellens blivande blommor!

Ja, och med detta sagt, kan man väl konstatera, att denna blogg blivit en evig tirad om väder……

Agneta!

36 kommentarer:

  1. Det är roligt att se dina fina väderbilder. Ha en fin helg
    Kram
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  2. Det är roligt att se dina fina väderbilder. Ha en fin helg
    Kram
    Marita i Heestrand

    SvaraRadera
  3. Ganska vanligt att många bloggar blir väderbloggar denna årstid med växlande väder hela tiden!
    Så beroende man är av vädret - i alla fall så är jag det.

    Du tar verkligen helt underbara bilder, det är ju nästan så att man gillar vintern, trots att inte solen skiner ett dugg!
    Vackert, vackert är det!
    Önskar dej en fin och skön vinterhelg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  4. Finns ju inte så mycket annat just nu, men visst blir det fina bilder. Härligt att snön döljer allt det gråa. Jag önskar dig en trevlig helg.

    SvaraRadera
  5. Vad annat kan man prata så mycket om, som vädret?

    SvaraRadera
  6. Härliga vinterbilder!
    Men vi har ju så mycket väder i vårt land, så mycket olika
    väder, så det blir lätt så, tycker du har alldeles lagom med väder :)

    (Min blogg har nästan blivit att bara handla om fåglar ur alla vinklar och vrår ;))

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Nu tror jag, att det bara är här, längst ner i sydväst, som vi fortfarande har barmark.
    Här är lika grått fortfarande, nu har vi inte haft sol sedan i söndags...
    Jag skulle faktiskt hellre ha lit snö än detta - vad, var det jag som sa det?
    Det ser ju så vackert ut på dina bilder! Och en traktor på er fina väg - jag skulle också vara överlycklig om jag åkte där...
    Ha det gott, hälsa, vi hörs!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  8. Jättefina foto av vår fina natur. Gillar speciellt bilden med bryggan. Trevlig Helg!

    SvaraRadera
  9. Du kan ju nog medge att väder är ett av dom största intressena i livet ,vackert hos dig .Här har det varit mörkt o kulet idag +1 grad ,trevlig vinterhelg ,Nette

    SvaraRadera
  10. Tycker ju alltid att det är så vackert hos dig oberoende av årstid! ♥︎

    SvaraRadera
  11. alles ziet er ineens heel anders uit, alsof iedereen ineens geen haast meer heeft.

    SvaraRadera
  12. Oh my Aggie, beautiful pics once again!

    SvaraRadera
  13. Vackert det är hos dig, som alltid. Jag gillar dina väderprognoser.
    Men jag tror allt vi har mer snö här, det värkte ner i natt.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Tack för väderleksrapporten :) Tänk så fort vädret kan skifta, vi har också fått ett riktigt fint vinterlandskap ute. Och det snöar fortfarande för fullt, så vackert. I morgon får jag ut och fota. Om jag hinner!!!

    SvaraRadera
  15. Det finns väl knappt nåt annat att prata om just nu. De flesta har tappat lusten för det mesta låter det som. Det kan lika bra bli vår tycker jag så har vi nåt att sätta händerna i
    Ha en fin lördag, hoppas ni inte snöar inne
    Kram Meta

    SvaraRadera
  16. Det är så vackert med snöiga landskap. Jag önskar att vi fick ha lite snö här men det är barmark och lera så långt ögat räcker.

    SvaraRadera
  17. ... och idag har ni säkert fått ännu mer snö?

    Snökramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  18. Underbara bilder... gillar dina väderinlägg! Misstänker att snödjupet ökat sedan igår... :) Här snöar det sedan igår kväll... inte mycket, men ändå... tycker nog det räcker med det vi har :)
    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  19. Helt fantastiska fina konstnärliga bilder. Marängsmeten var fint uttryckt. / Britt

    SvaraRadera
  20. Det var värst så vackert. Med traktorn också. Vi får se hur det blir här. Inte mycket till snö än men det håller på så att.
    Trevlig lördag!

    SvaraRadera
  21. Ha ha, ja och jag bara tjatar om grådis och deppiga regnskurar. Att man aldrig är nöjd....:-) Tur att våren snart kommer:-) Men du har verkligen fångat vintern när den är som vackrast. Vi har ingen snö...bara grått, grått, grått...
    Trevlig helg!
    Kram Milla

    SvaraRadera
  22. Dom i traktorn skulle ha kunna varit jag och min
    pappa för en maaaassa år sen, fin bild. Alla bilder
    är fina, och väder känns alltid aktuellt. Fint inlägg.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  23. Vad vackert med snön! Här har vi fått massor... Skottar, skottar, skottar.....
    Vädret, ja, som vi har det nu så är det ju ett nytt väder varje dag!
    Ha en skön helg!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  24. Klart det måste bli väderbilder, när vi nu äntiligen fått lite väder. Ditt berg klär bra i marängsnö, så vackert.

    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera
  25. Jamen så är det och visst är det kul att höra hur vädret är på andra håll i vårt avlånga land! Häääärliga bilder som vanligt, det är verkligen en sann fröjd att kika in till dig!
    Ha en skön helg,
    Titti

    SvaraRadera
  26. Det är mycket väder nu.
    Mer hos mig än hos dig faktiskt.
    Inte så konstigt kanske.....
    Men ditt väder är betydligt människovänligare!

    SvaraRadera
  27. Så stämningsfulla foton på vackert vinterlandskap! Och vilken vacker vy du har ifrån köksfönstret. Här hos mig har de snöat rejält idag, hoppas på uppehåll i morgon så att det går att åka långfärdsskridskor :)

    Många kramar aka

    SvaraRadera
  28. Vilken härlig utsikt från ditt köksfönster. Det där med att någon klickat ut marängsmet visar på härlig fantasi :-)
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  29. Ja men nog är det väl för härligt nu när det ÄNTLIGEN har kommit lite snö!!! Är så glad och nöjd, ja nästan lite lycklig ;)

    SvaraRadera
  30. Olá amiga, vim desejar-lhe um abençoado início de mês.
    Fantásticas imagens...amei cada floco de neve!!! Aqui em meu país estamos em pleno verão.
    Doce abraço Marie.

    SvaraRadera
  31. Klart det blir mycket väder nu när det är som det är och faktiskt påverkar våra liv en hel del. Man får försöka njuta av de olika dagarna trots ibland snöstorm och driv is.
    Kram

    SvaraRadera
  32. Idag är det faktiskt bättre här hos mig. Snön knarrar under kängorna och den är vit och fin. Några dagar med det här vädret kan jag stå ut med..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  33. Det är ju precis som Du säger, att med lite fantasi kan man hitta både det ena och andra.
    Jag hänger med på det, för absolut var det en Hjort och en Ren som trasslat sina fina horn i varandra.
    Kl 10.30 i dag kom solen fram. Tänk vad man bliver glad för detta ljus.
    Hoppas allt är bra med Dig önskar den gamla gäddan från Östergötland

    SvaraRadera
  34. Det blir mycket om vädret nu, finns inte så mycket annat att skriva om. Men det är ju omväxlande!
    Ditt köksfönsterberg gör sig i snö men också i solnedgång har jag för mig.

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  35. Så fina bilder, äntligen har vi snö och kyla även här hos mig :)
    Kram
    Annika

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta