I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 18 oktober 2014

Konster.

IMG_2702 IMG_2686
Jag snubblade över Sharon Nowlans konst.

En kanadensiska som bor på Kanadas östkust, samlar stenar och glasbitar på stränderna, starka vindar gör att dom slipas väldigt fint, och sen gör hon konst av dessa!

IMG_2695 IMG_2692

 

IMG_2697  IMG_2698  IMG_2704

 

IMG_2696  IMG_2699  IMG_2709

 

IMG_2702  IMG_2703

 

IMG_2700  IMG_2707

Många bilder, och alla har jag lånat på nätet, och visst är det läckra saker hon gör!

 

hqdefault  Sharon Nowlan
Här ser vi henne, glad, söt och pigg och in action!

 

IMG_2726  IMG_2725
Men även på hemmaplan har det skett “konst”.

Omgivningen har, alldeles på eget bevåg, varit till en affär som han tidigare varit medsläpad till, ja, inte mer än 2 gånger under hela sitt liv med mig, kanske bara 1 gång förresten, och då under starka protester.

Och han handlade!

Jag förstår ingenting.

Och han tillkännagav att det var riktigt trevligt, vilket gör att jag förstår ännu mindre.

Detta eftersom han kunde välja att hastigt titta på sådär 5% av utbudet, så där lite fort, och inte behöva gå igenom 90% av varorna och undersöka samtliga av dessa. Om det är mig han menar, så har han uppfattat det hela fel, för jag är inte alls sån………?&%4¤5’’’’****=0

Han köpte t o m en leksak till Leia, en “Gosig Golden” som hon tyckte var fin, först gosade hon med den och sen dödade hon den……

 

IMG_2732  IMG_2731
Själv har jag under lång och trägen övning (ähum…..) försökt lära Leia konsten att hoppa upp på köksbänken och sen ta en bit falukorv (det bästa hunden vet….) därifrån.

Och nu har jag lyckats med detta konststycke!

Det var jättesvårt……

Inte.

 

0000000001
Slutligen det nästan konstigt myckna regnet. Det märktes inte så mycket här uppe på berget, jo, att det regnade märkte vi ju, men det rann fort nerför där skolan fick stänga, broarna var översvämmade osv.

Nu har det sjunkit undan, men det regnar fortfarande.

En sommargäst vid en stuga vi går förbi har inte lagt sin eka så där överdrivet smart……..dom kommer inte förrän till våren, det gör dom aldrig, så om det blir frost och fryser så är det inte bra.

Därför har omgivningen lagt dit en slang så att vattnet suger sig ut, han tyckte väl synd om dom!

Nu, ut i regnet igen!

Trevlig helg!

Agneta!

31 kommentarer:

  1. Jättefina och roliga kanadensiska konstverk!!! Roligt att se, tack för att du visade dem :-)
    Ha det gott. /Ingela

    SvaraRadera
  2. Vilka vackra konstverk. Enkla men effektfulla. Snyggt!

    Tänk att alla klagar över det svenska möbelhuset men ändå är parkeringsplatsen alltid välfylld ;) Alltfler män medger motvilligt att det är ok att köra dit. Om inte annat kan de ta en kopp kaffe medan frugan själv fyller vagnen.
    Ha en trevlig helg!
    kram Elle

    SvaraRadera
  3. Vilken underbar konst! Det gillade jag verkligen! Alltihop, särskilt kanske båten med två roddare! Så skickligt, att få det att se så riktigt ut!
    Jaså, Omgivningen gillar inte stora varuhus? Här är det precis tvärtom, jag gillar inte att gå i affärer över huvud taget, så det är mest maken, som handlar... Själv tar jag kvickt det jag sla ha och rusar ut!
    Ha det gott, kramis, Monica

    SvaraRadera
  4. Vilka härliga konststycken den tjejen gör!

    Oj, så det har regnat hos er, inte särskilt smart att ha båten i det läget!!! Tur att det finns en "omgivning" som ser till det.

    Tänk, vad en falukorv kan göra! Jag kan tro att det var ett populärt påhitt! :)
    Här råder långsamhetens lov idag, efter gårdagens middag med torpgrannarna! Jättetrevligt, men trevligheterna sätter sina spår! :)

    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram
    Lisa

    SvaraRadera
  5. Hahaha...ja jag förlåter dej, mer än gärna!! Angående din kommentar hos mej...ska bli spännande och se om alla beundrare försvinner nu...
    Men du, den där konstnären gillar jag!! Skarpt. Och...kanske inte så svårt att ta efter, i enklare former givetvis. Perfekt för mej som kan driva omkring i timmar på Gotlands stränder, och ja jag ska väl inte släpa hem raukar, utan mer små finslipade stenar. Jösses vilken inspiration jag fick nu!
    Tänk våra män, vad de kan överraska fortfarande, fast man tror att man känner dom utan och innan?! Nu har jag svårt att se mannen här i huset spendera mer än nödvändig tid på detta varuhus( ser kassen...), däremot Ullared...Det är för mej fortfarande en gåta, hur han tycker det kan vara ett nöje. Nu är det länge sen vi var där, men...eller ja jag vet vad han gjorde, han tittade på folk, gjorde nästan narr av en del...
    Omtänksamt att "rädda" den lilla plastbåten. Annars kanske de kunde ha guldfiskar i den nästa sommar...??
    Hoppas ni slipper mer regn, här är det enbart grått och fuktigt...
    Kram kram

    SvaraRadera
  6. Go kväll!!
    Men det var inte illa, att mannen tog sig till den stora blå gula lådan! Undra om han handlade någonting mer än till Leia...hihi
    Så snällt att hjälpa grannen, med båten...hmmm undra om jag gjort det??
    Du den konsten med stenarna var ju fantastisk! Vilken tjej, så duktig!!
    Tycker du inte snart att vi skall få till en träff, i detta regniga höstväder! Vi måste ju förgylla ännu en dag...fniss!
    Ha nu en fortsatt mysig kväll!! Kram Annika

    SvaraRadera
  7. Det regnar här också, men vi bor också högt så det är ingen fara, förutom att det blir väldigt blött överallt och så är det inget skönt ute. Har en hemmahelg och det är bara skönt. Typiskt vovvar att döda sitt byte. Du skulle sett våran Donna (stövare) som jagade hare förra vintern när det var mycket snö. Vi såg att hon hade något stort i munnen när hon kom i snön och det visade sej vara en hare som hon fångat och dödat. Så är det när inte husse väntar i skogen utan tröttnar och kommer hem.
    Önskar dej en fortsatt mysig kväll. Kram Birgitta

    SvaraRadera
  8. Västkusten har haft det hemskt regnigt - då är det en fördel att bo högt.

    Min man och jag handlar mat tillsammans - han "går" före med vagnen och plockar vad han tror vi behöver och jag springer bland hyllor och plockar famnen full med det vi ska ha för att sedan försöka hitta honom.

    Roligt med hundar - jag brukar köpa tennisbollar för att leka med Zorro (bonusdotterns hund). Jag kastar den - han tar den - och så får jag inte tillbaka den förrän den är söndertuggad i små bitar.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  9. Vilka roliga tavlor, snacka om stentavlor! Rolig och förbluffande enkel uttrycksform.

    Ha en skön söndag i omgivningen;)
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  10. Såå fina konstverk ,verkligen inspirerande . Min man skulle inte komma på tanken att fara ut och handla någonting som inte behövts i flera veckor .båten ja vi tänker alla olika ,eller som hon jobbade hos mig sa att det finns ett huvud på alla ,kramen ,Nette

    SvaraRadera
  11. Ja ibland fattar man noll, karlar har lite
    annat tänk. Men det var en väldigt söt liten
    gosevovve han köpte till Leia även om den blev
    lite död. Jättefina stentavlor också, något för en
    pysselsommar.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  12. Vilka konstverk - verkligen i min smak.
    Jag älskar "det stora varuhuset" och kan inte förstå att inte alla gör det.
    Det är väl tur att man kan ändra sig.

    SvaraRadera
  13. Konst...det är mycket det..det mesta är ju konst mer eller mindre..stenkonsten är mkt fin..och att handla är ju en konst..Ha ha Kram Karina

    SvaraRadera
  14. Tack för underbar inspiration, som alltid hos dig!!
    Både i din text, dina egna bilder och nu också i tips på konst jag älskade!

    Ha en fin dag!

    Kram,
    Anki

    SvaraRadera
  15. Vilken konstnär ! Fantastisk stenkonst hon gör, gillar dem till tusen !!!!
    Tänk vad kreativa människor är, man kan ju göra precis allt, utav 'precis ingenting' och det blir superfint
    bara idéerna finns. Tack för den visningen, intressant.

    Men vad gullig leksak till Leia, den spegelbilden var också super fin, erat egna konstverk.
    Så synd om er där i Bohuslän m.m. tänk vad regn kan ställa till det med. Igår klarade vi oss utan regn, (fast det var mulet) men idag och inatt har det hellregnat.
    Tur vi gjorde vår lilla utflykt med flickorna igår.

    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  16. Verkligen superfin konst! Tänk vad man kan göra med enkla medel, bara man har lite fantasi.
    Och så vackert det ser ut på bilderna mot slutet.
    Må så gott!

    SvaraRadera
  17. Vilken vacker konst!! Tack för att du tipsade om det!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  18. Vilken känsla hon har för former denna konstnär. Mycket vackert!
    Kul att man fortfarande kan överraska varandra fast man levt länge tillsammans. Här går Mannen och affärer inte särskilt bra ihop heller, i alla fall inte om det handlar om kläder. Det krävs list för att uppdatera hans garderob.
    Och regnar gör det här också och det finns mer att göra i trädgården.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  19. Vilken vacker konst, jag älskar sten i alla dess former så det här var verkligen konstverk i min smak.
    Blev lite full i skratt när jag ser Leia och falukorven, för massor av år sedan var vi hundvakt och på en av mina promenader tyckte kvinnan i korvkiosken att hunden var så söt och ville klappa henne. Hunden var inte det minsta intresserad att ställa sig på bakbenen i luckan för att säga hej, förrän korvkioskägaren viftade med en knäppkorv. Tog mindre än två sekunder som var hunden halvvägs in genom luckan =)
    Jag hoppas ni inte regnar bort!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  20. Leia liknar Hjo-Hjo vad gäller leksaker. Han har både lekt och dödat gris och gräsand. Ja, grisen är bara halvdöd. Den där konsten med falukorven tror jag våran hund också klarar. Rolig stenkost.

    SvaraRadera
  21. vilka mysiga tavlor hon gjort , bra fantasi.
    kram Gabriella

    SvaraRadera
  22. Dom va fina! Speciellt den med pippifåglarna!
    Tänk vad man kan lära hundar... Henne kan du ha till mycket.... utom kanske att ha med mjuka djur att göra. De överlever inte länge här heller...
    Här regnar också, men det märks knappt, utom att hunden inte vill vara ute alls. Och nu har vi ju en katt så han måste vara inne o vakta så inte katten gör nåt han inte får...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  23. Det var fina påhitt hon gjort den lilla Kanadensiskan, 10 poäng från mig vilken fantasi, hon
    måste besitta.
    Hoppas inte hunden kommer att bryta sina ben, efter upphoppet på köksbänken, eller har¨jag fattat fel
    lycka till med andra stolliga prov, men var rädda om varandra.
    kram Harriet

    SvaraRadera
  24. Ja du, män är ett överraskande släkte !! Men jag satte nästan i kaffet i halsen när du skrev att du lärde Leia ta korv från bänken. Ojoj !! Igår kväll satte Ajax upp tassarna på bänken och snodde en äpplemuffins med pappersform och allt. Tur att han bara tog en. Han har ju för länge sedan mumsat i sig ojästa bullar från en plåt på bänken. Då blev han inlagd och fick efter den händelsen namnet
    " Fyllehunden" på djursjukhuset.
    Vilka fantastiska konstverk av stenar. Jag är imponerad. Det är ju alltid spännande att plocka stenar på stranden. Oftast blir det hjärtformade för min del. På tal om spännande så sitter jag nu klistrad vid datorn och Expressens tv och följer sonens rapportering om ubåtsjakten. Det blir nog inte mycket annat gjort här idag.
    Kram Eva

    SvaraRadera
  25. Så fina konstverk, stencoola ;)
    Men allra finast är förstås din hund, så försiktig
    hon sträcker sig efter korven, så sött!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  26. Hej, i mitt nästa liv tänkte jag läsa etnologi, folklivsforskning. Sen skulle jag vilja blir författare och skriva om allt jag lärt mig...
    Drömma kan man jue, haha
    Vilken fantasi och skaparglädje den flickan utstrålar! Fantastiskt duktigt, och så annorlunda. Att hitta sin grej, sin nisch, det är också något jag drömt om men som jag allt verkar få vänta på tills nästnästa liv kanske, haha
    Att se på en sten och få den till att likna något i sig självt eller kombinerad med andra stenar i olika formationer, det är riktig konst det. Tack för att du visade, en del av charmen med internet är ju att kunna sprida fantastiska saker till varandra över hela världen!
    Ha en fin vecka, hoppas det inte regnar mer på dig, här säger det klafs utanför dörren
    Kramen

    SvaraRadera
  27. Vilka stenläckra tavlor!
    Haha, lära hunden att ta korv från köksbänken! Kom att tänka på vår golden vi hade när jag bodde hemma (varför säger man så, jag bor väl inte borta nu?) men jag menar när jag var ung och vacker (nu är jag bara OCH) och vi hade alltså hunden Bella. Vi hade kokat knäck som stod ute på en bänk för avsvalning, och släppte ut Bella i trädgården utan att tänka mer på det. Hon var ute rätt länge och det förstod vi sen varför. Hon hade ätit upp all knäck som hon nådde utan att ställa sig på bakbenen, det var hon tydligen för finkänslig för... men hon hade nog sträckt på halsen en del för att nå, som din Leia gör på bilden... Kan säga att hon var rätt törstig sen, och vem blir inte det av att frossa i knäck...?

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
  28. Haha! Jag förstår att det var vansinnigt svårt att lära hennedenna ädla konst �� Jag hade en Golden som barn och den åt upp en hel påse med bullar från diskbänken...de kan de små liven!

    SvaraRadera
  29. Så fantasiskt vackra konstverk Sharon gör!
    Så inspirerande! Kanske skulle prova. Har ju en hel del stenar som
    jag släpat hem från olika utflykter - till äkta mannens förtret....
    En av våra hundar var en fena på det där med korvtricket.
    Men aldrig hemma hos oss. Bara när hon var gäst hos andra :-)

    SvaraRadera
  30. Det där var stenkul. Vilka fina grejer hon gjort. Dessutom var hon riktigt söt och ... jag är lyckligt gift såg jag på bloggen igår, men efter mitt fotoinlägg idag säger Solveig att jag är till salu för en billig peng.
    IKEA fixar jag galant, men Gekås är värre. Höstkram.

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta