I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

måndag 30 juni 2014

Att resa eller inte resa.

1140629
Visst är det väl sant?

 

3140629
Precis så känner jag nu……

 

5140629
Fast det är klart, upp i dom norska fjällen vill jag ju alltid, så då är det ju inte nowhere…..

Men det finns inte med i några planer just nu.

Det finns inte med någonting i planerna just nu…….bara att njuta av sommaren.

Men är det nån som vet vart den tagit vägen?

 

7140629
Hittade det här, det verkar ju riktigt roligt.

Fast kanske lite fööör mycket folk.

I alla fall om man jämför med att jag vill till folktomma fjäll!

 

9140629
Och så lär det vara någon som kommit på att så här är det!

Kanske man skulle tänka på om det skulle bära till.

Agneta!
som har fått tillbaka anslutningen till nätet idag. Hoppas det fortsätter fungera. Man håller på att gräva ner fiberoptik, vi ska “få” fiber, hahaha, kostar en liten förmögenhet här på landet,
och man tror att det är det som ställer till det lite nu och då.

alla bilder är lånade från nätet

27 kommentarer:

  1. Grattis till nätet! Själv skulle jag gratis testa hallon.se mobilt bredband 3 mån. Man skulle ha sticka själv, be om upplösningskod. Min är från halebop och kostar 350 kr att låsa upp. Då testar man inte gratis precis! Så jag vet inte hur jag ska göra!

    SvaraRadera
  2. Godmorgon!

    Härligt att du fått nät igen!
    Håller med dig, vill inte resa någonstans nu, bara vara hemma och njuta av sommaren. ( tror nog att den kommer snart).

    Ha det så gott
    Kramar Anncathrine

    SvaraRadera
  3. Nu när nätet fungerar behöver du väl inte ut och resa?
    Bilden med gummibåtarna var förskräcklig - tänk om man ramlade av och inte lyckades komma upp bland alla båtar.
    Litet skillnad mot fjällbilden.
    Du får väl se vad det blir. Gummibåt, fjäll eller nätet.

    SvaraRadera
  4. Sommaren är då inte hos mig. Riktig hagelskurar och mycket åska i Småland.
    Kram!

    SvaraRadera
  5. Allt är så blött, så blött, fast nästan att solen försöker kika fram lite, lite. Man får inte ge upp hoppet...
    Kram/FInas mammis

    SvaraRadera
  6. Små dagsutflykter kanske....
    Smögenbryggorna påminner väl lite om näst sista bilden haha!
    Hoppas verkligen vi får lite goare väder snart

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  7. Resa vill man kanske mera just nu, när sommaren försvann! Det känns som om hösten kom väldigt tidigt i år! :)
    Här blir det nog mera små dagsutflykter! Kul bilder du har hittat, men bilden från Finland...hm, nä - inget för mej heller! Alldeles för mycket folk där! Hugaligen!
    Hoppas att bredbandet håller måttet!
    Kramar mellan regnskurar
    Lisa

    SvaraRadera
  8. Så skönt att du är tillbaka i cybervärlden igen! Man vill ju liksom inte tappa kontakten...
    Lustigt att du funderar på resa. Det gör jag också - förstås!
    Sitter och googlar på kvällarna, men vet inte riktigt vart...
    Fast det är kul att resa i fantasin också...
    Men Cypern, Sardinien och Marocko har jag tittat på. Men alla charter till Marocko går bara från Stockholm - grrr! Eller kanske t.o.m. någon Kanarieö? Har faktiskt aldrig varit där...
    Nåja, det blir inte förrän till hösten i alla fall!
    Vi googlar vidare!
    Kramar, massor, Monica

    SvaraRadera
  9. Skönt att få fiber. Man får kosta på sig om man ska va online... väntar här också.
    Har du kollat på de där "Där man inte kunde tro att någon kunde bo"? på ettan? De går på SVTplay också, tror jag. De gick för några år sen också, och nu har man gjort en uppföljning om vad som hänt under de här åren. Man blir så himla inspirerad och glad av de där avsnitten, och jag tänker på dig och din hytte uppe i nowhere som du vill ha... Visserligen har vissa tvingats flytta, men det finns ställen där de ökat befolkningen istället. Om du inte har sett dem, så måste du verkligen,,,,när du får fiber går det ännu bättre o snabbare, ju... Och du kanske får ett restips...
    Jag tänker i alla fall inte åka längre än till Sofiero på trädgårdsdagarna i augusti... vad jag vet nu i alla fall. Min födelesedagspresent till mig själv, haha. Husse åker ingenstans, han åker överallt, han jobbar han...
    kram elsamarianne

    SvaraRadera
  10. Vilket roligt inlägg !! Underbart att resa, men nu vill jag bara resa hemomkring , till bärskogen, svampskogen och till de sköna baden vid Kalmarsund. Men, men mycket tid går istället åt att dra ur sladdar för åska och skydda blomkrukorna för hagelbombardemang. Vad är detta ?????
    Kram Eva

    SvaraRadera
  11. Visst skulle det vara skönt att resa bort och bara få uppleva nåt nytt, men just denna sommaren upplever vi en ny liten hund här hos oss, så resandet får vi lägga på hyllan ett slag. Det får bli lite kortare utflykter nu. Jag ska göra ett par stycken snart. Bl a. för att träffa ett gäng glada härliga bloggvänner i Östergötland.
    Hoppas nu bara att vi kan få lite värme och sol innan hösten tar vid. Hmmm.... Nää man ska inte misströsta. Den kommer nog snart den sköna sommaren.

    Kram på Dig.

    Åsa.

    SvaraRadera
  12. Grattis till att nätet fungerar igen:) Sommaren skulle komma 17 juli hörde jag, men då är vi långt borta:)
    jag saknar landet, känner att vi varit där lite för lite i vår och sommar, men det blev så i år. Hösten är ju lång.
    Ha det gott
    Kram Maria

    SvaraRadera
  13. om daar nou met een bootje bij te gaan liggen??

    SvaraRadera
  14. Välkommen tillbaka!
    Jag undrar också vart sommaren är :( här är det 10 grader mulet och regn!

    Ha en fin fin vecka!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  15. Det där 'fibernätet' ska de också gräva ner här, javisst en förmögenhet, nödvändig eller onödig ?!
    Visst är det skönt att bara få vara 'själv' någonstans bort om de blånande bergen (fjällen).
    Där kan du bedriva 'mindfullness' (hur det nu stavas).
    Vädret behöver inte vara i topp, men helst inte åsk- skyfall m.m.
    Njut på Agneta och må gott/ Eva

    SvaraRadera
  16. Skönt att nätet fungerar igen!
    Sommaren, ja var är den??? Här är det lite varmare nu, men väldigt blött....
    Jobbar några veckor till, men sen ska jag ha mig en dos av hav och klippor! ;-)
    Kram Lena

    SvaraRadera
  17. Hej!
    Tycker att det varit liiiite tyst...från Snäckskalsdalen...fniss...
    Kan det bero på att nätet inte fungerat...förmodligen!
    Ja du, var är sommaren?? Just nu regnar det...vilket det gjorde även för en stund sedan...:-(
    Men hörde att det är SOL på Nordens Ark, där yngsta med pojkvän befinner sig...hmmm
    Ha en fortsatt mysig dag!!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  18. Det där med fjällen var nog inte så dumt, såg
    att solen höll till norröver. Din första bild var så
    fin, vilken härlig gammal husvagn.
    Kramar/AM

    SvaraRadera
  19. Ja, jag röstar nog för fjällen också. Känns som om jag inte har så stort behov av en massa folk runt omkring mej just nu...Fårö skulle passa utmärkt annars, längst ut på en udde, bara jag, en massa får och en och annan fiskmås. Usch, nu lät jag väldigt trist, men jag är nog det...
    Skönt när allting fungerar igen, och fiber...ja det var det diskussion om här också i bygatorna, men jag tror många backade när de fick höra vad det skulle kosta, för nu är det väldigt tyst om det. Så...välkommen tillbaka då!!
    Ha det så gott!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  20. Agneta,
    yes!!! Great Post!!! I'm still loughing!
    All my best an thank you so much for your lovely visit
    Elisabeth

    SvaraRadera
  21. Ja, det är frågan för oss nu.
    Semestern har börjat men inte sommaren. Men det blir i så fall en liten tur med bilen. Men vart?

    Kram Agneta

    SvaraRadera
  22. Kul inlägg, tack för dagens skratt! Ta fram shöstövlarna och en stor karta vettja, kasta pil på den. Där pilen hamnar blir ditt semestermål. Det kan ju vara en karta över fjällen : )
    Grattis till fibernätet, tänk om vi kunde få till det här också. Kosta vad det kosta vill. Fattas två hushåll för att det ska bli verklighet. Några tror att vår nya 4G mast ska göra jobbet, men jag har inte märkt mån förbättring.
    Ha det fint
    Anette

    SvaraRadera
  23. Så bra att nätet fungerar igen, jobbigt när sådant krånglar. Ha en fin dag
    Hanna

    SvaraRadera
  24. Fjällen låter skönt! Ska vara de där myggen då hi hi...det har vi inte på ön men lika mycket turister!
    Skönt att nätet fungerar igen...
    Ha en fin sommarkväll!
    Kram Titti

    SvaraRadera
  25. Nordnorge ska ha riktigt kanonväder just nu säger kollegan vars man kommer därifrån, så du kanske ska skynda dig dit =)
    Älskar ju själv att resa och skulle nog bli både rastlös och smått deppig om jag inte ständigt hade någon ny resa att se fram emot.
    Men jag älskar även mitt hem och trädgård, och det är där jag helst tillbringar min sommarsemester.
    Det verkar kommain lite värme nu i dagarna, hoppas ni får uppleva den också!
    Kram Annica

    SvaraRadera
  26. Jag är ständigt sugen på att åka till... London, eller England överhuvudtaget, men omständigheterna är oftast sådana att det inte är lätt att få till det. Fast när vi besökte Helsingfors för två veckor sedan (inte festivalen på din bild, den har jag aldrig ens hört talas om) sa jag att nu vill jag inte resa någonstans på länge. Den staden och jag går inte riktigt ihop.
    Hoppas sommaren kommer NU - både till dig och mig! Kram

    SvaraRadera
  27. Hej, nu måste du bara spana in badbilden hos mig, fniss, påminner starkt om dessa gummiflottor...läste om eventet ifjol faktiskt, som med allt finnarna gör så har dom ofantliga mängder öl med sig i båtarna, sen dricks det tills man slocknar kan jag tro...
    Jag är lite ressugen men slantarna räcker ju inte dit jag vill, o då är dilemmat, spara vidare till nästa säsong eller åka närmare dit jag har råd?
    Kram från pörtet

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta