I Snäckskalsdalen handlar det mesta om naturen, men även om den lilla trädgård vi har, våra husdjur och annat smått och gott.

lördag 16 november 2013

Trädgårdsfärger – vitt!

113116
Den här veckan har Charlotta, Charlottas trädgård, valt vitt som tema i Trädgårdsfärger!

Balkansippan var nog en första vita som började blomma här hos oss.

 

2131116
Min favorit när det gäller narcisser – Thalia! Där passar väl verkligen ordet bedårande in.

 

3131116
Magnolia.

 

4131116   5131116
Liljekonvaljer, vita löjtnantshjärtan och en vit primula som är alldeles fluffig!

 

6131116
Vit pion.

 

7131116   8131116
Hortensior av ett par olika slag.

 

10131116
En riktig favorit, vit lilja. Dessutom har jag sått den av fröer från en gammal jag hade där vi bodde tidigare! Så jag är lite mallig, det är jag.

 

11131116   9131116
Också sådda här, vit rosenskära och blomstertobak.

 

12131116
Slutligen, mitt livs första änglatrumpet. Den är sagd att vara vit, men i knoppstadiet var den mer gul! Nu står den pinnig och ful i boden och jag hoppas den kommer igen nästa sommar!

Titta in hos Charlotta, Charlottas trädgård! Där finns fler bidrag och det är bara att bidra om man känner för det!

Agneta!

31 kommentarer:

  1. Magnolian är helt fantastisk. Du har mycket vitt i din trädgård.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vita blommor är fantastiskt vackra! Du har all rätt att vara mallig över den vita liljan, ljuvligt vacker är den!
    Magnoliablommorna är otroligt fina!
    Ha en skön och trevlig helg!
    Kram Margot

    SvaraRadera
  3. Mycket vackert vitt du har! :)

    SvaraRadera
  4. Jag tycker du har många blommor i alla färger! För mig är pionen en stor favorit!

    SvaraRadera
  5. Mycket fint som vanligt hos dig!
    Så du såg på fotboll igår? Jag såg de sista fem minutrarna. Innan dess sov jag...
    Helt slut efter denna arbetsveckan. Folk ryckte i mig från alla håll.
    Ha en fin helg!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Åh, så mycket vackra vita blommor! Tänk, det är bara några månader kvar till alla vårblommor.....
    Kram Lena

    SvaraRadera
  7. Så mycket vackert vitt. Man blir mållös av alla vackra bilder.

    SvaraRadera
  8. Underbara blommor och du är verkligen en fantastisk fotograf - fl´åt att jag tjatar! :)
    Så mycket vackert att se fram emot!

    Kramar
    Lisa

    SvaraRadera
  9. Så vackert med alla de vita blommorna! Drömmen om en vit trädgård som en av mina böcker heter, är uppfylld hos dig!
    Ha en skön helg! ♥

    SvaraRadera
  10. Så fina foton! Thalian är en favorit även hos mig, så fin!/Kram Merja

    SvaraRadera
  11. Vita blommor - en absolut favorit! Nu önskar jag, att jag hade större trädgård, för det var flera av dina växter, som jag känner att jag måste ha, den fluffiga (eller fluggiga, som du brukar säga...) primulan och pingstliljan t.ex.! Dom är verkligen bedårande!
    Just nu gläds jag åt min vita höstanemon, som bara blommar på. och en och annan Schneewittchen-ros blommar också fortfarande.

    Grått och mulet här idag, lunchgästen (K:s bror) har just gått, och nu har jag bakat en kaka (mandelkaka med äggkräm) som dessert till morgondagens middag, när Guldas kommer. Och ikväll kommer Fia och ungarna. Så här är fullt upp...
    ha det bra, hälsa!
    Kramar, Monica

    SvaraRadera
  12. Det är alltid lika roligt att följa med på en runda i Snäckskalsdagen. Det spelar ingen roll vilken veckodag. ;) Jag förundras lite över hur du får plats med alla underbara blommor, så underbart mycket och så vackert. Tack för att du visar upp dina vita skönheter.

    SvaraRadera
  13. Så mycket vackert hos dig. Jag vill också ha en vit fluffig hortensia:)
    Fin inspiration.
    Ha en skön lördagskväll
    Kram Maria

    SvaraRadera
  14. Usch på Dej! Nu fick jag en OTROLIG längtan till vår och sommar! Den enda trädgårdsfärg i vitt blir väl snön nu...
    Skoja lite...väldigt vackra bilder Du begåvar oss följare med!
    Kram och ha en fin helg!
    Inger

    SvaraRadera
  15. Wow vilka fina bilder på så fina vita blommor. Praktmagnolian vill man nästan äta upp.
    Ha en fin helg
    Madde

    SvaraRadera
  16. Hej igen Agneta!
    Det röda krysset när du har länkat till din blogg är bara en markering för dig själv. Det är för att du snabbt ska kunna hitta tillbaka till din egen länk om det blir riktigt många inlägg. Ingen annan än du ser det. Du gör inget fel alls!
    Kram Charlotta

    SvaraRadera
  17. Oh så härlig vår, försommar och sommar du visar. Har verkligen en stor längtan dit nu.
    ha en fin helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  18. Vitt...är ju extra svag för vita blommor...även om en hel del av dom blir väldigt fula av för mycket regn, så är det något alldeles speciellt med just vita. Å vilka bilder sen...Magnolian...Pionen...Rosenskära...äsch, jag tar allihopa!! Änglatrumpet har jag aldrig vågat mej på, fråga mej inte varför...för jag brukar ju ha huvudet under armen för det mesta, så det här med vinterförvaringen brukar ju komma som en överraskning var höst...Och naturligtvis ska du vara mallig över dina vita liljor...jag skulle vara megastolt i alla fall!!
    Ha en skön lördagskväll vännen!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  19. Tänk liljekonvaljer, vilken doft vilken sommarkänsla det ger. Skolavslutning, barn som springer ut på sommarlovet, hela sommaren framför sig. JAG älskar bara dessa blommor, doften är helt underbar. Sen gillar jag ju alla blommor men just liljekonvaljer sitter så rotade med sommar för mig sen jag var barn.
    Hoppas din nacke är bättre så du inte sitter där och gladpillrar för mycket.
    Kramis

    SvaraRadera
  20. Första gången jag blir varse att det finns vit balkansippa - har bara sett dem i olika blå och rosa nyanser. Det är många vackra blommor du visar.

    SvaraRadera
  21. Oj så mycket vackra blommor. Måtte det bli sommar fort igen. Den med regndroppar på är jättefin. Alla de andra också förstås.

    Svar. Jo visst har man mycket bra-att-ha saker. Jag har även annat som inte är bra att ha för jag tyckte om det just då Nu är det tomt på hyllorna nästan. Men jag är en liten hamster så det blir nog påfyllning, men ska tänka två gånger i fortsättningen.
    Ha en fin helg
    Kram

    Kram

    SvaraRadera
  22. Your white photos are beautiful, Agneta!
    Greetings, RW & SK

    SvaraRadera
  23. Så många fina blombilder du visar på vitt i trädgården. Själv har jag bara ett par vita sorter.
    En fin söndag önskar jag dig!
    Kram

    SvaraRadera
  24. Tack för välkomsthälsningen snälla snälla Agneta.
    Vad roligt att få¨se en bild på dig. vad söt du är.
    Och sen wooooooooooooooooooov vilka bilder på blommorna, man njuter.
    Vad duktig du är som drivit upp vita liljan från frön.Har dom frön, trodde de hade nån slags bubiller, eller vad det heter.
    Förstår verkligen att du är stolt, över det.
    Mycket njutbart att vila sin ögon på.
    Ha det bra.
    Kram Zara

    SvaraRadera
  25. Å, vilka bilder. Jag vill ha vår och sommar när jag ser det här.

    Ha en fin fortsättning på helgen!

    KRAM

    SvaraRadera
  26. Vackra vita blommor hos dig och såå fina bilder!
    Du har all anledning att vara stolt över den vita liljan... ja över alla de andra blommorna också!
    Ha en fin söndag!
    Kram

    SvaraRadera
  27. Man har ju drömt om en vit trädgård, men det har
    aldrig lyckats. Du hade många vita skönheter hos
    dig.
    Kramar
    AnnaMaria

    SvaraRadera
  28. Vita blommor är så vackert, det också :)
    Den vita liljan är verkligen vacker, och magnolian och pionen...
    Jag vill så gärna ha vita blommor nu till julen, tycker det är så vilsamt
    och vackert. Nu skiner solen och jag ska ta en skogsrunda :)

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  29. Ås....så fint!! Det här inlägget måste jag spara till våren och mitt vita land! Kram

    SvaraRadera
  30. Vilka fina bilder! Liljan är helt fantastisk, jag hade också varit mallig om jag hade lyckats med en sån frösådd:-)
    Kram!

    SvaraRadera

Hej och tack för att du tittade in och hade tid och lust att lämna en liten kommentar. Jag uppskattar det jättemycket och det gör mig glad!
Agneta